کد خبر : 1653534 | 13 آذر 1398 ساعت 18:58 | 52.9K بازدید | 0 دیدگاه

فردا بهترین قضاوتت را بکن

پیام ویژه منصوریان به دکتر بیژن حیدری!

سرمربی ذوب‌آهن از هواداران سپاهان نیز خواست که فردا برای حمایت از تیمش به استادیوم فولاد شهر بیایند.

پیام ویژه منصوریان به دکتر بیژن حیدری!

به گزارش "ورزش ‌سه"،  علیرضا منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار با پرسپولیس گفت: وضعیت تیم بسیار خوب است و کار تاکتیکی را کاملا فشرده و روزمره انجام دادیم. بر روی مسائل روحی روانی بازیکنان کار کرده‌ایم و نفر به نفر پرسپولیس را آنالیز کردیم. برای بازیکنان وقت زیادی را گذاشتیم و کاملا تفکرات کالدرون را می‌شناسیم. ذوب‌آهن با توجه به این روحیه ای که  این روزها در آن موج می‌زند تبدیل به یک خانواده شدیم و می‌خواهیم شعار یک نفر برای همه و همه برای یک نفر را فردا عملی کنیم.

 

*با کنترل دو بازیکن نمی‌توان برابر پرسپولیس موفق شد
ما به جز چهار تیم استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن و تراکتور که کل تیم را آنالیز می‌کنیم در باقی تیم‌ها بر روی دو یا سه بازیکن تکیه داریم و نکات کلیدی را به بازیکنان می‌گوییم. اما در تقابل با این چهار تیم کل 11 نفر مورد توجه هستند. یک حس کلی باید باشد که مقابل این تیم‌ها نتیجه بگیرید. انرژی مثبت را نیز باید از رسانه‌ها و مردم بگیریم. نمی‌توانیم بگوییم با کنترل دو بازیکن می‌توان پرسپولیس را از کار انداخت. این تیم خیلی بزرگ است و در سه سال گذشته قهرمان بوده. در مجموع تدابیر خیلی خوبی داریم و در حین بازی همه را به بازیکنان می‌گوییم. کل تلاش خود را می‌کنیم، سه امتیاز را در اصفهان نگه داریم.

 

*فردا از سپاهانی‌ها می‌خواهم که بیایند
با سپاهان رقیب هستیم اما همشهری و دوست هستیم و می‌خواهم درد و دل آقای قلعه نویی را ادامه بدهم. خیلی از بازی‌ها به نتیجه نرسیدیم اما نمایش خوبی داشتیم. ولی سپاهان را نگاه کنید که در هر دو موفق بوده اما مقابل تیم‌های بزرگ استادیوم خالی است. با این تفاوت که نقش جهان داخل شهر است اما فولاد شهر بیرون. فردا از فوتبال دوستان اصفهان می‌خواهم که از ما حمایت کنند. چون 90 درصد استادیوم برای ذوب‌آهن است اما طبیعتا مهمان با هجمه ای از طرفدار می‌آید. فردا می‌خواهم به کمک جوانان ذوب‌آهن بیایید. حتی لازم است که از هواداران سپاهان نیز دعوت کنم تا به فولاد شهر بیایند. فردا نگاه ما برای استان اصفهان است.

 

*شبیه لیگ انگلستان شدیم
طبیعتا پرسپولیس با استراحت بیشتری آمده و تمرینات بیشتری انجام دادند و سرحال تر هستند. ذوب‌آهن نیز در 9 روز باید سه بازی انجام بدهد. خیلی شبیه لیگ انگلستان شدیم. یک مقدار کار ما سخت می‌شود اما جوان‌‎های خوبی دارم که خیلی با تجربه هستند. اما الان فقط به بازی پرسپولیس فکر می‌کنیم.  

 

*با حوصله به دنبال شکست پرسپولیس هستیم
پرسپولیس بازی قبلی خود در لیگ را برده و در لیگ باخته است. طبیعتا به دنبال برد هستیم و کل مجموعه وقت این را ندارد با خیلی مسائل مدارا کند. باید رو به جلو باشیم اما باهوش باشیم و بی گدار به آب نزنیم. از پرسپولیس ضربه بخوریم کار خیلی سخت می‌شود. با حوصله و فکر به فکر سه امتیاز هستیم.

 

*افتخار من این است که در رتبه 212 هستم
این افتخاری است که امسال تیم ذوب‌آهن بهترین تیم ایرانی در آسیا شد. من در ویترین هستم اما 15 نفر پشت‌سر من مشغول کار هستند که باید از کادر پزشکی، کادر ماساژ، کادر تدارکات، عوامل اجرایی باشگاه و ... بابت زحماتی که می‌کشند تشکر کنم. من به رتبه 212 در بین مربیان جهان رسیدم و این افتخار بزرگی است. به نظر من به نسل 2006 به این طرف باید اعتماد کرد چرا که آنها می‌توانند حتی به رتبه 80 در دنیا هم برسند. خوشحالم که با گذرنامه ایرانی به اینجا رسیدم و در شرایط سخت از همسرم خواستم تا امیر فرزندم در تهران به دنیا بیاید تا او هم گذرنامه ایرانی داشته باشد. همان زمان خیلی‌ها می‌خواستند فرزندشان در خارج از کشور به دنیا بیاید اما من این کار را نکردم تا او با گذرنامه ایرانی به جاهای بزرگ برسد.

 


از انصاری فرد دو گلایه دارم
علیرضا منصوریان سپس به سوال خبرنگار که در رابطه با حرف های مدیرعامل پرسپولیس و تاثیر آن بر عملکرد داوری بود، بازگشت و افزود: در مورد صحبت های آقای انصاری فرد که یکی از بهترین فوتبالیست های پرسپولیس بوده اند و اخلاق مدار و باید ایستاده به ایشان احترام گذاشت، ولی من دو گلایه از ایشان دارم به عنوان برادر کوچک تر. به نظرم در برنامه فوتبال برتر یک مقدار عصبانی هم شده بودند و گفتند که نمی گذارند پرسپولیس برای چهارمین مرتبه قهرمان شود. این بحث این شائبه را به وجود می آورد که سه مرتبه قبلی چطور پرسپولیس قهرمان شده است؟ این خودش خستگی را به اعضای پرسپولیس که سه سال برای قهرمانی ها تلاش کردند، وارد می کند.


انصاری فرد یک مقدار عصبانی شده بود
ما دنبال مباحثی نظیر نماد نشان دادن که میان هواداران وجود دارد، نیستیم. به نظرم یک مقدار عصبانی شده بودند، چون واقعا پرسپولیس در سه سال گذشته زحمت کشیده و قهرمان شده؛ اگر سه سه قهرمانی آورده، امسال هم می تواند چهارمین قهرمانی را بیاورد و اگر نمی گذارند که چهارمین قهرمانی به این تیم برسد، این شائبه برای سه سال پیش هم به وجود می آید.


آقای حیدری بهترین داوری عمرت را انجام بده
این سوال را نمی خواستم جواب بدهم ولی به این دلیل جواب دادم که مبحث داوری تحت فشار قرار می گیرد با این نوع ادبیات. داور فردا دکتر بیژن حیدری یکی از بهترین داوران 10 سال اخیر فوتبال ایران است. آقای حیدری صدای من را می شنوید. از شما می خواهم بهترین داوری عمرتان را فردا انجام بدهید. تیم ما چهار روز پیش با مسجد سلیمان بازی کرد و داور پشت دروازه پنالتی تیم حریف را به درستی گرفت ولی پنالتی روی دانیال را نگرفت. شاید اگر این پنالتی گرفته می شد، همه چیز عوض می شد ولی ما در کنفرانس اصلا راجع به این مسائل صحبت نکردیم.


ممکن بود حالا من اینجا نبودم
 اگر قرار باشد تیمی راجع به داوری صحبت کند و از داوری آزرده شده باشد، ما هستیم. ما حداقل 12 امتیاز از دست داده ایم و ممکن بود الان من اینجا ننشسته باشم. ولی به قیمت اینکه نباشم هم حرفی در مورد داوری نزدم. فردا نگرانم فشار جمعیت میلیونی روی داوران تاثیر نگذارد. امیدوارم داوران بهترین استراحت را داشته باشند. من او را یکی از بهترین داوران می دانم. امیدوارم با تمرکز کامل بیاید.

 

اینطوری پیش برود، باید از داوران خارجی استفاده کنیم
من این را حق تیمم می دانم و با احترام به آقای انصاری فرد این حرف ها را زدم. تیم ما واقعا مظلوم است. به دو دلیل ما در مورد داوری حرف نمی زنیم. یکی اینکه اعتقاد قلبی خودم هست و دوم اینکه مدیرعامل ما قبلا داور بوده است. با این وصف، اینطوری باید در نیم فصل از داوران خارجی استفاده کنیم. چون اکثر تیم ها علاقه ای ندارند با برخی داوران کار کنند و اینگونه که نمی شود کار کرد.

من وقتی با آقای محمدی (مدیرعامل ذوب آهن) در مورد فضای داوری صحبت می کنم، ظلم به داوری است. به داوران همه توهین می کنند. خودمان را جای داوران بگذاریم. بهتر است همه تمکین کنند و روز آینده هم شاهد بهترین داوری باشیم با هر نتیجه ای.


یک بازیکن همه فن حریف روی نیمکت دارم
از منصوریان در رابطه با مصدومان تیمش پرسیده شد که او گفت: ما پهلوان را داریم که مشکل همسترینگ دارد ولی ما یک بازیکن همه فن حریف داریم که محمدرضا خلعتبری است. خیلی به اواخر بازی و عملکرد او نیاز داریم و به امیدواریم که جریان بازی را برای ما عوض کند. تمام تجربیات چند سال اخیرش را در نیمه دوم از او می خواهیم.

 


اصفهانی ها زاینده رود را بی خیال شوند
مربی ذوب آهن در پاسخ به این سوال که بهتر نبود بازی زودتر برگزار شود، اینگونه پاسخ داد: ببینید کیفیت چمن را بهتر می کند. سرعت توپ را بیشتر می کند. اصفهان با تهران تفاوت دما دارد. قبول دارم این هوادار به خصوص برای هواداران که راحت تر به ورزشگاه می آیند. به نظرم یک جایی در اصفهان می لنگد. به نظرم یک شوری باید بیفتد. نمی شود بعد از این همه قهرمانی، هوادران اصفهانی بی خیال تیم شوند. به نظرم اصفهانی ها باید زاینده رود را بی خیال شوند و به ورزشگاه بیایند.

دیدگاه‌ها