کد خبر : 1654047 | 16 آذر 1398 ساعت 12:08 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

نماینده تهران به این سوال پاسخ درستی نداد

چرا نمایندگان مجلس در کار فوتبال دخالت می کنند؟

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیترش نسبت به عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

چرا نمایندگان مجلس در کار فوتبال دخالت می کنند؟

به گزارش" ورزش سه" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دراین رابطه می گوید:" این اولین بار نیست که من درباره " ورزش " توئیت می کنم. من رییس کمیته ورزش و زنان کمیسیون فرهنگی مجلس هستم و بیش از سه سال است که مسایل ورزش را به طور جدی پیگیری می کنم."


او امروز در توئیترش و در انتقاد از مهدی تاج نوشت:" رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید به مجلس نخواهد آمد! قبلاً هم نمی‌خواست بیاید، اما آمد، در کمیته ورزش و زنان کمیسیون فرهنگی نشست و گزارش داد. به هر حال، وزارت ورزش، مسئول اصلی گردنکشی‌های این فدراسیون در مقابل قانون و اسراف در بودجهه عمومی است."


او همچنین نوشت:" نمایندگان، هیچ دخالت و نظارتی روی فدراسیون نخواهند داشت، به شرطی که مستقیم یا غیرمستقیم، از بودجه عمومی برای ماجراجویی‌های آقایان هزینه نشود. غیردولتی بودن با گرفتن بودجه دولتی، متعارض است. اما آیا با قطع ردیف بودجه، توانایی دارند خسارات سه میلیون یورویی‌شان را بپردازند؟"


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دقایقی بعد و در گفت و گویی که با "ورزش سه" داشت در ارتباط با انتقادهایش از فدراسیون فوتبال گفت:" سه سال و نیم تمام تلاشم این بوده که بدون سر و صدا و در تعامل با وزارت ورزش از قانونگذاری و بودجه کمکی حمایت شود." او افزود:" اما اکنون شرایط سخت اقتصادی است و تامین منبع ارزی برای دولت یک مساله و مشکل جدی است. متاسفانه این به نوعی هزینه ای است که از جیب ملت می رود."


سیاوشی اضافه کرد:" باعث تاسف است که آقای تاج می گوید که نمایندگان مجلس حق ندارند راجع به فوتبال صحبت کنند یا تصمیمی بگیرند. ایشان حق ندارند اینگونه صحبت کنند؛ تامین بودجه و منابع ارزی از وزارت ورزش و دولت است."


رییس کمیته ورزش و زنان کمیسیون فرهنگی درباره این موضوع که گفته می شود مجلس به جای دخالت مستقیم در امور فدراسیون می تواند با وضع قوانینی به استقلال مالی فوتبال کمک کند گفت:" ما این کار را هم انجام می دهیم. بحث حق پخش هم سه سال و نیم است که ما در کمیسیون روی آن کار می کنیم ولی تا اینجا راه به جایی نبرده است. این موضوعی است که باید بین صدا و سیما و فدراسیون فوتبال حل و فصل بشود و الان هم می بینیم که یکسری کارها در این زمینه انجام شده است. یکی دیگر از مسایل مهم حق تبلیغات کنار زمین است که باید در اولویت قرار بگیرد. حق پخش هم همانطور که گفتم با این وضعیت راه به جایی نخواهد برد."


گفت و گوی ما با خانم سیاوشی در این زمان به دلیل اینکه ایشان باید در جلسه ای حضور پیدا می کردند قطع شد.

 

1457273

 

1457274

دیدگاه‌ها