کد خبر : 1655053 | 20 آذر 1398 ساعت 11:05 | 58.1K بازدید | 0 دیدگاه

استراماچونی ۲۵۰ هزار یورو می‌خواهد

زرینچه: ممکن بود استقلال به دسته دو برود!

سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: اگر طلب پروپئیچ پرداخت نمی‌شد، همین چند روز قبل استقلال قطعا به لیگ دسته دوم سقوط می‌کرد!

زرینچه: ممکن بود استقلال به دسته دو برود!

به گزارش ورزش سه، جواد زرینچه با حضور در برنامه سلام صبح بخیر درباره حاشیه های این روزهای استقلال به صحبت پرداخت.


کاپیتان ما ۱۰ درصد پول گرفته است


یکی از مشکلات و مهمترین مشکل ما همین دغدغه مالی است. کاپیتان تیم ما ۱۰ درصد یا ۷ درصد پول گرفته است. برخی‌ها اصلا پول نگرفتند. البته بازیکنانی که امسال جدید آمدند، شاید ۳۰ درصد هم گرفته باشند، اما بازیکنانی مثل وریا، روزبه، فرشید و سیدحسین باید پارسال تسویه می کردند. آن ها امسال هم ۱۰ تا ۱۵ درصد گرفتند. همیشه گرفتار این داستان هستیم. بالاخره باید مشخص شود این استقلال یا پرسپولیس را می خواهیم.


در گوش بازیکنان گفتند فلانی می‌آید


در سال های دور اتفاقاتی در زمان مربیگری ناصر خان حجازی افتاد که باعث برکناری اش شد. متاسفانه اتفاقات بازی با سایپا را بزرگش کردند. گفتند بازیکنان باعث شدند حجازی اخراج شود، اما اینطور نبود. آن ها خودشان حجازی را اخراج کردند. چرا نباید ناراحت شویم؟ من یکی از اسطوره های باشگاه استقلال هستم و ۱۳ سال خالصانه برای این تیم زحمت کشیدم. برای تیم ملی این کشور زحمت کشیدم. برای استقلال همین امسال هزینه کردم. ما می رویم هتل و ما کارت می کشیم. از این بابت ناراحت شدم که حق من نبود بگویند «زرینچه حیا کن، استقلال رو رها کن». آن‌هایی که با این شعار می آیند، نباید استقلال را ببینند! استقلال برای من و امثال من است. ما ایستادیم و این استقلال را نگه داشتیم. برخوردهایی که با من شد، خطی بود. من آدم های این آقایان را می‌شناسم. کسی که استقلالی باشد، نمی‌رود لوگوی باشگاه را مشکی کند یا اینکه باشگاه را به هم بزند و کامپیوتر را آتش بزند. این ها استقلالی نیستند. همان آدم ها را در هتل دیدم و گفتم به رفیقتان بگویید بالاخره کار خودش را کرد. آرامش استقلال را گرفت. در گوش بازیکنان استقلال گفتند فلانی دارد می آید. تا این حد این ها وقیح هستند. آرامش تیم را گرفتند و نگذاشتند بازی با پیکان را هم به سلامت عبور کنیم.


نصف قرارداد بازیکنان را در جیب خودشان می‌گذاشتند


اشک‌های من به خاطر زحماتی بود که در این سال ها کشیدم. من هیچ وقت از حیا کن، رها کن، ناراحت نمی شوم. متاسفانه این اتفاقات به خاطر کسانی هست که وقتی نیستند، حاشیه هایشان هست. وقتی هم هستند از پیشکسوتان سوءاستفاده می کنند. من از پیشکسوتان می‌خواهم که حواسشان باشد تا آلت دست این آقایان نشوند. صددرصد مطمئن باشید این افراد پول می گیرند و برایشان استقلال مهم نیست. اگر برای من نوعی منافعی نداشته باشد که دست به چنین کارهایی نمی‌زنم. من اسم کسی را نمی‌آورم، اما در سال های اخیر املاک و مستقلات استقلال کجا رفته است؟ سمت دماوند قرار بود به شکل تعاونی یک زمین را در اختیار پیشکسوتان قرار دهند. باید پیگیر آن شوند. نمی‌خواهم به کسی تهمت بزنم، اما یک چیز را بگویم. از بازیکنانی که قرارداد ۲ ساله داشتند، پول رضایت نامه می‌گرفتند! مثلا ۵۰۰ میلیون قرارداد می بستند و ۲۵۰ میلیون در جیب خودشان می گذاشتند. من از قوه قضاییه می خواهم به این مسائل ورود کند. سندهای این کارها هم هست. این اتفاقات افتاده است. خود بازیکنان می‌توانند در این رابطه کمک کنند.

 


عضو هیات مدیره بودم، اما نمی‌دانستم قلعه نویی سرمربی شده!


من دوره ای که در هیات مدیره بودم، این اطلاعات فعلی را نداشتم و زیاد هم آن دوره طول نکشید. در آن دوره هم ما رزومه مربیان را گرفته بودیم و شب که جلسه را ترک کردیم، صبح دیدم تلویزیون می گوید قلعه نویی سرمربی! ما ۴ گزینه داشتیم که یکی هم قلعه نویی بود و قرار بود فردای آن روز بررسی نهایی را انجام دهیم.


استراماچونی ۲۵۰ هزار یورو می خواهد


امیدوارم اینکه منزوی گفته استراماچونی امروز ساعت ۱۱ به تهران می‌آید، مثل حرف‌های قبلی‌شان دروغ نباشد. امیدوارم با بازگشت استراماچونی یک تیم پرقدرت و با روحیه برای هواداران باشیم. ما هم لیگ را داریم، هم حذفی و هم بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا. اگر استراماچونی برنگردد، دچار چالش جدی می شویم. چیزی که من شنیدم ۱۵۰ هزار دلار یا یورو باید حقوق عقب افتاده استراماچونی را بدهند. ۱۰۰ هزار یورو هم استراماچونی جلوتر خواسته است. مهمترین خواسته او هم این بود که قرارداد استراماچونی از دو ساله به یک ساله تبدیل شود. بدون استراماچونی نمی توانیم رو به جلو حرکت کنیم.


مدیران ما که می دانستند تحریم هستیم


مشکلات استراماچونی از زمان ورودش بوده تا زمانی که خروج کرده است. استراماچونی شاید نمی‌دانسته ایران تحریم است، اما مدیران ما که می‌دانستند و نباید با احساسات هواداران بازی می‌شد. مسئولان باید جلوتر حرکت می کردند تا به این مشکلات نخوریم. من درباره قرارداد استراماچونی اطلاعاتی ندارم و نمی‌توانم حرفی بزنم. استراماچونی با استقلال قبلا قرارداد داشته و حالا می‌خواهد بار دیگر توافق کند. دلیلی ندارد استراماچونی دروغ بگوید و قطعا حساب های او بلوکه شده و متهم به پولشویی شده است. به هر حال با توجه به شرایطی که کشور ما دارد، این اتفاقات می افتد.


طلب پروپئیچ را نمی‌دادند، استقلال به دسته ۲ می‌رفت


اگر طلب پروپئیچ پرداخت نمی‌شد، همین چند روز قبل استقلال قطعا به لیگ دسته دوم سقوط می‌کرد! بالاخره خوشبختانه فیفا از روی طلبی که استقلال داشت، پول این بازیکن را دادند. من کمی و بیش سلطانی‌فر را می‌شناسم. آدم خوبی است و دوست دارد ورزش کشور پیشرفت کند؛ به ویژه این ۲ تیم استقلال و پرسپولیس. با این حال باید خیلی قوی تر کمک به استقلال رخ دهد.

دیدگاه‌ها