کد خبر : 1655196 | 20 آذر 1398 ساعت 22:22 | 46.7K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای جنجالی هافبک انگلیسی در مورد فوتبال زنان

جوی بارتون، بازیکن سابق انگلیسی مدعی شد شرایط فوتبال بانوان باید تغییر کند.

ادعای جنجالی هافبک انگلیسی در مورد فوتبال زنان

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال بانوان در سال های اخیر پیشرفت شگرفی داشته و جام جهانی زنان سال گذشته به شدت مورد توجه هواداران در سراسر جهان قرار گرفت. اما جوی بارتون مدعی شد با توجه به وضعیت فیزیکی زنان، باید تغییراتی در اندازه توپ، زمین و مواردی از این دست ایجاد شود تا فوتبال در سطح بانوان پیشرفت کند.

 

جوی بارتون در این رابطه گفت: "این یک ورزش متفاوت است و در حقیقت، شرایط فوتبال زنان باید از نظر فیزیولوژیکی و بیولوژیکی مناسب آنها باشد. اگر قصد داریم شرایط فوتبال بانوان را بهبود بخشیم و این ورزش جایگاه خود را پیدا کند، باید تغییراتی ایجاد شود. اگر همچنان در همان زمین های اندازه بازی آقایان و با همان قوانین مربوط به بازی مردان انجام شود، شما همیشه محصولی ضعیف خواهید داشت زیرا مردان بزرگتر، قوی تر و سریع تر از زنان هستند.

 

1459035

 

اگر شرایط متناسب با بانوان شد، فوتبال زنان می تواند از نظر تاکتیکی و تکنیکی گام های بسیاری برداشته و فراتر از محدودیت های فعلی خود پیش برود. بیایید در مورد این موضوع واقع بین باشیم. اندازه توپ فوتبال برای مردان در اندازه پنج است و ادعا می شود که اندازه توپ فوتبال بانوان چهار است، اما آیا کسی واقعا متوجه تفاوت آن می شود؟

 

نه، اما من از نظر بدنی و بازده، سطح پاس ها و دامنه حرکت بازیکنان به شما تضمین می کنم که بعضی از بانوان می توانند این کار را انجام دهند، زیرا توپ کمی کوچک تر است و این اندازه توپ با توجه به وضعیت فیزیولوژیک زنان، برای آنها مناسب تر خواهد بود."

دیدگاه‌ها