کد خبر : 1654501 | 18 آذر 1398 ساعت 11:55 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

نشست روسای انجمن‌های ورزشی با صالحی امیری

نشست هم اندیشی روسای انجمن‌های ورزشی و مسئولان این فدراسیون با رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

نشست روسای انجمن‌های ورزشی با صالحی امیری
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، در این نشست که در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک برگزار شد، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و عضو هیئت اجرایی کمیته، حمیدرضا غزنوی نایب رئیس فدراسیون، حلیم شرعی دبیر فدراسیون، محمدیان سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون، روسای انجمن‌های ورزشی تحت پوشش فدراسیون به همراه نواب رئیس بانوان، اعضای هیئت رئیسه و مسئولان اجرایی و حوزه ستادی فدراسیون انجمن‌های ورزشی حضور داشتند.
 

در ابتدای این جلسه محمد علیپور ضمن تقدیر از حمایت‌های کمیته ملی المپیک و شخص صالحی امیری گفت: فدراسیون انجمن های ورزشی 19 انجمن را تحت پوشش خود دارد و در واقع 19 فدراسیون را اداره می کند که در این بین 5 رشته در المپیک، 10 رشته در بازی های آسیایی و مابقی رشته های تحت پوشش در مسابقات رسمی زیر مجموعه شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک مثل رقابت های داخل سالن آسیا، مسابقات ساحلی، داخل سالن و ... حضور دارند. ضمن اینکه کلیه این انجمن ها دارای فدراسیون جهانی و آسیایی هستند و در حوزه بین الملل روسای این انجمن ها 48 کرسی بین المللی دارند و اکثرا عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و آسیایی رشته های خود هستند.

 

وی اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور عنوان NGO که در تمام دنیا مرسوم است که رشته های ورزشی روی پای خود بایستند و بی نیاز از حمایت دولت باشند توسط این فدراسیون در ورزش ایران معنا گرفت و انجمن ها با امکانات حداقلی و در شرایطی سخت رشته های ورزشی تحت پوشش را با هزینه های شخصی اداره می کنند و این در حالی است که ادوات و تجهیزات این رشته ها کاملا تخصصی است و به هیچ وجه در ایران تولید نمی شود و با وجود این نارسایی‌ها انجمن ها در مسیر توسعه و تعالی گام بر میدارند.

 

علیپور با اعلام سابقه 10 ساله فدراسیون انجمن های ورزشی در ورزش ایران عنوان کرد: این فدراسیون پیشگام و فدراسیون اولین ها است و با هدف کمک و پشتوانه سازی برای ورزش کشور تشکیل شده و یقینا با همین نگاه و استراتژی کمک حال ورزش ایران بوده و آورده زیادی برای ورزش داشته است و این به خاطر تلاش وسیع انجمنهای تحت پوشش است.

 

وی با ارائه آمار قابل توجه از رشته های زیر مجموعه این فدراسیون تصریح کرد: این فدراسیون با داشتن حدود 90 تیم ملی در رده های سنی مختلف آقایان و بانوان سالیانه بین 25 تا 30 اعزام خارجی دارد و در این مدت 70 مدال طلا در مسابقات رسمی به ارمغان آورده و نمونه بارز آن کسب 5 مدال طلا در مسابقات داخل سالن آسیا در عشق آباد بود که باعث ارتقای رنکینگ کاروان ایران در رده بندی مدال ها شد، ضمن اینکه با مساعدت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای اولین باردو رشته سپک تاکرا و پاراگلایدر به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام شد که اتفاقا نتایج خوبی هم با توجه اولین تجربه این دو رشته بدست آمد که قطعا در اردوار بعدی می توانند به مدال برسند.

 

علیپور تاکید کرد: موضوع قابل بحث در این انجمن ها حفظ تعادل و نگاه یکسان بین آقایان و بانوان است و بانوان خیلی به لحاظ توسعه و قهرمان پروری به آقایان نزدیک هستند و همه رشته های تحت پوشش در بخش بانوان فعال و پرتلاش هستند و مسابقات کشوری، لیگ ها، دوره های آموزشی، اردوهای تیم ملی و حتی اعزامهای بین المللی را پوشش می دهند، بطور مثال کسب مدال طلای خانم فائزه بیشه کلایی در رشته موج سواری در مسابقات آسیایی چین بود که دو هفته قبل بدست امد و این بخاطر همان توجه یکسان به حوزه بانوان هم‌ردیف مردان است.

 

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز در این نشست گفت: نشست مشترک با انجمن های تحت پوشش این فدراسیون بزرگ و پرکار امری ضروری بود و توجه به فعالیت این انجمن ها بسیار حیاتی است و بنده معتقدم که "انجمنها گلستان ورزش قهرمانی هستند" و در واقع در مسابقات رسمی و بین المللی این انجمن ها هستند که برای ورزش ایران افتخارآفرینی می کنند و مدال می گیرند و ما باید رسالت‌مان را نسبت به این انجمن ها انجام بدهیم و از حمایت مادی و معنوی آنها دریغ نکنیم.

 

وی تصریح کرد: بدون اغراق باید عرض کنم انجمن ها به مثابه فدراسیون های مستقل در راستای توسعه ورزش قهرمانی باید مورد توجه قرار بگیرند و سابقه نشان داده این انجمن ها در توسعه منابع و خروجی کار حتی نسبت به بعضی از فدراسیون ها موفق تر عمل کرده اند و این رشته ها با حمایت ویژه می توانند در بازی های آسیایی و حتی المپیک حضور داشته باشند و به مدال هم برسند و این مهم قابل بررسی و مداقه است.

 

صالحی امیری با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از انجمن های فعال گفت: بنده شخصا از علیپور خواستم که انجمن ها مورد توجه بیشتری قرار بگیرند، چراکه انها ظرفیت و پتانسیل رشد و ارتقا در ورزش کشور را دارند و مجموعه کمیته ملی المپیک و امکانات این مجموعه برای پیشرفت و توسعه این رشته ها در اختیار انجمن ها قرار خواهد داشت.

 

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین پیشنهاد داد که هر انجمنی یک نمونه از تجهیزات و ادوات تاریخی خود را در اختیار این کمیته قرار بدهد برای ارائه در موزه کمیته ملی المپیک که با استقبال حاضرین مواجه شد.

 

در ادامه مویدی رئیس انجمن ورزش‌های هوایی هم طی سخنانی گفت: بنده به نمایندگی از 20 هزار نفر جامعه ورزش های هوایی از مساعدت و حمایت های کمیته ملی المپیک و شخص صالحی امیری تقدیر و تشکر می کنم و اعتقاد دارم که برای خارج شدن از لاک دولتی بودن باید نگاه ویژه ای به انجمن های مستقل داشته باشیم و این انجمن ها در صورت حمایت و پشتیبانی و مرتفع شدن موانع آنها می توانند برای ورزش و جامعه درآمد داشته باشند و امیدوارم این نشست هم اندیشی سرآغازی باشد برای حمایت های بی دریغ کمیته ملی المپیک از انجمنهای تحت پوشش.

 

همچنین کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک خطاب به حاضرین در این نشست گفت:کمیته ملی المپیک خانه انجمن های ورزشی است و لازم است از مدیریت علیپور در جهت سرپا نگه داشتن این فدراسیون بزرگ و پرکار و از همه مهمتر مدیریت تفویض اختیار ایشان تقدیر ویژه داشته باشم.

 

در ادامه این جلسه روسای انجمن‌ها و نواب رئیس بانوان آنها به تفکیک با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت انجمن های خود نقطه نظرات مختلفی را مطرح کردند و همگی از برپایی این نشست پربار ابراز رضایت کرده و از شخص صالحی امیری قدردانی کردند.

 

در پایان این نشست همچنین حکم سرپرست نایب رئیسی بانوان خانم "لیلا سادات محمدیان" مسئول جدید امور ورزش بانوان فدراسیون انجمن های ورزشی توسط صالحی امیری به او اهدا شد و از حاضرین در این جلسه با ارئه لوح سپاس و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

دیدگاه‌ها