کد خبر : 1654757 | 18 آذر 1398 ساعت 23:08 | 216.1K بازدید | 0 دیدگاه

خلیل‌زاده نباید پشت سر من حرف بزند؛

استراماچونی: امیدوارم به ایران برگردم و سرمربی استقلال شوم

سرمربی ایتالیایی سابق استقلال امیدوار است با رفع مشکلات مجددا با این باشگاه فعالیت کند.

استراماچونی: امیدوارم به ایران برگردم و سرمربی استقلال شوم

به گزارش "ورزش سه"، آندره‌آ استراماچونی امشب در گفت‌وگو با رسانه خارجی اظهار کرد: من ایران را ترک کردم؛ طبیعتا روز جمعه از این موضوع خیلی ناراحت بودم. وقتی سوار هواپیما شدم، می‌دانستم یک تصمیمِ خیلی سخت است.

 

او درمورد اینکه عنوان کرده «اگر مشکلات حقوقی برطرف شود، حاضر است فردا به استقلال برگردد» و مشکل اصلی او چه چیزی است، گفت: قبل از هر چیز باید این موضوع را برای طرفداران استقلال روشن کنم و تماشاگران باید این موضوع را از دهان من بشنوند. هواداران استقلال باید بدانند یک قراردادی وجود دارد. اتفاقاتی در ماه‌های اخیر افتاده است که باید بگویم از همان ابتدا با وجود هشدارهایی که داده بودیم و با وجود اینکه این اراده را داشتیم تا بخاطر بازیکنان، باشگاه، تماشاگران و خودم این شرایط را قبول کنیم، ولی به جایی رسیدیم که ضرب العجل نهایی را بدهیم.

 

سرمربی سابق استقلال اضافه کرد: اتفاقاتی قبل از مسابقه با شهرخودرو افتاد که نمی‌خواهم دقیقا آنها را توضیح دهم ولی باشگاه قادر نبود که به تعهدات خود در قرارداد با ما عمل کند و این رفتارشان با یک مربی حرفه‌ای درست نیست و ادامه کار را ممکن نمی‌کرد. برای من کافی است که استقلال نشان دهد مشکل حل شده و قادر است تعهداتی که در قرارداد پای آن امضاء گذاشته را عمل کند.

 

استراماچونی درباره اظهارات اسماعیل خلیل‌زاده، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال مبنی بر اینکه عنوان کرده «باشگاه استقلال تخلفی انجام نداده، استراماچونی ۳۴۰ هزار یورو دریافت کرده و باید طبق قرارداد سر تمرین حاضر می‌شد»، اذعان کرد: قبل از هر چیز، من نمی‌دانم چرا این فرد به این شکل صحبت می‌کند. وقتی من می‌گویم استقلال تعهدات خود در قرارداد با من را عمل نکرده، غیر واقعیت نگفتم و شاید اعضای هیات مدیره یا مدیرعامل استقلال به آقای خلیل‌زاده اطلاعات درستی نرساندند چون ایشان حرف‌هایی را می‌زنند که آنها در ایمیل‌هایشان متضاد آن را نوشته‌اند.

 

او تاکید کرد: آنها دقیقا می‌دانند چه اتفاقاتی افتاده و به کدام یک از تعهداتشان عمل نکردند و آنها کسانی هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند چون براساس فیفا، قوانین در سراسر دنیا یکسان است.

 

سرمربی سابق استقلال درباره دیگر صحبت‌های خلیل‌زاده که اذعان کرده «استراماچونی می‌گوید قرارداد دو ساله‌ام را یک ساله کنید و پیشنهادهای مالی بهتری از همسایگان ایران دارد»، گفت: فکر می‌کنم یکی از مشکلات استقلال که در این چندماه توانستم آن را به طور ملموس حس کنم، این نوع رفتارها باشد. آقای خلیل‌زاده نباید برود و پشت سر من بگوید که من از باشگاه دیگری پیشنهاد دارم چون این موضوع درست نیست و چنین حرف‌هایی به من و تماشاگران باشگاه بی‌احترامی است.

 

او ادامه داد: من این آقا را نمی‌شناسم. فقط یک بار ایشان را ملاقات کردم ولی حتی یک بار سر تمرین ما نیامده ولی مصاحبه می‌کند و دروغ می‌گوید. من از دروغ بیزار هستم. تنها چیزی که در ذهن من وجود دارد، سرنوشت استقلال است چون مثل خانواده‌ام است. نباید شرایط شفاف را غیر شفاف و گل‌آلود کنیم.

 

استراماچونی درمورد اینکه استقلال امروز او را در کنار زمین نداشت، در کار دفاعی خوب عمل نکرد و در کل، در نیمه راه از این تیم جدا شده است، عنوان کرد: البته مسابقه امروز استقلال را تماشا کردم. هیچ‌وقت تا به اینجا برای من یک بازی به این اندازه سخت نبود و برای یکی از مسابقه‌ها انقدر رنج نکشیده بودم چون خودم را جای بازیکنان می‌گذاشتم و حرفی برای گفتن به بازیکنانم ندارم.

 

او تصریح کرد: نمی‌توانم ایرادی به بازیکنان بگیرم چون تیم بزرگی هستند که متاسفانه در این شرایط دشوار قرار گرفتند. من فقط می‌خواهم از آنها حمایت کنم چون همه بازیکنان استقلال، نفرات خیلی خوبی هستند و بهترین فوتبال را در ایران ارائه می‌دهند. می‌فهمم بازیکنان از نظر ذهنی ممکن است الان چه مشکلی داشته باشند.

 

سرمربی سابق استقلال اضافه کرد: بعد از مسابقه با بعضی از بازیکنان صحبت کردم و از آنها حمایت می‌کنم. بازیکنان با من یا بدون من می‌توانند در هر مسابقه‌ای برنده شوند چون بازیکنان خیلی خوبی هستند. نمی‌توانم ایرادی به مسابقه امروز استقلال بگیرم و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که از آنها حمایت کنم. من، بازیکنان و مربیان یکی هستیم و من در طرف آنها ایستاده‌ام.

 


استراماچونی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تماشاگران استقلال امیدوار به بازگشت او به ایران باشند یا خیر، ابراز کرد: این اولین امید من و وقتی با بازیکنان صحبت می‌کردم، امید همه ما است. طبیعتا از یک طرف این اتفاق باعث غم و اندوه من شده ولی از طرف دیگر باید بگویم مغرور هستم و افتخار می‌کنم که مربی استقلال بوده و هستم چون الان در ایتالیا و در همه جهان رسانه‌ها می‌بینند که استقلال چه تیمی است و شور و شوق و اشتیاق و احساسات تماشاگران این تیم در چه شرایطی قرار دارد.

 

او ابراز کرد: متاسفانه خیلی‌ها در دنیا نمی‌دانند ایران چه کشور خوب و بزرگی است و مردم ایران چه قدر دوست‌داشتنی و مهمان‌نواز هستند و با هر مهمان، طوری رفتار می‌کنند که انگار در خانه خودش است. شاید این مسئله از ایران در دنیا خیلی خوب معرفی نشده است. امیدوار هستم یک روز دوباره به ایران برگردم و سرمربی استقلال شوم ولی این چندماه که در آنجا کار کردم، در قلب من باقی خواهند ماند و چیزی است که هرگز فراموش نمی‌کنم.

دیدگاه‌ها