کد خبر : 1653618 | 14 آذر 1398 ساعت 18:10 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

آبادان برنده، دوئل گل‌های دیدنی

صنعت نفت3- پیکان 2 /پرواز نفت با دبل عیسی به رده چهارم

تیم فوتبال نفت آبادان موفق شد تا با پیروزی 3بر 2 برابر پیکان تهران، پیروز شود و موقتا به رده چهارم جدول صعود کند.

صنعت نفت3- پیکان 2 /پرواز نفت با دبل عیسی به رده چهارم

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم صنعت نفت آبادان و پیکان تهران از ساعت 16:15 دقیقه در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم صنعت نفت موفق شد تا با نتیجه 3-2 به پیروزی برسد.


در این دیدار محمد اهل شاخه در دقیقه 8 ابتدا تیم میزبان را با یک قیچی زیبا پیش انداخت اما در دقیقه 15 حجت حق وردی بازی را به تساوی کشاند. در ادامه عیسی آل کثیر در دقایق 30 و 69 دوبار دروازه تیم سابقش را باز کرد تا کار برای شاگردان فرکی سخت شود، گل شهریار مغانلو در دقیقه 90+3 فایده ای نداشت و تنها اختلاف را کمتر کرد. شاگردان اسکوچیچ با این برد 22 امتیازی شدند و در رده چهارم جدول موقتا قرار گرفتند.پیکان نیز با این باخت دوازده امتیازی در رده دهم جدول لیگ برتر باقی ماند.

 

هفته سیزدهم لیگ برتر؛ پنج شنبه: 98/09/14 ؛ ساعت 16:15
استادیوم: تختی آبادان/ تماشاگر 3 هزار نفر
داور: علی صفایی/کمک ها: علیرضا ایلدروم – یوسف مغروری/کمک داوران اضافی: حسین زمانی – علی ابراهیمی/داور چهارم: محمدعلی پورمتقی/ناظر: مسعود مرادی

 

 

 

صنعت نفت آبادان:


ناصر سالاری

محمد اهل شاخه

عبدالله ناصری

محمد قریشی

عقیل کعبی

مهدی حنفی

مسلم مجدمی (89- امید حامی فر)

محمود مطلق زاده (76-سیروان قربانی)

جعفر سلمانی

مهدی مومنی (86-طالب ریکانی)

عیسی آل کثیر


سرمربی: دراگان اسکوچیچ

 

 


پیکان:

 

وحید شیخ ویسی

سید مهران موسوی

حسین پورامینی (78-ابراهیم صالحی)

فراز امامعلی (70-جابر انصاری)

محمد ستاری

سعید واسعی

حجت حق‌وردی

جلال الدین علی محمدی (77- اسماعیل شریفات)

علی حمودی

شهریار مغانلو

امیر حسین کریمی.


سرمربی: حسین فرکی

 

 

اخطار:

 

ناصر سالاری، محمود مطلق‌زاده (صنعت نفت)

 

 

 

 

شرح گل:

 

صنعت نفت آبادان 1-0 پیکان(دقیقه 8- محمد اهل شاخه): کرنر مسلم مجدمی از سمت راست پس از چند رفت و برگشت با ضربه سر محمود مطلق زاده به محمد اهل شاخه رسید تا این مدافع جلو کشیده پس از یک کنترل و ضربه قیچی برگردان، دروازه شیخ ویسی را به زیبایی باز کند.

 

صنعت نفت آبادان1-1 پیکان ( دقیقه 15- حجت حق وردی): کرنر سعید واسعی از سمت چپ با ضربه سر حجت حق وردی وارد دروازه سالاری شد تا همه چیز خیلی زود به تساوی کشیده شود.

 

صنعت نفت آبادان2-1 پیکان(دقیقه 30-عیسی آل کثیر): کرنر از سمت راست مجدمی پس از ضربه سر آل کثیر به دست فراز امامعلی برخورد کرد که داور اعلام خطای پنالتی کرد، عیسی آل کثیر پشت توپ ایستاد و با یک ضربه دقیق و بر خلاف جهش شیخ ویسی دروازه را باز کرد تا پنجمین گل فصل خود را به تیم سابقش بزند.

 

 

صنعت نفت آبادان 3-1 پیکان( دقیقه 69- عیسی آل کثیر): پاس زیبای جعفر سلمانی پشت مدافعین به آل کثیر رسید، ضربه ابتدایی این مهاجم را شیخ ویسی نصفه و نیمه برگشت داد تا بار دوم عیسی دروازه خالی پیکان را به راحتی باز کند.

 

صنعت نفت آبادان 3-2(دقیقه 90+3، شهریار مغانلو): ضربه آزاد دیدنی پای چپ  مغانلو مهاجم زنجانی تیم پیکان به تور دروازه تیم صنعت چسبید اما فرصتی دیگر باقی نماند تا گل زیبای این بازیکن به هدر برود و پیکان با باخت، آبادان را ترک کند.

 


دقایق حساس:

 

دقیقه 12: ضربه آزاد سعید واسعی با اختلاف کم از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه 19: حرکت زیبای جعفر سلمانی و ضربه وی پس از برخورد به پای مدافع پیکان به کرنر رفت.

دقیقه 28: کرنر مجدمی از سمت راست پس از اشتباه شیخ ویسی به قریشی رسید اما ضربه این بازیکن با بدشانسی به کرنر رفت.

دقیقه 41:سانتر عبدالله ناصری با ضربه سر مهدی مومنی به بیرون رفت، مومنی می توانست با دقت بیشتری برای سومین بار دروازه تیم سابقش را برای تیم نفت نفت باز کند.

دقیقه 49: شوت محمد ستاری از راه دور با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 66: ضربه آزاد مسلم مجدمی پس از رفت و برگشت به کعبی رسید، کعبی توپ را به حنفی رساند، ضربه ابتدایی را مدافعین برگشت دادند اما ضربه دوم با نوک انگشتان شیخ ویسی به کرنر رفت.

دقیقه 87: شوت طالب ریکانی از فاصله دور را شیخ ویسی به زحمت دور کرد.

دقیقه 91: ضربه فنی کاپیتان ریکانی تازه وارد، با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

 

 

 

حاشیه:

 

*با وجود اینکه تماشای بازی در ورزشگاه تختی رایگان اعلام شده اما تعداد کمی از تماشاگران در این ورزشگاه حاضر شده‌اند.

*حسین ساکی پس از مدت‌ها و با اتمام دوران مصدومیتش در لیست 18 نفره نفتی‌ها قرار گرفت.

*حسین بغلانی، مصطفی احمدی و احمد شریعت زاده سه بازیکن نفت هستند که از جایگاه ویژه بازی را تماشا می‌کنند.

*محمد اهل‌شاخه در دقیقه8 بازی پس از یک کنترل خوب، با ضربه‌ای آکروباتیک دروازه پیکان را باز کرد و پس از این گل بازیکنان صنعت نفت با یزله، جشن گرفتند.

*تصمیم داور در اعلام پنالتی برای صنعت نفت آبادان با اعتراض شدید بازیکنان پیکان به داور چهارم همراه شد.

*هواداران تیم صنعت نفت در دقایقی از بازی علیه مسئولان شهر آبادان شعار دادند.

* پس از حضور ریکانی در زمین مسابقه، مسلم مجدمی بازوبند را به بازوی این بازیکن بست.

* عیسی آل‌کثیر بعد از زدن گل سوم نفت آبادان به سوی نیمکت تیمش رفت و این گل را با همبازیانش جشن گرفت.

 

 

بهترین بازیکن:


عیسی آل کثیر مهاجم  نفت با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند، بازهم ارزش های خود را نشان داد و از عوامل اصلی پیروزی تیمش بود. مسلم مجدمی کاپیتان امروز نفتی ها نیز بسیار عالی در میانه زمین جنگید و سانترهایش دو گل ابتدایی نفت را پی ریزی کرد تا از او نیز به عنوان یکی از خوب های نفت در این دیدار یاد کنیم.

 

 

اتفاق ویژه:


نفتی ها که هنوز هیچ ریالی پرداختی نداشته اند، با غیرت و تعصب خود در این دیدار خانگی نیز موفق به کسب پیروزی شدند. شاگردان اسکوچیچ با این برد موقتا به رده چهارم رسیدند و یک بازی نسبت به استقلال صدرنشین کمتر دارند و در صورت پیروزی در آن دیدار با استقلال هم امتیاز می شوند. هواداران آبادانی در دقایق زیادی از بازی از مدیران و مسئولان آبادانی انتقاد کردند و خواستار حمایت از تیمشان شدند.

 

 

شرح بازی:


صنعت نفت آبادان در شرایطی به مصاف تیم پیکان رفت که در بازی قبل موفق شد شهر خودرو مشهد را در زمین حریف شکست بدهد و صدر را از  این تیم بگیرد. پیکان هم که پس از هفته دهم در لیگ برتر به میدان نرفته و 2 بازی پیاپی این تیم به تعویق افتاده  تا با کسب امتیاز در آبادان به ادامه‌ی فصل امیدوارتر می‌شد.

زردپوشان آبادانی خیلی زود با ضربه قیچی محمد اهل‌شاخه در دقیقه 8 به گل رسیدند و این گل را حجت حق‌وردی در دقیقه 15 پاسخ داد، اما صنعتی‌ها در دقیقه 30 باز هم از تیم میهمان پیش افتادند و این بار عیسی آل‌کثیر از روی نقطه پنالتی دروازه پیکان را گشود. چند فرصت گلزنی دیگر هم در این نیمه خلق شد که از دست رفتند و صنعت نفت با برتری 2 بر یک در پایان نیمه اول به رختکن رفت.

صنعت نفت در نیمه دوم به اداره‌ی جریان بازی پرداخت و در دقیقه 69 با استفاده از پیش کشیدن خط دفاعی پیکان به سومین گل در این مسابقه دست یافت، پست دیدنی جعفر سلمانی به عیسی آل کثیر رسید تا وی دروازه شیخ ویسی را باز کند. در دقایق پایانی این بازی ابتدا شوت اسماعیل شریفات مهاجم پیکان پس از برخورد به تیر افقی دروازه پیکان به بیرون رفت، سپس در سمت مقابل میدان شوت طالب ریکانی بازیکن تازه نفس تیم میزبان توسط شیخ‌ویسی مهارشد . سرانجام در سومین دقیقه وقت تلف شده تیم پیکان توسط شهریار مغانلو به گل دوم رسید تا این بازی در نهایت با برتری 3 بر 2 نفت آبادان به پایان برسد.

دیدگاه‌ها