کد خبر : 1655336 | 21 آذر 1398 ساعت 18:20 | 57.7K بازدید | 0 دیدگاه

کورسوی امید برای روس ها

روسیه در جام جهانی؛ بدون پرچم و سرود ملی!

علی رغم محرومیت 4 ساله روسیه از رقابت های بین المللی، تیم ملی فوتبال این کشور در صورت صعود به دور نهایی جام جهانی می تواند تحت شرایطی خاص در این تورنمنت حاضر باشد.

روسیه در جام جهانی؛ بدون پرچم و سرود ملی!

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از رویترز، در مرحله نهایی یورو 1992 به جای تیم ملی شوروی، تیمی مشترک المنافع، بدون پیراهن همیشگی این کشور و بدون هیچ نشانی روی پیراهن و با سمفونی نهم بتهوون به جای سرود ملی حضور داشت. این تیم پس از شکست 3-0 از اسکاتلند نتوانست از دور گروهی صعود کند و در انتهای جدول نیز قرار گرفت. یک سال پیشتر اما شرایط کاملا متفاوت بود و شوروی بدون شکست توانسته بود مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کند ولی فروپاشی این کشور، همه چیز را ویران کرد.

 

 

1442981

 

 

برخی اطلاعات به دست آمده نشان می دهند که ناکامی آن تیم مشترک المنافع، بیشتر جنبه های روحی روانی داشت تا فنی. چرا که فقدان پرچم و سرود ملی باعث شده بود تا بازیکنان، به نوعی احساس بی هویتی کنند. اکنون این سوال وجود دارد که اگر اتفاقی مشابه برای تیم ملی روسیه در جام جهانی 2022(در صورت صعود) رخ دهد، اوضاع این تیم چگونه خواهد شد.

 

کمیته جهانی ضددوپینگ، اخیرا روسیه را به چهار سال عدم حضور در رقابت های بین المللی محروم کرد که جام جهانی 2022 را نیز شامل می شود ولی فیفا می تواند تحت شرایطی خاص به روسیه اجازه حضور در مرحله نهایی را بدهد. این شرایط مشابه سال 1992 خواهد بود؛ بدون پرچم و سرود ملی روسیه.

این باعث خواهد شد تا در هر صورت تیمی از روسیه در جام جهانی 2022 حاضر باشد البته تا زمانی که فیفا به مکانیزمی برای عملی شدن این قضیه دست یابد.

حکم کمیته ضد دوپینگ که تنها شامل رقابت های بین المللی می شود، این اجازه را به روسیه می دهد تا بدون مشکل در مرحله مقدماتی جام جهانی حاضر باشد و همچنین میزبانی این کشور در یورو 2020 و نیز فینال لیگ قهرمانان 2021 نیز تهدید نخواهد شد چرا که اینها رقابت هایی قاره ای هستند و نه جهانی.

هستند کشورهایی از جمله آمریکا که به این موضوع انتقاد دارند و معتقدند روسیه باید از تمام رقابت ها محروم می شد.

 

البته عدم پخش سرود ملی در هنگام بازی های روسیه در جام جهانی، احتمالا تبعات خاص خود را خواهد داشت.  نتیجه یک تحقیقات در جریان یورو 2016 نشان داد که رابطه مستقیمی بین هیجان و شور بازیکنان برای خواندن سرود ملی و پیروزی وجود دارد.

در واقع کشورهایی که بازیکنان شان سرود ملی را با شور و تعصب بیشتری می خواندند، درصد موفقیت بیشتری در تورنمنت داشتند.

در مراحل حذفی یورو 2016 نیز این اصل به اثبات رسید. برای مثال تیم های اسپانیا و سوئیس که فوتبالیست های شان کمترین مشارکت را در خواندن سرود ملی داشتند، به توفیقی دست پیدا نکردند. اکنون باید دید که اگر روسیه به جام جهانی 2022 صعود کند و بدون پرچم و سرود ملی در بازی ها حاضر شود، این قضیه تا چه اندازه روی بازیکنانش تاثیر منفی خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها