کد خبر : 1654498 | 18 آذر 1398 ساعت 11:48 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

ریشه اختلاف فدراسیون ژیمناستیک و وزارت کجاست؟

اختلاف میان فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش این روزها به بهانه تغییر دبیر فدراسیون بار دیگر سر باز کرده است.

ریشه اختلاف فدراسیون ژیمناستیک و وزارت کجاست؟

به گزارش "ورزش سه"، نوزدهم تیر سال 96 بود که زهرا اینچه درگاهی به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شد. یکی از رقبای اینچه درگاهی در این انتخابات محمدشروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها بود و پیروز نشدن او در انتخابات این ذهنیت را ایجاد کرد که وزارت ورزش چندان با مدیریت اینچه درگاهی در ژیمناستیک موافق نیست.


در همان روزهای اولیه ریاست اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک او تصمیمی گرفت که هزینه‌های زیادی برایش داشت. توجیه رییس فدراسیون ژیمناستیک این بود که با کوچک کردن بدنه فدراسیون ژیمناستیک و حذف افراد ناکارآمد، بودجه‌ای که تا پیش از این صرف حقوق و دستمزد این افراد می‌شد، هزینه آمادگی و اعزام تیم ملی به مسابقات مختلف  شود اما این صحبت‌ها هم باعث نشد از فشار علیه رییس فدراسیون ژیمناستیک کاسته شود.


تجمع مقابل وزارت ورزش و مصاحبه‌های پیاپی و البته تند علیه مسئولان فدراسیون ژیمناستیک از جمله اقداماتی بود که در دوره ریاست اینچه درگاهی صورت گرفت.


در حال حاضر ژیمناستیک ایران روزهای پر از تنش و چالشی را طی می‌کند، در حالی که برای این دوره حتی پیش بینی می شد که چند ورزشکار برتر این رشته بتوانند خودشان را در حد کسب سهمیه المپیک هم بالا بکشند.


جدا از این اتفاقات در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه وزارت ورزش قصد دارد حکم به عزل محسن سلیمانی، دبیر فدراسیون ژیمناستیک بدهد، منتشر شده است. از سوی دیگر فدراسیون‌نشین‌ها معتقدند طبق اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک، عزل دبیر فدراسیون جزو اختیارات رئیس فدراسیون است و اگر این اتفاق رخ دهد، دخالت دولت  در ورزش محسوب می‌شود و  احتمال تعلیق ژیمناستیک کشور را به دنبال خواهد داشت.


باید دید پایان ماجرا و اختلافی که به نظر می‌رسد به صورت علنی‌تر از قبل بین فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش شکل گرفته، چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها