کد خبر : 1653272 | 12 آذر 1398 ساعت 14:07 | 70.8K بازدید | 0 دیدگاه

نابغه مدیون مادرید

مسی و توپ طلا؛ وقتی لیورپول، رئال نبود

اگر امسال هم رئال فاتح لیگ قهرمانان می شد، مسی به توپ طلای ششم خود نمی رسید ولی این جام به لیورپول رسید و این اصلا شبیه زمانی نیست که رئال قهرمان اروپا می شود.

مسی و توپ طلا؛ وقتی لیورپول، رئال نبود

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، قهرمانی لیورپول در چمپیونزلیگ مثل قهرمانی رئال در این رقابت ها نیست. این یکی از دلایلی بود که لیونل مسی پس از سه سال متوالی که دستش از این عنوان کوتاه ماند، بار دیگر توانست به عنوان بهترین بازیکن دنیا شناخته شود. مسی سال های 2016، 2017 و 2018 که رئال مادرید سه دوره متوالی فاتح لیگ قهرمانان شد، نتوانست به توپ طلا برسد و البته کسی شکی نداشت که او به لحاظ انفرادی می تواند بهترین بازیکن دنیا لقب بگیرد، با این حال در برابر سلطه رئال مادرید بر اروپا نتوانست کاری انجام بدهد.

 

 

1456150

 

 

اگر امسال هم رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان می شد، مسی به توپ طلای ششم خود نمی رسید ولی این جام به لیورپول رسید و این اصلا شبیه زمانی نیست که رئال قهرمان اروپا می شود.

 

عملکرد لیونل مسی سال به سال بدون تغییر و همواره در مسیر پیشرفت قرار دارد و کسی نمی تواند ارزش های او را نفی کند. شرایط مسی در تمام سه سال گذشته مشابه امسال بود ولی به توپ طلا نرسید و اگر امسال رسید، به دلیل تغییر نام تیم قهرمان چمپیونزلیگ از رئال به لیورپول بود. مسی فصل گذشته درخشان بود با این حال در لیگ قهرمانان و کوپا آمه ریکا بار دیگر هوادارانش را ناامید کرد اما از بخت خوب، این بار رئال نیز هوادارانش را ناامید کرده بود.

 

 

1456103

 

 

قدرت و محبوبیتی که رئال مادرید در سطح جهانی دارد، فراتر از قدرت هر باشگاهی از جمله لیورپول است. رونالدو به واسطه همین قدرت در سال های 2016 و 2017 و مودریچ در سال گذشته فاتح توپ طلا شدند. هر دو به واسطه درخشش خود و البته قهرمانی های رئال در چمپیونزلیگ به این مهم رسیدند.

امسال لیورپول بازیکنی مثل مودریچ در تیم خود نداشت. نه صلاح، نه مانه و نه فن دایک توان به زیر کشیدن مسی را نداشتند. مسی شاید قادر به تحت الشعاع قرار دادن هر تیم و هر بازیکنی باشد؛ به غیر از رئال مادرید و فوق ستاره هایش، زمانی که فاتح لیگ قهرمانان می شود.

در برابر این قدرت، نه بوفون، نه صلاح و نه زمانی گریزمان (با وجود دبل در جام جهانی و لیگ اروپا) توانستند راه به جایی ببرند. در واقع لیورپول فصل گذشته لیگ قهرمانان را از مسی گرفت و در عوض توپ طلا را به وی برگرداند.

رئال با عدم قهرمانی در چمپیونزلیگ و افت فاحش خود در فصل گذشته، هوایی تازه به مسی تزریق کرد چرا که او دیگر هیچ رقیبی از رئال را برای توپ طلا کنار خود نمی دید. و این طبیعی است که مسی بتواند به توپ طلا دست یابد؛ چرا که لیورپول، رئال مادرید نیست و اینکه اعتبار توپ طلا در دستان مسی محفوظ و برجسته خواهد ماند. تبریک لئو.

 

 

1456000

دیدگاه‌ها