کد خبر : 1655254 | 21 آذر 1398 ساعت 11:55 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

هم اکنون نیازمند VAR هستیم

اشتباهات داوری در فوتبال ایران زیاد شده است تا جایی که در نتایج بازی ها تاثیر می گذارد و هر هفته چند تیم را متاثر و چند تیم را خوشحال می کند.

هم اکنون نیازمند VAR هستیم 

به گزارش "ورزش سه"، البته این طور نیست چند تیم از اشتباهات داوری متضرر و چند تیم دیگر منتفع شوند و این دو حالت برای همه تیم ها کم و بیش وجود دارد و طبیعی است صدای اعتراضات را بلند کند. این اشتباهات موجب حمله به کمیته داوران و فدراسیون فوتبال می شود در حالی که با آمدن VAR می توانیم خوشبین باشیم که این اشتباهات به حداقل می رسد. 


 فدراسیون فوتبال یکی دو سالی سر گرم بومی سازی VAR بود چرا که مسئله مهم دشواری باشگاه ها برای خرید این سیستم است که در نهایت به یک شرکت صاحبنام در حوزه فناوری سپرده شده تا با کمترین حاشیه ورزشگاه ها را صاحب این تکنولوژی کند. البته با وجود بومی سازی در اجرا و کاهش هزینه ها بازهم مواد اصلی خارجی خواهد بود و هزینه بر است .به قول غلامرضا بهروان انگار که تیم ها یک بازیکن خارجی بخدمت گرفته اند. اکنون خیلی از تیم های مدعی حاضرند این پول را هزینه کنند که در جریان فصل اشتباهات داوری به ضرر آنها رقم نخورد. 


 فدراسیون فوتبال باید برای ورود VAR به فوتبال کشور و لیگ برتر تصمیم جدی و راسخ بگیرد و البته باشگاه ها در این مسیر دست در دست فدراسیون فوتبال بدهند. با ارز دولتی، نیمایی و هر ارز دیگر VAR ارزش این هزینه را دارد حتی اگر قرار باشد همه هزینه ها را باشگاه ها بدهند. این دستگاه برای کاهش اشتباهات داوری و جلوگیری از تضییع حق تیم ها تولید شده چه چیزی بهتر از این.


 فوتبال ما هم اکنون نیازمند این تکنولوژی است. امیدواریم زمانی به نتیجه تلاش برای ورود VAR نرسیم که احتراما در فوتبال از بین رفته باشد و اعتراض ها اصل فوتبال را تحت تاثیر قرارداده باشد. البته باشگاه های باید در این زمینه همت کنند.
چه کسی اولین وی ای آر را در ورزشگاه اختصاصی اش نصب می کند؟

دیدگاه‌ها