کد خبر : 1654156 | 16 آذر 1398 ساعت 19:44 | 47.7K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره‌هایی آبی ، سرخ و آسمانی‎پوش؛

برترین زوج‌های هجومی لیگ ایران کدامند؟ (گزارش)

در سه تیم تهرانی فوتبال ایران، زوج های هجومی عملکرد بسیار خوبی داشته و بیشتر گل های تیم خود را به ثمر رسانده اند.

برترین زوج‌های هجومی لیگ ایران کدامند؟ (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، نوزدهمین دوره از لیگ برتر ایران به میانه راه نزدیک شده و مدعیان نیز جای خود را در جدول پیدا کرده اند. در این بین پرسپولیس و استقلال همچون فصول گذشته در رتبه های بالایی قرار دارند و با ستاره های خط حمله، کار را پیش می‌برند اما نکته جالب این است که دیگر تیم تهرانی یعنی پیکان نیز با اتکا به دو عنصر هجومی اش، تیمی قدرتمند را روانه میادین کرده که حداقل فوتبال خوبی را ارائه می‌کند. سعید واسعی و شهریار مغانلو از پیکان، مهدی قائدی و شیخ دیاباته از استقلال به همراه مهدی ترابی و علی علیپور از پرسپولیس، در این فصل بهترین زوج های هجومی بوده و روی هم در 44 گل نقش آفرینی کرده اند.

 

 

* شیخ دیاباته - مهدی قائدی؛ 12 گل، 5 پاس گل

شیخ دیاباته مهاجم بلند قامت تیم استقلال فصل را خوب شروع نکرد اما در ادامه با ارائه نمایش هایی بسیار خوب، تیم آندره استراماچونی را یاری رساند. او شش گل به ثمر رساند که سه تا در تبریز و برابر تراکتور بودند. زوج شیخ یعنی قائدی نیز همین تعداد گل را به ثمر رساند تا 46.1% از گل های استقلال توسط این دو ثبت شده باشد. قائدی همچنین 4 پاس گل داد تا در کنار یک پاس گل شیخ دیاباته، رکوردی جالب را خلق کنند. شیخ و قائدی در یازده نمرات نزدیکی دارند؛ یکی 7.4 و دیگری 7.3

 

1457494

 

 

* علی علیپور - مهدی ترابی؛ 9 گل، 5 پاس گل

پرسپولیس فصل را در حالی آغاز کرد که تا دیدار مقابل پیکان، در هیچ مسابقه ای بیش از یک گل نزده بود. همچنین نکته جالب این بود که مهاجم این تیم یعنی علی علیپور نیز آمار گل زده خوبی نداشت تا این که در دیدار برابر شاهین هت تریک کرد و مقابل ذوب آهن نیز یک گل به ثمر رساند. مهدی ترابی اما باوجود این که چند بازی در پست وینگر چپ به میدان رفت، در گلزنی آمار خوبی را ثبت کرده است؛ سرخپوشان لیگ را با گل او آغاز کردند و در بازی با ذوب آهن نیز گل سوم را همین بازیکن زد. این دو روی هم 9 گل زده و 5 پاس گل داده اند.

 

1457495

 

 

* سعید واسعی - شهریار مغانلو؛ 10 گل، 3 پاس گل

پیکان با هدایت حسین فرکی اکنون در رده دهم جدول جای دارد اما شاگردان این مربی فوتبالی بسیار زیبا را در نیم فصل نخست ارائه کرده اند. فوتبالی که با اتکا به ستاره های جوان بوده و شاید اگر با مولفه تجربه همراه می‌شد، شرایط بهتری را برای این تیم تهرانی رقم می‌زد. در خط میانی این تیم، سعید واسعی با شماره 10 خود را به عنوان هافبکی مسلط و خوش استایل معرفی کرده که توانایی بازیسازی را هم دارد. او این فصل سه گل زده و سه پاس گل هم داده و  با نمره 7.4 از یازده، یکی از بهترین ها بوده است. در خط حمله اما پیکان آقای گل لیگ را در ترکیب دارد. بازیکنی که فصل پیش با ملوان کفش طلای لیگ یک را به دست آورد و اکنون نیز با 7 گل در صدر جدول جای دارد. او کسی نیست جز شهریار مغانلو.

 

1457496

دیدگاه‌ها