کد خبر : 1654512 | 18 آذر 1398 ساعت 12:38 | 20.8K بازدید | 0 دیدگاه

شورش هوداران کروزیرو بعد از سقوط به لیگ ب (عکس)

هواداران باشگاه برزیلی کروزیرو بعد از آنکه این تیم برای اولین بار در تاریخ خود به سری ب لیگ فوتبال برزیل سقوط کرد دست به شورش زده و با پلیس درگیر شدند.

شورش هوداران کروزیرو بعد از سقوط به لیگ ب (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کروزیرو که یکی از پرقدمت‌ترین و پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال برزیل به حساب می‌آید برای اولین بار در تاریخ خود به لیگ دسته دوی فوتبال این کشور سقوط کرد. تحمل این سقوط برای هواداران کروزیرو آنقدر سخت بود که گروه بزرگی از آنها دست به شورش زده و با پلیس درگیر شدند.

 

1458044

 

کروزیرو پیش از این چهار بار قهرمان لیگ برزیل، شش بار قهرمان جام حذفی، دو بار قهرمان کوپا لیبرتادورس و 39 بار قهرمان ایالتی شده است. این باشگاه محل پرورش و معرفی تعدادی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال برزیل بوده است. توستائو ستاره برزیل در دهه 70 بیشتر از صد بازی برای کروزیرو انجام داده و رونالدوی برزیلی هم فوتبال خود را از این باشگاه آغاز کرده است. از دیگر ستاره‌هایی که سابقه بازی در این باشگاه را دارند می‌توان به جرزینیو و ریوالدو اشاره کرد.

 

اما دیروز برای کروزیرو و هوادارانش روز تلخی بود چرا که در پایان لیگ سری آ برزیل، این تیم رتبه هجدهم جدول را به دست آورد و برای اولین بار در تاریخ خود به دسته پایین‌تر سقوط کرد. اعتراض هواداران ابتدا با سوت زدن و هو کشیدن هواداران آغاز شد ولی چیزی نگذشت که کار به شورش و درگیری کشید.

 

1458041

 

بازی کروزیرو و پالمیراس که با شکست 2-0 کروزیرو همراه شد با شورش هواداران و ریختن آنها به زمین در دقیقه 85 به پایان رسید. هواداران صندلی‌ها را به سمت زمین پرتاب کرده و ترقه‌های آتش‌بازی به سمت پلیس پرتاب شد. با ورود پلیس به معرکه و استفاده از گاز اشک آور برای کنترل هواداران صحنه‌های خشنی به وجود آمد.

 

1458043

 

این درگیری‌ها در بیرون از استادیوم مینرائو هم ادامه پیدا کرد و هوادارن در بیرون از استادیوم هم با پلیس درگیر شدند. این درگیری‌ها در آمریکای جنوبی یادآور شورش هواداران ریورپلاته آرژانتین در سال 2011 بود که بعد از اولین سقوط تیم‌شان به دسته پایین‌تر با پلیس و نیروهای امنیتی آرژانتینی درگیر شدند.

 

 

دیدگاه‌ها