کد خبر : 1655612 | 23 آذر 1398 ساعت 11:45 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش آرسنال به پست سیاسی اوزیل: سیاسی نیستیم!

باشگاه آرسنال در واکنش به پست اینستاگرامی مسوت اوزیل در حمایت از مسلمانان اویغور، با انتشار بیانیه‌ای سعی کرد پای خود را از این مساله بیرون بکشد و گفت این باشگاه با سیاست کاری ندارد.

واکنش آرسنال به پست سیاسی اوزیل: سیاسی نیستیم!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه مسوت اوزیل در یک پست اینستاگرامی به درد و رنج مسلمانان اویغور اشاره کرده و از آنها حمایت کرد، باشگاه آرسنال در واکنش سعی کرد پای خود را از این مساله حساسیت‌برانگیز کنار بکشد و گفت این باشگاه با سیاست کاری ندارد. اوزیل در اینستاگرام انتقاد تندی از آزار و اذیت مسلمانان اویغور در منطقه سین‌کیانگ توسط دولت چین به عمل آورد و از سایر مسلمانان به خاطر اینکه هیچ کاری در این مورد نمی‌کنند هم انتقاد کرد.

 

1459650

 

آرسنال اما از ترس اینکه نکند واکنش اوزیل به کسب و کار و منابع اقتصادی باشگاه در چین ضربه بزند در شبکه اجتماعی وایبو که در چین مهمترین شبکه اجتماعی به حساب می‌آید و همچنین در دیگر شبکه‌های اجتماعی بیانیه‌ای منتشر کرده و تاکید کرد که این باشگاه سیاسی نیست و خود را ملزم به حمایت از دیدگاه‌های اوزیل نمی‌داند.

 

در بیانیه باشگاه آرسنال چنین آمده:" درباره اظهار نظر مسوت اوزیل در شبکه‌های اجتماعی، باشگاه آرسنال می‌خواهد موضع خود را به صورتی روشن و صریح بیان کند. محتوای منتشر شده صرفا نظر شخصی اوزیل است. آرسنال به عنوان یک باشگاه فوتبال همیشه به اصل عدم دخالت در سیاست پایبند بوده است".

 

1459652

 

واکنش اوزیل در زمانی انجام شده که در سطح دنیا اعتراضات زیادی نسبت به رفتار دولت چین با اویغورها آغاز شده است. اویغورها یک اقلیت مسلمان ترک‌زبان هستند که گفته می‌شود اخیرا با آزار و اذیت دولت چین به خاطر زبان و مذهب‌شان روبرو بوده‌اند.

 

دیدگاه‌ها