کد خبر : 1654020 | 16 آذر 1398 ساعت 11:02 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

کرکری قرمز - آبی؛‌‌ پپ و سولسشر علیه هم

کنفرانس مطبوعاتی اوله گنار سولسشر و پپ گواردیولا محل یک کل کل فوتبالی بوده است.

کرکری قرمز - آبی؛‌‌ پپ و سولسشر علیه هم

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی آماده است که این فصل را هم با رتبه ای بهتر از منچستریونایتد به پایان برساند تا برای هفتمین بار پیاپی چنین اتفاقی رخ داده باشد؛ اتفاقی که از سال 1930 تا به این جا رخ نداده بود. یونایتد آخرین بار در سال 2013 فاتح جام لیگ برتر شده بود؛ این در حالیست که سیتی از آن زمان تا به حال سه بار قهرمان رقابت های لیگ برتر انگلیس شده است.

 

اوله گنار سولسشر دیروز و در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش مقابل منچسترسیتی با سوال یکی از خبرنگاران مواجه شد که از او پرسید که آیا هنوز هم یونایتد را تیمی بزرگ تر از منچسترسیتی می داند؛ سوالی که با واکنش جالب سرمربی شیاطین سرخ همراه بود و او در پاسخ گفت: " قطعا بله. این واضح است که در حال حاضر ما از آن ها عقب تر هستیم اما چه کاری باید انجام دهیم؟ تسلیم شویم؟ آن ها را به چالش نکشیم؟"

 

رسیدن منچسترسیتی به افتخارات یونایتد سال های زیادی به طول خواهد انجامید اما سیتی طی سال های اخیر سرمایه گذاری فوق العاده ای انجام داده است. با این حال پپ گواردیولا معتقد است که بزرگی یک باشگاه تنها به جام هایی که کسب کرده نیست. او در این باره گفت: " برای هواداران یونایتد، تیم خودشان بزرگ ترین باشگاه است؛ اتفاقی که درباره هواداران سیتی نیز صدق می کند. مهم نیست که در گذشته موفقیت های خوبی داشته اید یا نه بلکه این بخشی از احساس شما است. من درباره تاریخ منچسترسیتی مطالعه کرده ام و دیده ام که در لحظه های سخت پشتیبانی از این تیم قوی تر است. دقیقا مثل همین حالا!"

 

1457226

 

گواردیولا در ادامه عنوان کرده: " اگر به به افتخارات دو تیم نگاه کنید، قطعا یونایتد از نظر تعداد برتر است و در این مورد شکی وجود ندارد ولی ما سعی می کنیم که تا جای ممکن برای هواداران جام به دست آوریم. منچسترسیتی قطعا بهتر خواهد شد."

 

از زمان جدایی سر الکس فرگوسن از یونایتد در سال 2013، این تیم در هفت دربی شکست خورده و مجموعا 91 امتیاز کم تر از سیتیزن ها به دست آورده است. سیتی در این مقطع از فصل 11 امتیاز بیشتر از یونایتد دارد اما سولسشر گفت: " هدف ما این است که فاصله را از بین ببریم و در نهایت به رتبه های بالاتر صعود کنیم. ما منابع و هواداران خوبی برای این کار داریم. از زمان حضورم در این جا هفت بازیکن با تجربه از جمع ما جدا شدند. ما در حال حاضر به فرهنگ سازی جدید و اعمال تغییرات نیاز داریم. ما باید به شکل عمقی تیم را تقویت کنیم و این بازیکنان قادر به انجام این کار هستند. آیا من دوست دارم که صدها میلیون پوند برای خرید بازیکن خرج کنم؟ از آن مطمئن نیستم!"

 

اخیرا ژوزه مورینیو، سرمربی تاتنهام، به سبک دفاعی یونایتد به شکل کنایه آمیزی انتقاد کرده بود؛ کاری که حالا پپ گواردیولا نیز آن را انجام داده است:

 

"مشخص است که آن ها به ضد حمله علاقه زیادی دارند. وقتی که گل های یونایتد به چلسی در ابتدای فصل را به یاد می آورم، می بینم که بیشتر آن ها روی ضد حمله بوده است. گل آن ها مقابل لیورپول نیز روی یک ضد حمله بود."

 

حال باید منتظر ماند و دید که بعد از این کری خوانی های فوتبالی کدام مربی در زمین مسابقه پیروز خواهد شد. اوله گنار سولسشر یا پپ گواردیولا؟



 

دیدگاه‌ها