کد خبر : 1654933 | 19 آذر 1398 ساعت 19:05 | 65.6K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ به یک سئوال: همان استراماچونی برمی‌گردد؟

استخدام استراماچونی با یک قرارداد متعادل و منطقی برای مدت دو سال از اقدامات موفق مدیران استقلال به حساب می‌آمد.

پاسخ به یک سئوال: همان استراماچونی برمی‌گردد؟

به گزارش "ورزش سه"،با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر در فوتبال ایران و گلایه‌های هواداران استقلال از نحوه انتخاب و عملکرد مدیران و مربیان باشگاه، استراماچونی در همین مدت کوتاه به تنها ناجی آبی‌ها تبدیل شده بود و به محبوبیتی بی بدیل بین هواداران آبی دست یافته بود.


هواداران استقلال امید داشتند با مربی با انگیزه و فوتبال بلد خود، مسیر بازسازی و پیشرفت تیم خود را جلو ببرند و با قدرتی که به سرمربی ایتالیایی واگذار کرده بودند از ترکش‌های ناکارآمدی و بی خیالی مدیران در امان بمانند.


استخدام استراماچونی با یک قرارداد متعادل و منطقی برای مدت دو سال در ابتدای فصل، یکی از اقدامات موفق مدیران استقلال در سال‌های اخیر به حساب می‌آید. از سویی بر هم زدن یکی از معدود قراردادهای خوبی که در فوتبال ایران منعقد شده است، هنر بی مثال مدیران استقلال در چند ماه اخیر بوده است.


استراماچونی در مدت حضورش در ایران بارها هشدار داده بود که از شرایط راضی نیست و حتی شایعاتی مبنی بر استعفایش هم در ابتدای فصل به گوش می‌رسید و تقریبا بر همگان مشخص بود که نباید فرصت و بهانه‌ای برای فسخ قرارداد قانونی در اختیار وکلای استراماچونی قرار گیرد.ولی ظاهرا اشخاصی در باشگاه استقلال خواسته یا ناخواسته با سلسله اقدامات خود در نحوه و زمان پرداخت دستمزد سرمربی باعث شده‌اند استراماچونی به راحتی بتواند قراردادش را یک طرفه فسخ کند.

 

مجموعه ای از اشتباهات مدیریتی، بی خیالی و ندانم کاری‌های سال‌های اخیر، باشگاه استقلال را در موقعیتی عجیب و تاریخی قرار داده است.مربی محبوب و کاربلد آبی‌ها تیم را در صدر جدول رها کرده و به اروپا برگشته است. تیم مدیریتی باشگاه از سوی هواداران و بازیکنان متهم به خیانت شده‌اند. و بیشترین فشار ممکن را تحمل می‌کنند. مدیران بالا دستی در وزارت ورزش هر چند دیر هنگام،  به تکاپو افتاده‌اند تا سر و سامانی به وضعیت موجود بدهند. و اعتماد از دست رفته هواداران آبی را بازیابی کنند.


تصمیم گیری درست با وجود چنین فشارهایی البته بسیار مشکل به نظر می‌رسد.نگرانی از تصمیمات پوپولیستی و کوتاه مدت برای مدیریت بحران موجود، درد اتفاقات اخیر را بیشتر کرده است.


حالا به نظر می‌رسد تنها راه موجود پیش پای تصمیم گیران فوتبال ایران انعقاد یک قرارداد یک ساله جدید با امتیازات و اختیارات بیشتر برای طرف ایتالیایی خواهد بود. و در بخش مدیریتی نیز تعویض مدیر عامل و شاید اعضای هیئت مدیره در راستای هماهنگی بیشتر ارکان باشگاه با سرمربی.


این که این تغییرات چقدر فکر شده و مثمر ثمر باشد زمان مشخص خواهد کرد.ولی با توجه به حمایت غیر قابل پیش بینی که هواداران استقلال در چند روز اخیر برای سرمربی خود خرج کردند استراماچونی هم دوباره مایل به بازگشت شده است و به شناخت جدیدی از میزان محبوبیت و تاثیر خود در فوتبال ایران رسیده است و شاید دیگر رها کردن چنین شغل جذابی برایش به سادگی گذشته نباشد.


ولی این موضوع که استراماچونی قبل از فسخ قرارداد با استراماچونی بازگشته از ایتالیا تفاوت‌هایی خواهد داشت قابل کتمان نیست.به هر حال با یک سری اقدامات عجیب و غریب و سو مدیریت‌های پشت سرهم یک مربی بزرگ و یک قرارداد خوب را از دست دادیم و حالا مجبوریم یک قرارداد یک طرفه با مربی‌ای ببندیم که کاریزما و تصویر فرمانده‌گونه اش هم کمی خدشه‌دار شده است. به هر حال فرمانده میدان جنگ را رها کرده است و برای بازسازی اعتماد سربازانش مشکلاتی خواهد داشت.ولی شانس بزرگ آبی ها شاید این باشد که همچنان در بالای جدول حضور دارند و به صورت گروهی هنوز به استراماچونی اعتماد دارند. پس جنگ هنوز مغلوبه نشده است.


احسان صدری

دیدگاه‌ها