کد خبر : 1654843 | 19 آذر 1398 ساعت 12:34 | 88.1K بازدید | 0 دیدگاه

چه کسی مدیر عامل باشگاه استقلال می‌شود؟

بحران خروج استراماچونی از تهران در آستانه بازی با پیکان به مدیریت امیر حسین فتحی در استقلال پایان داد. مدیری که به خوبی نتوانست بحران های استقلال را مدیریت کند.

چه کسی مدیر عامل باشگاه استقلال می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، جدایی تیام ازاستقلال – بالا بردن بی دلیل قرارداد شفر و هم چنین نحوه اخراج این مربی بهانه های خوبی برای خداحافظی استقلال با امیر حسین فتحی بود اما سرانجام یک بهانه قوی برای قطع همکاری پیدا شد؛ تجمع هواداران باشگاه استقلال بعد از استعفای استراماچونی و ترک تهران. اینبار وزارت ورزش و جوانان نتوانست در برابر خواست هواداران استقلال کوتاه بیاید.

 

اما چه کسی مدیر عامل باشگاه استقلال خواهد شد؟ صحبت از دو مدیری است که قبلا هم مدیریت این باشگاه را برعهده داشته اند؟ آیا این بازگشت به عقب است؟ در حالی نگاه وزارت ورزش و جوانان به مدیران قبلی استقلال است و صحبت هایی هم با آنها انجام شده که نسل جوان تشنه حضور در راس هرم مدیریتی باشگاه استقلال بوده و به طور حتم در صورت انتخاب به عنوان مدیر ایده های نویی برای اداره استقلال دارند و شاید هم بتوانند مربیانی از جمله استراماچونی را بهتر درک کنند.

 

یکی دو مدیر خوشنام گذشته هم می توانند دراین برهه از زمان هدایت تیم را برعهده بگیرند اما راضی به این حضور نیستند و بر خلاف یکی از مدیران گذشته نه مصاحبه می کنند و نه پیامی برای حضور در راس هرم مدیریتی باشگاه استقلال می دهند. این خود می تواند نشانگر این باشد که وزارت ورزش و جوانان از دیرباز تا اکنون چه مدیرانی را دوست داشته است! فدراسیون فوتبال در سال های اخیر به چهره های جوان میدان داده است. نمونه اش حضور براتی در راس کمیته حقوقی و تدوین مقررات. انتخاب فرشاد ماجدی به عنوان رییس کمیته آموزش. انتخاب اکبر محمدی به عنوان رییس کمیته جوانان. دراین کش و قوس فراز فاطمی هم مدیر تیم ملی جوانان شده است. شاید برخی از این اسامی برای حضور در باشگاه استقلال جوان باشند اما این نگاه موجب می شود هیچ وقت مدیران و چهره های جوان وارد فوتبال نشوند.

 

1458363

 

مدیریت باشگاه استقلال البته توانمندی های خاصی می خواهد. اینکه بتواند حاشیه ها را جمع کند. با سرمربی تیم هماهنگ باشد. با صداقت با بازیکنان رفتار کند و از همه مهمتر برنامه هایی را طرح ریزی و اجراء کند که باشگاه مسیر قهرمانی توام با سازندگی را به درستی طی کند.چنین توانمندی را می توان در وجود نسل جوان هم دید همان طور که دولت هم در تشکیل کابینه از وزرای جوان استفاده می کند و قطعا انتخاب یک وزیر از بین گزینه های جوان سخت تر از انتخاب مدیر جوان برای استقلال نیست.

 

مدیریت در باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال های اخیر به دفعات تغییر کرده است! گاهی حتی در زمان هایی که تیم جام قهرمانی را بر بالای سر برده است و در برهه ای که تیم نتیجه می گرفته مدیریت دارای ثبات بوده است. این نشان می دهد وزارت ورزش و جوانان در تعیین مدیر برای این دو باشگاه نقشه راه مشخصی ندارد. این اتفاق از سویی نشان می دهد فوتبال در تربیت مدیر برای فوتبال ناموفق بوده است و یا نگاه درستی به این جایگاه ندارد.

 

خیلی از چهره ها می توانند مدیر شوند. مثل مهدی مهدوی کیا برای پرسپولیس. دست کم این ها در باشگاه هایی بازی کرده اند که موفق بوده اند و نقشه راه های موفقیت را طی و حس کرده اند. مدیریت البته نیاز به یک سری توانمندی هایی دارد. این توانمندی حتما در وجود نسل جوان هم وجود دارد. تنها باید این ها را دید و انتخاب کرد.

دیدگاه‌ها