کد خبر : 1654564 | 18 آذر 1398 ساعت 14:58 | 25.3K بازدید | 0 دیدگاه

اینجا امن و امان است، نه چالش داریم و نه حاشیه

فغانی: تمام وقت هستم مثـل یک کارمند

علیرضا فغانی بعد از کوچ به استرالیا و قضاوت در ای‌لیگ، هر هفته یکی از داوران منتخب سازمان لیگ این کشور است.

فغانی: تمام وقت هستم مثـل یک کارمند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، داور برجسته ایرانی درباره تفاوت‌های فوتبال ایران و استرالیا، به خصوص در بخش داوری گفت: «سطح لیگ استرالیا از نظر برگزاری هم‌سطح لیگ قهرمانان آسیا است و از نظر امکانات، بلیت‌فروشی و حرفه‌ای بودن تفاوت آنچنانی ندارد و به نظرم در لیگ داخلی هم با کره جنوبی و ژاپن برابری می‌کند. اکثر بازیکنان اروپایی و بیشتر از کشور ایتالیا هستند. بالاخره آنها جزو تیم‌های طراز اول فوتبال آسیا به شمار می‌روند، مثل خود ما. در کل اگر از امکانات فاکتور بگیریم، از نظر فوتبالی کمی شبیه ایران است و بازی‌ها در سطح بالایی برگزار می‌شوند.»


در ایران و بعد از هر بازی، هجمه‌هایی علیه داور در فضای مجازی به راه می‌افتد. آیا در استرالیا هم شرایط به همین گونه است؟ فغانی به این سؤال پاسخ جالبی داد: «اینجا همه چیز امن و امان است و خبری از توهین در فضای مجازی نیست و هر مسأله‌ای باشد از سوت آغاز بازی تا پایان است. مانند لیگ ایران نیست که بعد و قبل از بازی در صفحات مجازی علیه داور هجمه ایجاد شود. هر موضوعی فقط در جریان بازی است. خوشبختانه از این نظر مشکلی نیست و کار خودمان را می‌کنیم، بدون حاشیه و اتفاق خاصی.»


موضوع بعدی درباره تفاوت در دستمزدها بین قضاوت در فوتبال ایران و استرالیا است که با این واکنش فغانی همراه شد: « من داور فول‌تایم هستم و هر هفته‌ای که در استرالیا باشم باید قضاوت کنم. در 9 هفته اخیر تنها یک قضاوت را از دست‌ دادم که آن‌هم به دلیل حضور در کلاس‌ داوری بود. همانطور که گفتم من در استرالیا یک داور تمام وقت هستم و مانند کارمندها حقوق می‌گیرم. در استرالیا درآمد بالاست اما خرج هم وحشتناک است. بنابراین اینجا به محض اینکه پولی می‌گیری باید مالیاتش را هم پرداخت کنی و زندگی از لحاظ مالی چندان هم راحت نیست.»


به نظر می‌رسد فغانی تنها داور وسط خارجی لیگ استرالیا است. او این موضوع را تأیید کرد و گفت: «در لیگ استرالیا داورهایی هستند که از قدیم مهاجرت کرده و اینجا سوت می‌زنند. داورهایی که اصالتاً اهل استرالیا نیستند. اگر از آنها فاکتور بگیریم، بله من تنها داور خارجی ای‌لیگ هستم و تلاش می‌کنم روزهای موفقی را رقم بزنم.»


فغانی درباره اینکه هر هفته در زمره داوران خوب لیگ استرالیا قرار می‌گیرد، جواب کوتاهی داد: «خوشحالم که چنین شرایطی رقم خورده. اینجا هم دیگر چاره‌ای ندارند جز اینکه مرا تحمل کنند.»


علیرضا فغانی درباره حضور ایرانی‌ها در استرالیا هم صحبت کرد: «حضورمان در استرالیا بیشتر یک بحث خانوادگی بود و به خاطر آرامش من این اتفاق نیفتاد. خوشحالم که خانواده‌ام از حضور در استرالیا راضی هستند. خودم هم آدمی هستم که خیلی زود با شرایط جدید وفق پیدا می‌کنم. خوشبختانه ایرانی‌های زیادی هم اینجا حضور دارند. چه در فوتبال و چه خارج از آن. گروه‌های خوبی هم تشکیل شده و اغلب آخر هفته‌ها کنارشان هستیم و روزهای‌مان اینگونه می‌گذرد.»

 

دیدگاه‌ها