کد خبر : 1654312 | 17 آذر 1398 ساعت 14:41 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

سهم توکیو 30 میلیارد در نظر گرفته شد

افزایش چشمگیر بودجه ورزش در سال المپیک

در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 99 بودجه ورزش افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش چشمگیر بودجه ورزش در سال المپیک

به گزارش "ورزش سه"، امروز رییس جمهور لایحه بودجه پیشنهادی سال 99 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. با بررسی بودجه پیشنهادی ورزش به این نتیجه می رسیم که در سال المپیک، سهم ورزش در بودجه به صورت ویژه دیده شده است. 


بر اساس لایحه بودجه سال آینده مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی معادل یک هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک معادل ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بودجه کمیته ملی پارا المپیک در بخش جاری و عمرانی معادل ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که جمعا رقم بودجه‌ای معادل یک هزار و ۶۱۵ میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای مجموعه وزارت ورزش و جوانان، ‌ کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک نشان می‌دهد.


بودجه کمیته ملی المپیک که در سال 98 حدود 74 میلیارد تومان پیشنهاد شده بود، امسال افزایش بیش از 50 میلیاردی داشته تا در سالی که المپیک 2020 برگزار می شود، دولت سهم ورزش را ویژه دیده باشد.


علاوه بر این در جدول شماره 9 لایحه بودجه در ردیف اعتبارات مبلغ 30 میلیارد تومان برای بازی‌های المپیک 2020 توکیو به چشم می‌خورد که این مبلغ به صورت ویژه و خاص مربوط به بازی های المپیک و فدراسیون های المپیکی خواهد بود.

دیدگاه‌ها