کد خبر : 1653880 | 15 آذر 1398 ساعت 15:34 | 30.3K بازدید | 0 دیدگاه

کاپیتان والیبال ایران با گسول و برشیم رقابت می‌کند

دورخیز سعید معروف برای عضویت در IOC

سعید معروف در المپیک توکیو برای کسب یکی از کرسی‌های کمیسیون ورزشکاران IOC رقابت می‌کند.

دورخیز سعید معروف برای عضویت در IOC

به گزارش "ورزش سه"، از چندی پیش کمیته بین‌المللی المپیک با اعلام تشکیل کمیسیون ورزشکاران از کشورهای مختلف خواست تا در صورتی که علاقه دارند نماینده خود را برای حضور در انتخابات این کمیسیون معرفی کنند.


در ایران هم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک خیلی زود برای معرفی یک ورزشکار دست به کار شد. در نهایت بعد از مذاکرات صورت گرفته و معرفی چند گزینه، سعید معروف به عنوان نماینده ایران برای شرکت در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC انتخاب شد.


اصلی‌ترین معیار این انتخاب تسلط کاپیتان تیم ملی والیبال به زبان انگلیسی بود و شهرت و تجربه بالای او نیز در انتخاب کمیته ملی المپیک تاثیر زیادی داشت.


حالا سایت کمیته بین المللی المپیک با معرفی کاندیداها از برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران در جریان برگزاری مسابقات المپیک 2020 خبر داده است.


طبق اعلام کریستی کاونتری، رئیس کمیسیون ورزشکاران IOC این رقابت بین 30 ورزشکار از 19 رشته ورزشی برای 4 پست خواهد بود.


تمامی ورزشکاران حاضر در المپیک توکیو می توانند در این انتخابات شرکت کنند. زمان رای‌گیری در طول المپیک و از 14 جولای تا 4 آگوست خواهد بود.


به جز سعید معروف ورزشکاران مشهور دیگری همچون پائو گسول(بسکتبالیست اسپانیایی) و عیسی برشیم(دوومیدانی‌کار قطری) برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران نامزد شده اند. همچنین از بین این 30 ورزشکار، 10 نفر ورزشکاران زن هستند.


باید دید کاپیتان تیم ملی والیبال می تواند رایزنی‌های لازم را برای کسب یکی از 4 کرسی موجود در کمیسوین ورزشکاران IOC انجام دهد یا خیر.

 

1457028

دیدگاه‌ها