کد خبر : 1653725 | 14 آذر 1398 ساعت 17:43 | 65.1K بازدید | 0 دیدگاه

استقلالِ استرا :قوی، قلدر، قدرتمند

استقلال تهران در دیداری کاملا برتر شهرخودرو را با یک گل شکست داد.

استقلالِ استرا :قوی، قلدر، قدرتمند

به گزارش ورزش سه ، بااینکه به‌نظر می رسید شاگردان گل محمدی که در طول فصل نسبت به تمامی رقبا برتری محسوسی داشتند بتوانند استقلال استراماچونی را اذیت کنند اما در طول ۹۰ دقیقه حساس ترین بازی هفته چنین چیزی حس نشد.


آبی های پایتخت که هفته های گذشته به اوج آمادگی رسیده بودند پس از توقف مقابل سپاهان بار دیگر مقابل یک تیم بالای جدولی ثابت کردند که در حال حاضر رقیبی ندارند.


استراماچونی که تیمش را به خوبی از بحران ابتدای فصل عبور داده حالا تیمی ساخته که بسیار قدرتمند است. آنها مقابل رقیبی توانستند بازیشان را دیکته کنند که خود در تمام دیدارهایش چنین شرایطی داشت.


ترکیب ساده اما کاربردی سرمربی ایتالیایی کناره های استقلال را بی رقیب کرده است. آبی پوشان از چپ و راست چنان بر بازی احاطه پیدا می کنند که هر حریفی مقابلشان وادار به عقب نشینی می شود. همان چیزی که کمک می کند زوج دیاباته-قائدی در محوطه جریمه رقبا، بسیار تاثیرگذار ظاهر شوند. هماهنگی و آمادگی این دو هم منجر به شکل گیری زهردارترین تیم حال حاضر لیگ نوزدهم شده است.

 


جالب اینجاست که هرچقدر قائدی از نظر بدنی ضعیف است، شیخ دیاباته با جنگندگی و قلدری منحصربفردش کاری کرده که شماره ۱۰ آبی ها فضاهای مناسبی برای حرکت و ایجاد موقعیت بدست آورد.قدرت استقلال البته به نقش پررنگ بازیکنان کناری و خط حمله خطرناکش ختم نمی شود. آبی های پایتخت در خط میانی با وجود ریگی و کریمی هرآنچه یک تیم برای غلبه بر حریف نیاز دارد در اختیار دارند.


شاید صحبت کردن از ایده های استراماچونی و تمجید از او به واسطه کسب نتایج درخشان هفته های اخیر کار ساده ای باشد اما پیچیدگی های تاکتیکی که او در استقلال ایجاد کرده نشان از هوش، شجاعت و دانش این سرمربی ایتالیایی دارد.

 


استرا توانسته ترکیب مورد نظرش را پیدا کند (اتفاقی که در مورد سرمربی رقیب دیرینه نیافتاده) و با ایجاد ذهنیت برنده در بین شاگردانش تیمی ترسناک ساخته که در حال حاضر هیچ تیمی دوست نداشته باشد مقابل استقلالِ او قرار گیرد.


باید دید این استقلال بی نهایت قدرتمند و بی رحم تا کجا می تواند با همین صلابت به کارش ادامه دهد و حریفان را یکی پس از دیگری کنار بزند.

 

مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها