کد خبر : 1654027 | 16 آذر 1398 ساعت 11:12 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار پایان کابوس بازی در کشور ثالث

پایان تنش های عربستان- قطر؛ از سیاست تا فوتبال

مهم ترین خبر امروز حاشیه خلیج فارس به تمایل کشورهای عربی برای پایان دادن به بحران های دیپلماتیک و از سرگیری ارتباطات نزدیک برمی گشت.

پایان تنش های عربستان- قطر؛ از سیاست تا فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک به دو سال از قطع ارتباط کشورهای عربی با قطر می گذرد، اتفاقی که تاثیر شگرفی در مسائل ورزشی منطقه به خصوص در رقابت های فوتبال در این منطقه داشت و باعث بروز بحران های شدیدی میان قطر و کشورهای همسایه عربی شد.


در حالی که این بحران های دیپلماتیک طی دو سال گذشته بیشترین تاثیر را بر مسائل ورزشی منطقه گذاشت و باعث شد تا رقابت های بین المللی چه در رده ملی چه در رده باشگاهی با تنش های سیاسی زیادی پیگیری شود حالا همه رسانه های معتبر خبری دنیا از استارت بهبود روابط دیپلماتیک میان قطر و سایر کشورهای عربی خبر می دهند، جایی که با آرام شدن این تنش ها قطعا شاهد آرامش بیشتری در رقابت های ورزشی به خصوص در رشته فوتبال در این منطقه خواهیم بود.


قطر که به خاطر برخی خواسته های اتحادیه عرب از جمله کشورهایی همچون عربستان سعودی و امارات از دو سال گذشته در محاصره کامل قرار گرفته بود با وجود این که در این مدت نمایندگانش از امتیاز میزبانی در ACL همین طور بازی های ملی برخوردار بود اما در این راه با دردسرهای زیادی دست به گریبان شد از جمله عدم استفاده از پروازهای اختصاصی خطوط هوایی این کشور و ... به همین خاطر تلاش های زیادی در خصوص حل این مشکل و کمترین تاثیرگذاری آن بر رقابت ها از سوی کنفدراسیون صورت گرفت تا این که حالا خبر می رسد روابط دیپلماتیک این کشور با سایر همسایه ها در آستانه بهبود است.


این اتفاق می تواند نقطه امیدواری باشد برای فوتبالدوستان ایرانی که به خاطر بهانه قراردادن همین مشکلات دیپلماتیک سال هاست از امتیاز میزبانی نماینده های آسیایی خود در تقابل با رقبای سعودی محروم هستند. باشگاه ها با ضرر و زیان های زیادی در این خصوص روبرو شدند و هر چه تلاش صورت گرفته تا مشکلات میان ایران و عربستان در میزبانی از یکدیگر برطرف شود به جایی ختم نشده است. حال باید منتظر ماند و دید با بهبود روابط سیاسی قطر با سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس این روند می تواند به بهبود روابط میان ایران و عربستان هم کشیده شود تا کابوس بازی در زمین ثالث از سر نماینده های ایران برداشته شود یا نه؟

دیدگاه‌ها