کد خبر : 1654576 | 18 آذر 1398 ساعت 15:35 | 74.4K بازدید | 0 دیدگاه

محرومیت روسیه، والیبال ایران را المپیکی می‌کند؟

با محرومیت روسیه از المپیک 2020، ممکن است والیبال ایران سهمیه این رقابت ها را بدون بازی در انتخابی آسیا به دست آورد.

محرومیت روسیه، والیبال ایران را المپیکی می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، امروز آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، کشور روسیه را برای چهار سال از شرکت در بازی‌های جهانی المپیک و نیز تمام مسابقات بین المللی محروم کرد؛ اتفاقی که باعث می شود ورزشکاران این کشور مجبور باشند زیر پرچم المپیک در توکیو مسابقه دهند.


البته این مساله در رشته های انفرادی اتفاق خواهد افتاد و در رشته های تیمی احتمالا روس ها از سوی کمیته بین المللی المپیک کنار گذاشته خواهند شد.


در همین راستا مهمترین نکته که مربوط به ورزش ایران است، حذف تیم والیبال روسیه به شمار می‌رود. این تیم که در مردادماه امسال بالاتر از ایران توانست جواز حضور در المپیک 2020 را کسب کند، در صورتی که کنار گذاشته شود، ممکن است جای خود را به ایران بدهد.


تیم ملی والیبال ایران در این رقابت ها کوبا و مکزیک را شکست داد و در بازی آخر به روسیه باخت. حالا احتمال دارد با کنار رفتن روس‌ها از المپیک، ایران که این روزها خودش را برای حضور در انتخابی المپیک قاره آسیا آماده می کنند، راهی المپیک توکیو شوند.


باید دید تصمیم فدراسیون جهانی والیبال و بالاتر از آن کمیته بین المللی المپیک چیست. شاید این بار شانس به والیبال ایران رو کند.

دیدگاه‌ها