کد خبر : 1653419 | 13 آذر 1398 ساعت 11:54 | 16.5K بازدید | 0 دیدگاه

دورخیز برای ۳ سهمیه المپیک بعد از ۳ سال تلاش

شیاپچانگ مسکو؛ میدان مرگ و زندگی برای ایران

جمعه و شنبه را می‌توان حساس‌ترین روزهای تکواندوی ایران در ۳ سال اخیر دانست؛ روزهایی که تکلیف مسافران المپیکی ایران را مشخص خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، وقتی با هر کدام از تکواندوکاران ایرانی همکلام می‌شوید، از سختی‌های مسیری که برای رسیدن به المپیک پشت سر گذاشته‌اند، می‌گویند.


باید ۳ سال تمام تلاش کنید تا رنکینگ خود را ارتقا دهید و در نهایت جزو ۵ نفر برتر قرار بگیرید تا به المپیک برسید. حتی یک اشتباه و یک مصدومیت هم در این مسیر می تواند برای هر تکواندوکاری گران تمام شود؛ همانطور که فرزان عاشورزاده به دلیل مصدومیت هایی که برایش به وجود آمد، به تدریج جایگاه خود را در رنکینگ از دست داد و حالا دیگر شانسی برای المپیکی شدن ندارد.


حاصل ۳ سال تلاش تکواندوکاران ایرانی در مسکو مشخص می شود. مرحله نهایی گرندپری سال ۲۰۱۹ روزهای جمعه و شنبه در مسکو برگزار می شود و بعد از پایان این رقابت ها ۵ تکواندوکار برتر ۴ وزن المپیکی در بخش مردان و زنان بلیت توکیو برایشان رزرو می شود.

 

1456325


آرمین هادی‌پور؛ شانس مسلم کسب سهمیه


در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن 58- کیلوگرم کشورمان در رده چهارم جدول باقی مانده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او می تواند دست پر از شیاپچانگ مسکو خارج شود؛ حتی اگر به نتیجه دلخواه نرسد. با این حال انتظار می‌رود آرمین هادی‌پور با یک نمایش خوب در مسکو بتواند جایگاه خودش را هم بهبود بخشد و برای رقبایش در المپیک خط و نشان بکشد.

 

1456328


میرهاشم حسینی؛ همچنان در حسرت منچستر


دیگر تکواندوکار ایرانی که برایش در مسکو شانس کسب سهمیه قائل هستیم؛ میرهاشم حسینی است. این جوان تکواندوی ایران که در آخرین رده بندی وزن 68- کیلوگرم در رده هفتم قرار گرفته، باید در مسکو به فینال برسد تا بلیت توکیو برایش رزرو شود. اتفاقی که در مسیر کسب سهمیه به میرهاشم ضربه زد، از دست دادن مسابقات جهانی منچستر به دلیل عدم صدور ویزا از سوی انگلیسی ها بود که می توانست امتیازات زیادی در رنکینگ به حساب میرهاشم واریز کند. با اینکه حسینی همچنان در حسرت مسابقات جهانی است، اما در ماههای اخیر خیلی خوب نتیجه گرفته و می تواند در مسکو همه را غافلگیر کند. البته در وزن او، سروش احمدی نیز در مسکو روی شیاپچانگ حاضر می شود تا رنکینگ خود را بهبود بخشد. سروش در آخرین رده بندی جهانی در رده دوازدهم حضور دارد.

 

1456327


سجاد مردانی؛ به امید درخشش در مسکو


سجاد مردانی تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم ایران هم در آخرین رده بندی جهانی جایگاه هفتمی را به خود اختصاص داده و مثل میرهاشم حسینی حداقل باید به فینال گرندپری مسکو راه پیدا کند. سجاد که در سال‌های اخیر زحمات زیادی کشیده، رقبای سرسختی دارد،‌ اما از حساسیت بالای این رقابت‌ها باخبر است. البته او با توجه به گرفتن سهمیه گرنداسلم در صورت نگرفتن سهمیه در مسکو چند روز بعد یک شانس دیگر هم در چین خواهد داشت تا با قهرمانی خودش را به المپیک برساند.

 

1456326

دیدگاه‌ها