کد خبر : 1655018 | 20 آذر 1398 ساعت 01:48 | 301.6K بازدید | 0 دیدگاه

سردار دروازه‌ها را جابجا گرفت؛

گل به خودی عجیب آزمون برای حذف زنیت!

مهاجم ایرانی زنیت سن‌پترزبورگ در شب شکست تلخ و حذف تیمش از لیگ قهرمانان اروپا گل به خودی زد.

گل به خودی عجیب آزمون برای حذف زنیت!

به گزارش "ورزش سه"، تیم زنیت سن‌پترزبورگ روسیه که مثل همیشه سردار آزمون را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۲۳:۳۰ سه‌شنبه شب در چارچوب بازی‌های هفته ششم گروه G لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه دا لوز لیسبون مقابل بنفیکا ۴ امتیازی قرار گرفت که در قعر جدول قرار داشت.

 

تا قبل از این مسابقه زنیت سن‌پترزبورگ به همراه لیون ۷ امتیازی بودند ولی یاران آزمون بخاطر عملکرد بهتر در دو تقابل رو در رو با تیم فرانسوی در جایگاه دوم گروه قرار گرفته و شانس بالایی برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشتند که تا پایان نیمه اول نیز این اتفاق برای آنها افتاده بود ولی در ۴۵ دقیقه دوم سرنوشت آنها کاملا تغییر کرد.

 

در حالی که دو تیم بدون گل زده به رختکن رفته بودند، تنها با گذشت ۶۱ ثانیه از شروع نیمه دوم تیم بنفیکا توانست روی پاس در عرض پیزی و ضربه تمام کننده امانوئل سِروی به گل برسد و امیدهای صعودش از این مرحله را زنده کند.

 

1458779

 

بنفیکا بخاطر باخت ۳ بر یکِ دور رفت در خانه زنیت سن‌پترزبورگ نیاز به یک گل دیگر داشت تا در جدول گروهی بالاتر از تیم روسی قرار بگیرد که در دقیقه ۵۸ با ضربه پنالتی پیزی موفق به انجام این کار شد.

 

تیم بنفیکا با این ۲ گل امتیازاتش را در عدد ۷ با لیون که در دیدار همزمان با یک گل از لایپزیش آلمان عقب بود را برابر کرد، اما بخاطر عملکرد ضعیف‌تر در دیدارهای مقابل هم با لیون، در جایگاه سوم ایستاده تا یاران آزمون فعلا قعرنشین شده باشند.

 

اما این پایان کار نبود و در حالی که زنیت سن‌پترزبورگ امیدوار به کسب تساوی برای قطعی کردن صعودش به مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان را داشت، در دقیقه ۷۹ توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین را سردار آزمون که در مقابل تیرک اول ایستاده بود، با ضربه نمایشی فوق‌العاده و البته عجیب به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا امید روسی‌ها برای بازگشت به این مسابقه کمتر از همیشه شود.

 

1458780


ویدیو: گل به خودی سردار آزمون برابر بنفیکا

 

 

در نهایت با توجه به گلی که لیون در دقیقه ۸۲ توسط ممفیس دیپای زد و به تساوی ۲ بر ۲ مقابل لایپزیش آلمان رسید، توانست ۸ امتیازی شود و با سه امتیاز کمتر نسبت به تیم صدرنشین آلمانی، در جایگاه دوم جدول گروه G لیگ قهرمانان قرار بگیرد و از این مرحله صعود کند.

 

زنیت سن‌پترزبورگ هم نتوانست باخت ۳ بر صفر مقابل بنفیکا را جبران کند تا در نهایت با وجود ۷ امتیازی ماندن به همراه تیم پرتغالی، بخاطر این شکست سنگین در قعر جدول این گروه بایستد و در شبی که می‌توانست در لیگ قهرمانان بماند، حتی نتواند سهمیه لیگ اروپا را هم بگیرد.

 

1458781

 

سردار آزمون که با دو گل در دو هفته ابتدایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر لیون و بنفیکا توانسته بود رکورد گلزنی بازینکان ایرانی ازجمله علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا را بشکند و در تاریخ این رقابت‌ها ۴ گله شود، در بازی امشب برابر بنفیکا گل به خودی زیبا، عجیب و تلخی زد تا در شبی که امیدهای اول تیمش برای گلزنی و صعود بود، این کار را به شکل عکس انجام دهد.

 

سردار آزمون در دیدار با بنفیکا علاوه بر گل به خودی، ۴۹ لمس توپ داشت، یک شوت خطرناک داخل چارچوب و دو شوت به بیرون زد، ۲۴ پاس دقیق داد، دو بار برای سانتر اقدام کرد و در ۱۰ نبرد هوایی و زمینی برنده شد تا نمره متوسطی با این عملکرد بگیرد.

 

دیدگاه‌ها