کد خبر : 1653218 | 12 آذر 1398 ساعت 10:40 | 132.8K بازدید | 0 دیدگاه

کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن سال ایتالیا

در شبی که مسی توپ طلا برد، رونالدو جایزه خودش را گرفت

در شبی که لیونل مسی، رقیب ازلی و ابدی کریس رونالدو ششمین توپ طلای خود را به دست آورد، رونالدو به جای پاریس در ایتالیا حضور داشت تا جایزه بهترین فوتبالیست سال ایتالیا را دریافت کند.


در شبی که مسی توپ طلا برد، رونالدو جایزه خودش را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، دیشب بزرگان دنیا در شهر پاریس جمع بودند و همه نگاه‌ها به پایتخت فرانسه بود؛ لیونل مسی موفق شد در مراسم توپ طلای 2019 حریف سنتی‌اش کریستیانو رونالدو را پشت سر گذاشته و برای ششمین بار توپ طلا را از آن خود کند. اما کریستیانو که یکی از سه فینالیست دریافت این جایزه بود، نه در پاریس بلکه در ایتالیا حضور داشت تا یک جایزه فردی دیگر را دریافت کند: جایزه بهترین فوتبالیست سال ایتالیا.

 

رونالدو و مسی تا قبل از دیشب هر کدام موفق شده بودند پنج بار جایزه توپ طلا را به خود اختصاص دهند. به نظر می‌رسد رونالدو که حدس می‌زد مراسم پاریس دیشب برای مسی رزرو شده و او شانسی برای به دست آوردن ششمین توپ طلای خود ندارد، تصمیم گرفت اصلا به پاریس نرفته بلکه به جای پایتخت فرانسه راهی شهر میلان شود تا با شرکت در مراسم بهترین های فوتبال ایتالیا جایزه بهترین فوتبالیست سال این کشور را دریافت کند.

 

1456050

 

در پاریس با شروع مراسم معلوم شد که حدس رونالدو درست بوده چرا که او حتی بعد از مسی در فهرست بیرون آمده از رای‌گیری انجام شده، رتبه دوم را به خود اختصاص نداد و بعد از ویرژیل فن‌دایک در رتبه سوم قرار گرفته بود.

 

رونالدو ترجیح داده بود به میلان برود، جایی که به خاطر بیست و شش گلی که او در اولین فصل حضورش در فوتبال ایتالیا با پیراهن یوونتوس به ثمر رسانده و در فتح سری آ توسط بیانکونری نقش قابل توجهی بازی کرده بود، جایزه بهترین بازیکن سال ایتالیا را از آن خود کرد.

 

1456051

 

رونالدو سال گذشته در سری آ در 31 بازی برای یووه 21 گل به ثمر رساند و در جدول بهترین گلزنان این لیگ در رتبه چهارم ایستاد. فابیو کوالیارلا بازیکن سامپدوریا در فصل گذشته آقای گل این لیگ شد و کفش طلا را به خود اختصاص داد.

 

جایزه مراسم دیشب با نظر یک هیات داوران متشکل از بازیکنان، مربیان، داوران، روزنامه‌نگاران و اعضای کادر فنی به رونالدو اهدا شد.

 

اما مراسم بهترین‌های ایتالیا به جز رونالدو که جایزه اصلی دیشب را به خود اختصاص داد برنده‌های دیگری هم داشت.

 

1456052

 

جیانلوکا روکی جایزه بهترین داور ایتالیایی سال را دریافت کرد. آتالانتا به عنوان بهترین تیم فصل انتخاب شد و گاسپارینی که موفق شده در آتالانتا تحول بزرگی ایجاد کرده و این تیم را به یکی از پدیده‌های فوتبال ایتالیا تبدیل کند، جایزه بهترین مربی سال را به خود اختصاص داد.

 

سمیر هندانوویچ، سنگربان اینتر که در پاریس هم یکی از نامزدهای دریافت جایزه لو یاشین، به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل دنیا بود، با اینکه جایزه لو یاشین را به آلیسون دروازه‌بان لیورپول باخت، اما در ایتالیا به عنوان بهترین دروازه‌بان سال انتخاب شد.

 

کولیبالی، کیه‌لینی، کولاروف و ژائو کانسلو به عنوان بهترین مدافعین سال ایتالیا انتخاب شدند، پیانیچ، ایلیچیچ و بارلا جایزه بهترین هافبک‌ها را بدست آوردند و کوالیارلا، آقای گل فصل گذشته، دون زاپا و کریستیانو رونالدو هم به عنوان بهترین مهاجمان جایزه خود را دریافت کردند.

 

 

دیدگاه‌ها