کد خبر : 1653397 | 13 آذر 1398 ساعت 09:55 | 49.7K بازدید | 0 دیدگاه

کی روش استعفاء داد

هاشمی: دلالان مارک ویلموتس را به تیم ملی دادند!

سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس که همواره یکی از منتقدین فدراسیون فوتبال تاج بوده بر این باور است که قرارداد مارک ویلموتس نباید محرمانه عنوان شود چرا که دستمزد او از منابع عمومی پرداخت می شود.

هاشمی: دلالان مارک ویلموتس را به تیم ملی دادند!

به گزارش "ورزش سه"، او که در این باره با سعید اکبری در برنامه سلام صبح بخیر صحبت می کرد، گفت: من در امارات در یکی دو بازی در خدمت بچه های تیم ملی بودم. بعد از شکست تیم ملی در برابر ژاپن که شکست سنگینی بود کارلوس کی روش از سمت خود استعفاء کرد و مقرر شد مربی جدیدی جایگزین او شود و با مربیان متعددی در این باره صحبت شد و در نهایت فدراسیون فوتبال به جمع بندی رسید که مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی شود. هر چند نقش برخی از دلالان به خصوص ایرانی های مقیم هلند در حضور مارک ویلموتس در تیم ملی تاثیر گذار بود! یک سوالی که همان موقع پیش آمد این بود که چرا مارک ویلموتس در تهران و در دفتر فدراسیون فوتبال قرارداد خود را امضاء نکرد و در سفارت ایران در بلژیک قرارداد بست؟ متن قرارداد هم شفاف نبود در حالی که قرار بود از تجربیات کارلوس کی روش در قرارداد جدید استفاده شود. در گذشته هر گاه به کارلوس کی روش انتقاد می شد او به قرارداد خود اشاره می کرد.

 

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که منظور او از قرارداد شفاف چیست؟ گفت: اینکه متن قرارداد باید برای افکار عمومی روشن شود. وقتی دستمزد سرمربی تیم ملی از منابع عمومی پرداخت می شود دیگر قرارداد محرمانه معنی پیدا نمی کند. ما در کشور نیازمند فضای شفاف هستیم و در مجلس هم به روی این نکته تاکید می شود و حتی می بینید در رای گیری ها مشخص است چه کسی رای موافق داده است و چه کسی رای مخالف یا ممتنع. قرارداد مارک ویلموتس هم باید برای افکار عمومی روشن می شد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره به دستمزد کی روش در تیم ملی داشت و دستمزد کی روش در تیم ملی را با دستمزد عجیب مارک ویلموتس مقایسه کرد و گفت: کی روش کار خود را در تیم ملی با 1 میلیون و 200 هزار دلار شروع کرد و با 1 میلیون 800 هزار دلار به پایان رساند. اما متاسفانه با مارک ویلموتس که مربی سرشناس تری نسبت به کارلوس کی روش نیست گران تر قرارداد بسته ایم. بالاخره همان طور که اطلاع دارید مربیان در اروپا یک قیمتی دارند. من سال های سال در اروپای مرکزی و در بخش مارکتینگ کار کردم. مارک ویلموتس مربی در گرید یک نیست. او یک مربی درجه دوم و درجه سوم است. قرارداد او در اروپا بین 500 تا 600 هزار یور است و اگر قرار بود سرمربی تیم ایران شود نهایتا باید 200 هزار یورو روی قرارداد او گذاشته می شد. به واقع چنین مربیانی اگر بخواهند در تیم های شاخص لیگ برتری  کشور خود کار کنند قرارداد آنها بین 600 تا 800 هزار یورو خواهد بود. خونه پر با در نظر گرفتن حق و حقوق ایجنت مارک ویلموتس و هم چنین بحث های تبلیغی ما باید یک میلیون یورو به مربی بلژیکی می دادیم و اکنون بحث پرداخت رقم سه برابری به این مربی قابل قبول نیست و این خود نیازمند تحقیق و تفحص است. اینکه رقم واقعی قرارداد این مربی چقدر است. آیا توافق هایی خارج از متن قرارداد وجود دارد یا نه. به شخصه تجربیات زیادی در این باره داشتم. یک بار برای پرداخت دستمزد مربی خارجی یکی از باشگاه های ورزشی به ترکیه رفتم و عنوان شد که او بابت دو فصل حضور 5 میلیون دلار می خواهد در حالی که وقتی با او ملاقات کردم گفت طلب من 3 میلیون دلار است. به واقع انصاف خارجی ها از برخی ایرانی ها بیشتر است. اکنون مارک ویلموتس برای فسخ قرارداد خود 2 تا 3 میلیون دلار می خواهد و گفته فدراسیون فوتبال باید با وکلای او مذاکره کنند که یکی از وکلای او همسرش است. این جای سوال و ابهام دارد. او دو میلیون یورو دریافت داشته و حالا دو تا سه میلیون یورو هم غرامت می خواهد.

 

عضو کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی مبلغ قرارداد مارک ویلموتس بر اساس شنیده ها در رسانه ها را 3 میلیون یورو برای یک سال عنوان کرد و گفت: مارک ویلموتس پیش از بازی با عراق اعلام کرد اگر پول نگیرد حاضر نیست به تهران بیاید و تیم ملی را تمرین دهد. مبلغ دو میلیون یورو به او دادیم تا حاضر شد در این بازی روی نیمکت بنشیند. تمام افتخار فدراسیون فوتبال در سال های اخیر این بود که در رنکینگ فیفا در رتبه اول آسیا قرار دارد اما اکنون این موقعیت از دست رفته است و ما باخت های بدی را متحمل شدیم و اکنون شرایط ما برای صعود سخت شده است. باخت در برابر عراق خیلی بد بود و حالا باید چهار بازی را ببریم که دو بازی آن سخت است. شرایط تیم ملی برای صعود خیلی سخت است.

دیدگاه‌ها