کد خبر : 1653231 | 12 آذر 1398 ساعت 11:25 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

حمله تند رئیس یوفا به نخست‌وزیر بریتانیا

رئیس یوفا، بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا را متهم کرد که بر آتش نژادپرستی نفت می‌ریزد. چفرین گفت سیاستمداران باید برای مبارزه با نژادپرستی بیشتر تلاش کنند.

حمله تند رئیس یوفا به نخست‌وزیر بریتانیا

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر چفرین رئیس یوفا در اظهارتی، بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا را متهم کرد که بر آتش‌ نژادپرستی نفت می‌ریزد. این صحبت های جنجالی چفرین در حالی مطرح می‌شود که در گوشه و کنار اروپا رویدادهای نژادپرستانه در جریان مسابقات فوتبال در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها رخ داده و این مساله را به یکی از مسائل مهم روز فوتبال اروپا و سیاست این قاره تبدیل کرده است.

 

1456069

 

در ماه اکتبر، بعد از حملات نژادپرستانه علیه تیم ملی انگلیس در برخی کشورهای اروپایی، جانسون به عنوان نخست‌وزیر برتیانیا از یوفا خواست که در مقابل نژادپرستی در فوتبال موضع سخت‌گیرانه‌تری داشته باشد.

 

این در حالی است که نخست‌وزیر بریتانیا که از ماه جولای این سمت را به دست آورده در انگلیس به خاطر صحبت هایی که درباره زنان برقع‌پوش کرده تحت فشار قرار دارد و احزاب مخالف و گروه‌های حقوق‌بشری خواهان عذرخواهی او از این بابت هستند.

 

اما چفرین رئیس یوفا می‌گوید صحبت های بوریس جانسون درباره نژادپرستی در فوتبال تنها روی آتش نژادپرستی نفت می‌ریزد و سیاستمداران باید در صحبت های خود برای دیگران الگو باشند. چفرین در گفتگو با میرر گفت:" وقتی سیاستمداری که به زنان برقع‌پوش توهین می‌کند یوفا را علنا محکوم می‌کند، شما به چنین صحبت هایی واکنش نشان می‌دهید؟ به نظر شما این انتقادها منصفانه است؟ نه، فکر نکنم".

 

1456070

 

رئیس یوفا در ادامه گفت:" وضعیت در اروپا به شدت پرتنش است. وقتی می‌بینید که سیاستمداران بلندمرتبه مثل نخست‌وزیرها یا روسای جمهوری سر کار هستند که قبلا نژادپرست بوده‌اند مشخص است که یک جای کار می‌لنگد. وقتی سیاستمداران از این حرف ها می‌زنند و مجازات نمی‌شوند در اروپا همچنان از این مسائل خواهیم داشت".

 

دیدگاه‌ها