کد خبر : 1654890 | 19 آذر 1398 ساعت 16:02 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

روز درخشش جادوگر و افسوس برای کاپیتان هادی؛

هزار و یک خاطره از پرسپولیس - شارجه (گزارش)

یک دهه پیش، پرسپولیس و الشارجه در آزادی مقابل هم صف آرایی کردند و پرسپولیس با گل های علی کریمی، علیرضا نیکبخت و هادی نوروزی حریف را شکست داد.

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس در گروه سوم سوم لیگ قهرمانان آسیا با تیم های الشارجه، الدحیل و التعاون همگروه است. شاگردان گابریل کالدرون در شرایطی پای به لیگ قهرمانان می‌گذارند که با الدحیل یک بازی تاریخی در مرحله یک چهارم داشتند و یک تقابل به یاد ماندنی با الشارجه نیز در ذهن هواداران این تیم وجود دارد. اینجا بخشی از خاطرات آن مسابقه را در 15 نکته مرور می کنیم.

 

* 10 سال پیش پرسپولیس مثل امسال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پای به لیگ قهرمانان گذاشت. سرخ ها که پس از غیبتی طولانی به رقابت های آسیایی برگشته بودند، در گام اول مقابل حریف اماراتی قرار گرفتند. حریف سفیدپوشی که بازیکنانش از حضور 70 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی متعجب بودند. قرمزپوشان علاوه بر الشارجه، با الغرافه و الشباب نیز هم گروه بودند.

 

1458583

 

* هدایت پرسپولیس برعهده نلو وینگادای پرتغالی بود. او تیمش را با ترکیب مهدی واعظی، سپهر حیدری، علی کریمی، مازیار زارع، پژمان نوری، هادی نوروزی، علیرضا نیکبخت واحدی، ایوان پتروویچ، مجتبی شیری، علیرضا محمد و نبی اله باقری ها به زمین فرستاد.

 

1458585

 

* سرمربی تیم الشارجه تونی اولیویرا مربی محبوب و سابق تراکتور بود. او درباره این بازی اظهار داشت: مربی واقع بینی هستم و در رویاها سیر نمی کنم. می دانم شانس پرسپولیس برای موفقیت بیشتر است ولی گریه نمی کنم و تیمم را برای یک رویارویی قدرتمندانه آماده می کنم. ازیکنان ما در بهترین حالت در حضور 10 هزار تماشاگر هم به میدان نرفته اند و بازی با پرسپولیس در آزادی به ما تجربه بیشتری می دهد.

 

1458582

 

* الشارجه آن موقع در رتبه ششم جدول لیگ امارات بود. آن ها هم اکنون صدرنشین هستند و به عنوان قدرتمندترین تیم اماراتی حداقل از روی کاغذ، به تهران خواهند آمد.

 

1458588

 

* پرسپولیس در نیمه نخست سه بار دروازه الشارجه را باز کرد و نمایش بسیار خوبی را ارائه کرد. روی صحنه گل اول، شوت نیکبخت به بازیکنان حریف خورد و سپس علی کریمی با شوتی تماشایی و به این شکل، دروازه را گشود.

 

1458584

 

* چند دقیقه بعد علی کریمی بازیکنان اماراتی را فریب داد و خودش ضربه را نزد تا توپ به نیکبخت برسد و او با ضربه ای آرام و فنی برای دومین بار دروازه الشارجه را  باز کند.

 

1458587

 

* گل سوم برای پرسپولیسی ها خاطره انگیزتر است. نیکبخت از سمت چپ توپ را ارسال کرد و زنده یاد هادی نوروزی با حرکتی دیدنی و ضربه سری تماشایی، تیر خلاص را بر شاگردان تونی اولیویرا زد.

 

1458586

 

* در نیمه دوم پرسپولیس روی اشتباه دروازه بانش مهدی واعظی گل خورد. همچنین کریم باقری به جای علی کریمی وارد زمین شد، ابراهیم توره جای هادی نوروزی را گرفت و محسن خلیلی نیز پس از مدت ها در زمین مسابقه حضور یافت. او به دلیل پارگی رباط صلیبی مدت ها از میدان دور بود.

 

1458591

 

* نکته جالب این که پرسپولیس با هدایت افشین قطبی سهمیه لیگ قهرمانان را گرفته بود اما تا اسفند 87 اتفاقاتی رقم خورد که پرسپولیس نتواند با این مربی در آسیا حضور یابد و وینگادا جای او را گرفت.

 

1458592

 

* در ادامه لیگ قهرمانان، الشارجه از مسابقات انصراف داد. پرسپولیس تا یک هشتم نهایی پیش رفت و به عنوان تنها نماینده ایران، در این مرحله به بنیادکار باخت و حذف شد.

دیدگاه‌ها