کد خبر : 1655547 | 22 آذر 1398 ساعت 21:03 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

لوییس همیلتون؛ قهرمان جهان بر اسب رقصان فراری؟

رییس فراری تایید کرده که این تیم با لوییس همیلتون مذاکراتی داشته است.

لوییس همیلتون؛ قهرمان جهان بر اسب رقصان فراری؟

 

به گزارش "ورزش سه"، فراری تایید کرده که صحبت‌هایی با قهرمان جهان لوییس همیلتون راجع به پیوستنش به این تیم در آینده داشته است.

 

مدیر ارشد اجرایی فراری لوییس کامیلری گفته که همیلتون صحبت‌هایی با رییس فراری جان الکان داشته است.

 

کامیلری گفته: "فراری بسیار بر خود می‌بالد که لوییس به طور خاص و نیز دیگر راننده‌ها می‌خواهند به این تیم بپیوندند. این کاملا در مراحل اولیه است، ما در وقت مقتضی به گزینه‌های خود نگاهی می‌اندازیم و تصمیم می‌گیریم که کدام برای ما مناسب‌تر است."

 

او اضافه کرده که دیدار همیلتون و الکان با حضور همزمان‌شان در یک ایونت اجتماعی و بدون برنامه‌ریزی قبلی رخ داده است و آنها دوستان مشترکی دارند.

 

همیلتون که ماه دیگر 35 ساله می‌شود و رسیدن به رکورد 7 بار قهرمانی جهان را در سال 2020 نشانه گرفته، فصل آینده به پایان قراردادش با مرسدس خواهد رسید.

 

1459673

 

او در کنفرانس خبری پس از پایان گرند پری ابوظبی گفته "عاقلانه و هوشمندانه‌" این است که قدم بعدیش را با دقت انتخاب کند و اضافه کرد: " من جایی که هستم را دوست دارم پس اینکه بروم و به کار دیگری بپردازم تصمیمی نیست که به سرعت بگیرم."

 

در آن زمان همیلتون از تایید یا تکذیب گزارش‌ها که می‌گفتند او دو بار با جان الکان دیدار کرده است، سر باز زد. او گفت که منتظر است تا ببینید آیا توتو ولف، رییس تیم فرمول یک مرسدس، در تیم باقی می‌ماند.

 

از توتو ولف به عنوان جانشین بالقوه‌ی رییس اجرایی فرمول یک چیس کری در سال 2021 نام برده شده. هر چند این چشم‌انداز در هفته‌های اخیر کمرنگ‌تر شده و کامیلری گفته فراری می‌تواند از حق وتوی خود برای جلوگیری از حضور ولف در این سمت استفاده کند.

 

"اگر کسی که یک عضو فعال و مهره‌ای مهم در تیمی در این چند سال گذشته بوده، مسئولیتی در فرمول یک به عهده بگیرد، این امر موجب به وجود آمدن تعارض در منافع خواهد شد. اینکه توتو ولف فرمول یک را اداره کند چیز خوبی نخواهد بود. اگر ماتیا بینوتو (مدیر تیم فراری) هم کاندیدای جانشینی کری می‌شد، بقیه‌ی تیم‌ها خوشحال نمی‌شدند، موضع ما هم همین است. حق وتوی ما آخرین چیزی است که به آن متوسل خواهیم شد. ما باید با این موضوع مقابله کنیم، موضع خود را برای دیگر تیم‌ها کاملا توضیح خواهیم داد."

 

اگر همیلتون تصمیم بگیرد که در سال 2021 به فراری ملحق شود، تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که در این تیم هم‌تیمی چارلز لکلرک و جایگزین سباستین وتل، که قراردادش در همان زمان با فراری به پایان می‌رسد، خواهد شد.

 

کامیلری گفته: " ما با یک راننده (لکلرک) قرارداد بلندمدت داریم و با راننده‌ی دیگر (وتل) قراردادمان در پایان 2020 به پایان خواهد رسید."

 

 

1459674

 

 

وتل، قهرمان چهار باره‌ی جهان، این فصل را به عنوان راننده‌ی شماره یک فراری آغاز کرد اما لکلرک با نمایشی که داشت توانست تا پایان سال 2019 به وضعیتی برابر با وتل دست پیدا کند.

لکلرک در تعداد برد، پل‌پوزیشن و امتیازات از وتل پیشی گرفت و در نتایج تایم‌گیری با او برابر شد. رقابت آنها با هم در فصل گذشته مدام شدیدتر شد و با تصادف در گرندپری برزیل به اوج خود رسید.

 

کامیلری گفته: "واضح است که نمایش چارلز تاثیر خود را گذاشته است. این غیرقابل اجتناب است وقتی شما قهرمان جهان هستید و یک بچه‌‌ی جوان بیاید و یک فصل شگفت‌انگیز داشته باشد. چارلز استعداد زیادی دارد. او حتی ما را هم با توانایی‌هایش سورپرایز کرده. برخورد آنها در برزیل یک کابوس بود. هر چند الان سوتفاهمات برطرف شده است. بعضی اوقات شما نیاز به یک بحران دارید تا در جای مناسب هدف‌گذاری کنید.

در آینده این به ماتیا اجازه می‌دهد که آنها را بهتر مدیریت کند چرا که آنها فهمیدند که چقدر خراب کرده‌اند."

 

 

1459675

 

 

در مورد ماشین فراری

 

فراری در 2019 یک فصل ناامیدکننده داشت، عموما در سرعت از مرسدس کم آورد، تنها در سه مسابقه پیروز شد و با زمزمه‌هایی از طرف رقبا، مظنون به زیر پا گذاشتن قوانین در طراحی موتور خود بود.

بینوتو همواره اصرار داشت که سرعت آنها در مسیرهای مستقیم به دلیل فلسفه‌ی متفاوت ماشین فراری، با داون‌فورس و درگ کلی کمتر، نسبت به مرسدس است. او گفته بود که فراری در سال بعد این موضوع را تغییر خواهد داد. بینوتو گفته: "ما انتظار نداریم که سرعتمان در مسیرهای مستقیم به اندازه‌ی قبل باشد. ماشین ما قرار است داون‌فورس بیشتری داشته باشد و در نتیجه ما قطعا بیشتر روی درگ کار خواهیم کرد."

 

او همچنین گفته تغییرات قابل توجهی روی موتور فراری در سال آینده صورت خواهد گرفت.

 

بینوتو اضافه کرده: "ما در سال 2019 بهترین ماشین را نداشتیم. پس نمی‌توانستیم بخت اول قهرمانی باشیم. آنهایی که امسال قهرمانی را بردند، آنهایی که قهرمانی‌های قبلی را برده‌اند، انتظارات را بالا برده‌اند و تا پایان فصل سریع‎‌ترین ماشین را داشتند. ما می‌خواهیم آنها را به چالش بکشیم."

 

از ماشین جدید، قبل از آغاز تمرینات پیش‌فصل، در تاریخ 11 فوریه رونمایی خواهد شد و کامیلری گفته هرچند تیم هنوز به اهداف جاه‌طلبانه‌اش نرسیده اما او نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای را مشاهده کرده است.

 

او گفته: "اگر شما به تاریخ فرمول یک نگاه کنید، جایی که تیم‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند... یک موضوع مشترک وجود داشته، اینکه ثبات زیادی در تیم بوده و در نتیجه آنها آموخته بودند که خیلی نزدیک با هم کار کنند. این چیزی است که ما به شدت روی آن تمرکز کرده‌ایم. ماتیا زمان زیادی را صرف کرده تا تضمین کند ما تیمی هماهنگ و متحد هستیم."

 

کامیلری همچنین گفته با شبیه‌ساز تازه‌ای که در دست ساخت است، فراری آماده است که روی زیرساخت‌ها و نفرات سرمایه‎‌گذاری کند. او می‌گوید تیم بودجه‌ی بیشتری را صرف خواهد کرد تا برای تغییرات عظیمی که در سال 2021 صورت خواهد گرفت آماده شود.

 

 

 

دیدگاه‌ها