کد خبر : 1653879 | 15 آذر 1398 ساعت 15:38 | 17.7K بازدید | 0 دیدگاه

برد شیرین سرخ ها با چاشنی طلسم شکنی! (آنالیز)

مهمترین برد فصل سرخ ها در اصفهان در شرایطی به دست آمد که سرمربی آرژانتینی همانطور که وعده داده بود توانست اولین طلسم پرسپولیس را بشکند و این تیم را بعد از 9 سال به پیروزی در فولادشهر برساند.

برد شیرین سرخ ها با چاشنی طلسم شکنی! (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان  همواره با تقسیم امتیازات و یا شکست فولادشهر را ترک کرده بودند . اما این بار شرایط متفاوت بود . سرخ ها با نمایشی درخشان اینبار طلسم را شکستند و به پیروزی  مهمی در اصفهان رسیدند.

 

 ترکیب کالدرون؛ منطقی بود؟

 

سرخپوشان بازی را با آرایش 2-4-4 خطی آغاز کردند. رادوشوویچ در درون دروازه، خلیل زاده  و حسینی نیز دو مدافع میانی تیم کالدرون بودند. انصاری در جناح چپ و شیری هم در جناح راست، قرار گرفتند. در خط میانی؛ ربیع‌خواه و نوراللهی به عنوان  دو هافبک تدافعی، رسن و ترابی نیز به عنوان دو هافبک راست و چپ خط میانی حضور داشتند. در خط حمله هم علیپور و امیری قرار گرفتند. آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود، سرخپوشان به دنبال یک پیروزی ارزشمند بودند تا  فاصله خود را تا صدر کم کنند و طلسم نبردن هایشان را در فولادشهر به پایان برسانند . کالدرون توانست  با سود بردن از دو هافبک بازیسازش یعنی ترابی و رسن ، شرایط را برای حریف سخت کند . سرخپوشان با استفاده از دو کانال کناریشان بر روی دروازه ذوب آهن فشار می آوردند . در خط حمله نیز  امیری  به خوبی در کنار علیپور اینبار نمایش موفقی از خود به جا گذاشت و ضمن ایجاد یک موقعیت گل، یک پاس کلیدی نقش مهمی در پیروزی سرخ ها در نیمه نخست داشت . نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که تصور می شد ذوب آهن برای جبران نتیجه به زمین برود ولی بازهم این شاگردان کالدرون بودند که توانستند با استفاده از جلو آمدن شاگردان منصوریان ، با ترتیب دادن ضد حملات برق آسا و خطرناک ،  دو بار دیگر توسط علیپور و ترابی به گل برسند.

 

1456857

 

نمایش کم نقص در فولاد شهر!

 

نیمه نخست را سرخپوشان هجومی آغاز کردند. حملات متعدد شاگردان کالدرون بر روی دروازه ذوب آهن به خوبی توسط مدافعین سبزپوش این تیم خنثی می شد، اما حرکت زیبای رسن و پاس در عمق او برای علیپور که با خطای اسماعیلی ، در درون محوطه جریمه یک ضربه پنالتی را نصیب شاگردان کالدرون کرد. ترابی نیز توانست با تبدیل به گل کردن پنالتی ، گل نخست سرخپوشان را به ثمر برساند. پس از گل ، بازی آرام و متعادل تر دنبال شد. شاگردان منصوریان  کم کم بر بازی مسلط شد و چندین توپ را بر روی دروازه رادوشوویچ ارسال کردند  اما مدافعان سرخپوش به خوبی این توپ ها را دفع می کردند. شروع مجدد عالی رادوشوویچ و شوت زیبای  امیری در دقیقه 35 به تیر دروازه اسماعیلی برخورد کرد. در مقابل هم شوت زیبای ماکولی با سوپر واکنش بوژیدار رادوشوویچ همراه شد تا سرخپوشان با پیروزی به رختکن بروند .

 

1457029

 

بازهم برد، بازهم ترابی!

 

نیمه دوم شاگردان منصوریان ، برای جبران نتیجه  بسیار هجومی آغاز کردند. پاس زیبای ماکولی به ابراهیم زاده رسید و ضربه این بازیکن از کنار دروازه رادوشوویچ به بیرون رفت. حرکت زیبای ترابی و پاس او وحید امیری را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه وحید امیری توسط مدافعین ذوب آهن دفع شد. در دقیقه 56 این دیدار سرخپوشان موفق شدند تا گل دوم را نیز به ثمر برسانند. پاس زیبای امیری ، علیپور را با اسماعیلی تک به تک کرد و شوت زمینی علیپور گل دوم پرسپولیس را به ارمغان آورد. پس از گل ، رادوشوویچ یک سوپر واکنش داشت . کرنر ارسالی بازیکنان ذوب آهن با ضربه سر مطهری همراه شد که این توپ را رادوشوویچ به زیبایی مهار کرد. پس از جمع کردن سانتر بازیکنان ذوب آهن، رادوشوویچ توپ را به ترابی سپرد. ترابی توپ را به نوراللهی سپرد و پاس نوراللهی ، ترابی را با اسماعیلی تک به تک کرد و ضربه دقیق ترابی گل سوم پرسپولیس را به ارمغان آورد. پس از گل ،ترابی یک بار دیگر خطرناک ظاهر شد. ضد حمله زیبای سرخپوشان با پاس ترابی برای رسن همراه شد که ضربه چیپ رسن روی تیر افقی دروازه فرود آمد و به بیرون رفت. پس از این موقعیت، بازی کمی آرام تر دنبال شد و در نهایت این دیدار با نتیجه 3-0 به سود شاگردان کالدرون به پایان رسید.

 

1457030

 

آرتین چراغی

دیدگاه‌ها