کد خبر : 1655134 | 20 آذر 1398 ساعت 16:17 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح فدراسیون اتومبیلرانی درباره یک کرسی

فدراسیون اتومبیلرانی از دست رفتن یک کرسی بین‌المللی را به دلیل کم‌کاری خود نماینده ایران دانست.

توضیح فدراسیون اتومبیلرانی درباره یک کرسی

به گزارش "ورزش‌سه"، بعد از انتشار خبری مبنی بر از دست رفتن کرسی ایران در FIA، فدراسیون اتومبیلرانی توضیحاتی را در این باره ارسال کرد که در ادامه آمده است:


آقای صالح‌خو چه به هنگام معرفی‌اش به همراه دیگر نمایندگان ایران در روز ۱۴ نوامبر 2018 برای اخذ عضویت در کمیسیون‌های مختلف به فدراسیون جهانی اتومبیلرانی FIA معرفی شدند و چه به هنگام برگزاری اجلاس سالانه انتخاب کمیسیون‌ها در سن پترزبورگ به تاریخ سه دسامبر ۲۰۱۸ ، همچنان مسئولیت کمیته کلاسیک فدراسیون را در اختیار داشتند و درست بعد از اجلاس جهانی اتومبیلرانی در روسیه بود که صفا احمدی از قهرمانان اتومبیلرانی و پیشکسوت کلاسیک به جانشینی او منصوب شدند و در اتفاقات رخ داده و مورد بحث نقشی نداشتند.


اما برای روشن شدن افکار عمومی و اهالی اتومبیلرانی گفتنی است: طبق روال هر ساله فدراسیون جهانی از یک بازه زمانی مشخص به کلیه کشورهای عضو اعلام می‌نماید که برای معرفی کاندیداهای خود اقدام نمایند. در همین ارتباط نیز روز 23 اکتبر 2018 نامه‌ای به فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران ارسال شد تا کاندیداهای خود  را معرفی نماید.


در این میان محمود صیدانلو رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در نامه ای رسمی به تاریخ 14 -11- 2018 اقدام به معرفی گزینه های ایران از جمله صالح خو برای احراز کرسی‌های بین المللی نمود. که در ذیل مطلب مشاهده می‌کنید.


این در حالی بود که صالح‌خو علیرغم 12 سال عضویت در کمیسیون مذکور در همه ادوار قبلی فدراسیون ملی و جهانی ، صرفا یک عضو به شمار می‌رفت که به جز حضور در اجلاس سالیانه فدراسیون جهانی اتومبیلرانی و فدراسیون جهانی خودروهای کلاسیک عایدی دیگری در حوزه بین‌الملل برای ورزش‌های خودرویی کشور نداشت.


با این وجود و علیرغم اینکه عمده ترین فعالیت بین المللی کمیته خودروهای کلاسیک به تلاش برای حضور در سفرهای رییس کمیته از بودجه فدراسیون معطوف بود، بازهم رییس فدراسیون برای حفظ کرسی حقوقی صالح‌خو نام وی را به فدراسیون جهانی اتومبیلرانی اعلام کرد تا در انتخابات حضور فعال داشته باشد، اما صالح خو نه تنها حاضر به هزینه برای سفر به روسیه و رایزنی برای حفظ کمیته متبوعش نشد ، بلکه به صورت غیر حضوری هم رایزنی و عملکرد قابل دفاعی نداشت و بدین دلیل نتوانست دوباره به عضویت کمیسیون خودروهای کلاسیک درآید. به عبارت بهتر صالح‌خو خودش کرسی بین المللی را از کف داد.


در خاتمه یادآور می‌شود که فدراسیون اتومبیلرانی هر ساله مبالغ هنگفتی را به خاطر سفرهای خارجی رییس کمیته کلاسیک وهمچنین عضویت در فدراسیون جهانی خودروهای کلاسیک پرداخت کرده است و همچنین در سال جدید میلادی قرار است نماینده جدید خود را برای عضویت در کمیسیون فوق به فدراسیون جهانی اتومبیلرانی معرفی کند .

دیدگاه‌ها