کد خبر : 1655314 | 21 آذر 1398 ساعت 16:57 | 32.4K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنان تراکتور بزرگ اما ظریف هستند!

شیخ لاری: زمان دنیزلی خون‌دماغ شدم، اما دم نزدم

مربی تراکتور می گوید کادرفنی قبلی نتوانسته با این تیم خوب کار کند و روزهای خوبی را رقم بزند.

شیخ لاری: زمان دنیزلی خون‌دماغ شدم، اما دم نزدم

به گزارش "ورزش‌سه"،  احد شیخ لاری در نشست خبری قبل از دیدار با فولاد خوزستان عنوان کرد: شما می دانید که فوتبال برد و باخت دارد. باخت ها مسائل ریز را هم بزرگ می کند. نمی خواهم کادرفنی قبلی را زیر سوال ببرم اما متاسفانه آنطور که باید و شاید با تیم در نقاط مختلف کار نشده است. از نظر روحی نیز شرایط همینگونه است. باشگاه تراکتور از نظر مالی وضعیت خوبی دارد اما این تمام ماجرا نیست. ما امروز که باید تمرین سبک می کردیم، دوبرابر تمرین کردیم تا بتوانیم خودمان را ارتقا بدهیم.


وی ادامه داد: مطمئنا مربیان مسائل روحی و فنی را بلد هستند. نیاز به زمان داریم. مطمئن هستم کادر مدیریتی و فنی باشگاه تلاش می کنند و امیدوارم که بازی با فولاد را ببریم. بعد از آن یک نشست با مسئولان باشگاه خواهیم داشت تا ببینیم بچه ها را چطور می توانیم از نظر روحی نیز ارتقا بدهیم.


سرمربی موقت تراکتور درباره استفاده از نفرات جوان تاکید کرد: به عنوان کسی که مسئولیت فنی را برعهده دارم، دوست دارم شرایط طوری باشد که حتی به جوانان هم فرصت بازی بدهیم. شما ببینید سعید مهری، رضا شکاری، احمد موسوی و ... را داریم که مدت ها است بازی نکرده اند. البته باید به ما هم فرصت بدهند. زمان نیاز است که فوتبال را ساختاری بازی کنیم. اینجا هم به ساختار نیاز دارد. وقتی کار نشود، بازیکن تصور می کند دستگرمی فوتبال بازی می کند.


شیخ لاری درباره تغییراتی که در تیمش ایجاد کرده است، گفت: هفته گذشته نزدیک به 600 پاس دادیم و مالکیت توپ دست ما بود. شجاعی در چند بازی خیلی خوب کار کرد اما مقابل ماشین سازی عالی بازی کرد. صرفا سعی کردیم کمترین خطا را در گزینش ها داشته باشیم. مثلا اگر تیکدری از راست به سمت چپ رفته که دلایل خاص خودش را دارد. ما نسبت به داشته های حریف اقدام کردیم. انشاالله سعی می شود از این به بعد شرایط بهتر شود. من خودم فوروارد بودم اما آقای دهداری من را دفاع گذاشت. امیدوارم دست مربیان باز باشد. ما نفر نداشتیم که اکبر ایمانی را به خط دفاع بردیم. اگر نفر داشتیم مریض که نبودیم پست بازیکنان را عوض کنیم. 


مربی تراکتور همچنین بیان کرد: امیدوارم منطقی به موضوعات نگاه کنیم. شاید یک مربی دیگر هم بیاید، خواسته خودش را دارد. خدابیامرز دهداری سلیقه خاص خودش را دارد. ما باید روی اصول خود برویم و به اصول مان پایبند باشیم.


شیخ لاری درباره حضور ساکت الهامی در تمرینات تراکتور خاطرنشان کرد: من حدود 6 ماه است در تراکتور حضور دارم و قبل از اینکه من بیایم آقای ساکت الهامی در تیم بود. اینکه من بگویم ایشان را آوردم اینطور نیست. او به خاطر مسائلی که با دنیزلی داشت آقای زنوزی ترجیح داد بعد از یک مدت کوتاه در ماشین سازی کار کند. امیدوارم از ایشان هم طوری بهره برداری کنیم که تیم متضرر نشود.


وی درباره وضعیت کادرفنی تراکتور اظهار کرد: دعا کنید انشاالله سربلند شویم. یک گروه آنالیز را اضافه خواهیم کرد. در کادرفنی باید یک مربی بدنساز برجسته اضافه شود که از ما بیشتر بداند و بتواند کمک کند. انشاالله در کادرفنی با طمانینه قدم خواهیم برداشت.


شیخ لاری درباره آنالیز تیم فولاد گفت: همه مربیان کار کردیم و نقاط مثبت و منفی فولاد را می دانیم. من خاطره ای بگویم. زمانی حریف را آنالیز کردیم و نکات را گفتیم اما از همانجا گل خوردیم. بعضی وقت ها شرایط طوری می شود که آدم زیر سوال می رود. بعضی گوشزد ها نتیجه عکس می دهد. بچه ها درون شان هرچه باشد، می توانند موفقیت را رقم بزنند.


وی درباره وضعیت دروازه بان ها عنوان کرد: امیدواریم بازیکنان آسیب نبینند. اینکه مقصر گل های خورده قبلی را دروازه بان بدانیم کمی بی انصافی است. انگشت آقای اخباری برگشت و فردا حضور ندارد. امیدوارم هردو دروازه بان ما موفق باشند.


مربی تراکتور با اشاره به احتمال عدم حضور هواداران در ورزشگاه افزود: ما هر 4 روز یکبار بازی می کنیم. تیم ما به لحاظ شرایط روحی وضعیت خوبی ندارد. با این حال امیدوارم هواداران رفیق نیمه راه نشوند و فردا هم بیایند. آنها آزرده خاطر هستند اما دوست داریم به ما ملحق شوند. بازیکنان ما بزرگ هستند اما ظریف هستند و از نظر روحی وضعیت خوبی ندارند. امیدوارم هواداران از آنها حمایت کنند. ما نمی خواهیم کسی را گول بزنیم. هواداران از کادرفنی هم بیشتر فوتبال را می فهمند. یک عده اما چوب لای چرخ می گذارند. فوتبال این نیست که بیایند مالکی که این همه سرمایه گذاشته را زیر سوال ببرند. نباید اینطور باشد.

 

وی با مقایسه تراکتور با پرسپولیس تاکید کرد: در تهران برخی بازیکنان را طوری بزرگ کردند که الان غبطه می خوریم. مگر ما فوتبال بازی نکردیم؟ مگر رسول خطیبی فوتبال بازی نکرده؟ چرا اینها را می کوبیم؟ انتظارمان این است که از داشته های آذربایجان حمایت شوند. هواداران پرسپولیس با اسطوره اش اینطور برخورد می کنند؟ زمان مان کم است. شفاف و صادق گفتم باور کنید در دو روز گذشته خیلی کار کردیم. من که نمی توانستم در گذشته کاری کنم. سرمربی کارها را جلو می برد. الان هم نمی شود در دو روز به اندازه 5 روز کار کنیم. هفته بعد 4 روز زمان داریم و می توانیم تمرین کنیم. انشاالله هفته به هفته فرصت باشد و خدا قوت بدهد و شرمنده هواداران نشویم.


شیخ لاری درباره مشکلات تراکتور در زمان دنیزلی خاطرنشان کرد: زمان زیادی را از دست داده ایم. نمی خواهم علیه کسی حرف بزنم. اگر بخواهیم آقای دنیزلی را زیر سوال ببریم درست نیست. او کارهایی که در پاس بود را اینجا هم انجام داد. نباید بازیکن را مقصر بدانیم. بازی با ماشین سازی 600 پاس دادیم و بالای 300 پاس صحیح بود. این تیم شرایط خوبی دارد و حتی در بحث آنالیز امروز نقطه هایی که در بازی قبل بود را نشان بدهم. ما در بازی با نساجی یک شوت میمبلا گل شد و پشت سر هم 4 گل زدیم. عدم تمرکز روی کار ایستگاهی ما را به نقطه ای می رساند که حرکات غیرورزشی علیه بازیکنان انجام شود. این جواب عکس می دهد. هم ما و هم بازیکنان را حمایت کنید. نمی خواهیم بازیکن سالاری باشد اما نفرات ارزشمندی داریم. خطاهایی هم داریم. متاسفانه خطای یک بازیکن را گردن 11 بازیکن دیگر می اندازیم. 


وی افزود: روزهایی بوده که خون دماغ شدم اما نشان ندادم. اگر از من خواستند مشکلات را گفته ام. من خیانت نکردم که در موقعش مشکلات را نگفتم. هر زمان گفتیم امروز در تمرین کار عوض می شود. یا باید رها می کردیم و می رفتیم. اما ایستادیم نه به این خاطر که شکست تیم را نگاه کنیم. ما ماندیم تا شرایط عوض شود. حتی تعویض هم نمی تواند خودخواهانه باشد. قبلا فردوسی پور می گفت کسی را با موبایل هدایت می کنند. الان بالا آنالیزور می گذاریم تا مشکلات را از بالا به ما بگوید. اشکالی ندارد.

دیدگاه‌ها