کد خبر : 1655092 | 20 آذر 1398 ساعت 12:57 | 38.4K بازدید | 0 دیدگاه

کالدرون چگونه جلالی را شکست داد؟

آنالیز فنی: برد با شوت بی نظیر و چیپ طلایی!

سرخپوشان با گل زیبای ترابی و یک گل به خودی به سختی از تیم جلالی سه امتیاز گرفتند تا در جدول رده بندی با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رده سوم قرار بگیرند.

آنالیز فنی: برد با شوت بی نظیر و چیپ طلایی!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در نیمه دوم بازی بهتری انجام داد و نتیجه هم گرفت. دو گل این تیم فقط یک بار توسط شاگردان جلالی پاسخ داده شد و بازی که در دقایق پایانی جنجالی دنبال می شد ؛ با برد سرخ ها به اتمام رسید . 

 

 

  ترکیب کالدرون؛ ایده آل بود؟

 

 سرخپوشان بازی را با آرایش 2-4-4 خطی آغاز کردند. بیرانوند  مرد شماره یک پرسپولیس، خلیل زاده  و کنعانی زادگان هم دو مدافع میانی تیم کالدرون بودند. انصاری در جناح چپ و شیری هم در جناح راست، قرار گرفتند. در خط میانی؛ ربیع‌خواه و نوراللهی به عنوان  دو هافبک تدافعی، رسن و ترابی نیز به عنوان دو هافبک راست و چپ خط میانی حضور داشتند. در خط حمله هم علیپور و امیری قرار گرفتند. آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود، سرخپوشان به دنبال یک پیروزی ارزشمند 6 امتیازی بودند تا  در هفته ای که دیگر مدعیان ناکام بودند ، فاصله خود را تا صدر کم کنند . در نیمه نخست  سرخ ها توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشتند و فشار زیادی روی دروازه گل‌گهر وارد کردند اما دفاع فشرده مدافعان سیرجانی و بی‌دقتی سرخ‌پوشان در ارسال پاس های نهایی باعث شد که شاگردان کالدرون نتوانند موقعیت‌های زیادی ایجاد کنند و شاهد یک نیمه بدون موقعیت ، سرد و بی روح باشیم . با شروع نیمه دوم سرخ ها هجومی تر ظاهر شدند . حملات پی در پی شاگردان کالدرون باعث شد تا ترابی با یک سوپرگل قفل بازی را برای سرخ ها باز کند . پس از این گل، آبی پوشان گل گهر، برای جبران گل خورده  نمایش هجومی به خود گرفتند اما حملات این تیم به خوبی توسط مدافعین پرسپولیس مدیریت می شد و آن ها این موقعیت هارا تبدیل ضد حملات می کردند . سرخ ها فشار می آوردند و موقعیت های خطرناکی بر روی دروازه فراهانی ایجاد می کردند که در نهایت هم با علیپور به گل دوم رسیدند .  شاگردان جلالی که چیزی برای از دست دادن نداشتند ، توانستند با ضربه سر زیبای ابراهیمی به گل برسند .

 

 

 

 

نیمه اول؛ کم سروصدا و بی موقعیت

 

نیمه اول بسیار آرام دنبال شد . شاگردان جلالی در این نیمه توپ و میدان را به سرخ ها داده بود و با بستن فضا ها، کار شاگردان کالدرون را سخت کرده بودند . سرخ ها در نیمه نخست موقعیت خطرناکی به دست نیاوردند و تنها موقعیت نصفه و نیمه این تیم شوت انصاری بود که با واکنش فراهانی به کرنر رفت. شاگردان کالدرون در نیمه نخست چند ضربه کرنر را به دست آورد اما مدافعین گل گهر به خوبی تمام این توپ ها را دفع کردند. تا نیمه نخست بدون گل به پایان برسد.

 

 

 

شلیک بی نظیر و چیپ طلایی!

 

 سرخپوشان در این نیمه هم توپ و میدان را در اختیار داشت و با تغییر تاکتیک نسبت به نیمه نخست، سعی کردند که باتوجه به دفاع متراکم آبی پوشان گلگهر از شوت‌های پشت محوطه جریمه استفاده کنند. این برنامه در نهایت هم جواب داد و در دقیقه ۵۱ شوت سرکش و زیبای ترابی به گل تبدیل شد تا گره بازی باز شود.پس از این گل، شاگردان جلالی که چیزی برای از دست دادن نداشتند جلو کشیدند و دقایقی توانستند روی دروازه پرسپولیس فشار وارد کنند . در حالی آن ها تلاش می‌کردند که به گل تساوی برسند، سرخپوشان صاحب یک ضد حمله در دقیقه ۸۰ شد و علی علیپور در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان اقدام به زدن چیپ کرد که این توپ خارج از چارچوب بود اما توپ با برخورد به ضربه سر عبدالله حسینی، مدافع گل‌گهر وارد دروازه این تیم شد.شاگردان مجید جلالی پس از این گل روحیه خود را از دست ندادند و به همین دلیل بازی بیشتر در زمین سرخ ها در جریان بود تا این که آبی پوشان توانستند یکی از گل‌ها را جبران کنند. ارسال زیبا به داخل محوطه جریمه در دقیقه ۸۸ با ضربه سر ابراهیمی به زیبایی وارد دروازه پرسپولیس شد تا بازی ۲ بر یک به سود سرخ‌پوشان پایتخت شود.در ادامه دو تیم موقعیت‌هایی داشتند که تبدیل به گل نشد تا بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد .

 

 

 

 

آرتین چراغی

دیدگاه‌ها