کد خبر : 1655641 | 23 آذر 1398 ساعت 13:38 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: راه نجات گل گهر چیست؟

تیم گل گهر در حالی به مصاف ذوب آهن خواهد رفت که این تیم اوضاع خوبی در جدول ندارد.

یادداشت: راه نجات گل گهر چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، گل‌گهر امروز در حالی در ورزشگاهِ خانگی‌اش به‌مصافِ ذوب‌آهن می‌رود که چاره‌ای جز شکستِ حریفِ اصفهانی‌اش ندارد‌. برای نماینده‌ی سیرجان، کسبِ هر نتیجه‌ای به‌جز پیروزی به‌معنای طی کردنِ نیمی از راهِ سقوط و بازگشت به‌دسته‌ی اول است.

 

اگر چه ذوب‌آهن نیز وضعیت چندان مناسبی در جدول ندارد، اما اوضاع برای تیمِ مجیدجلالی هم آن‌قدر بحرانی جلوه می‌کند که شاید کسب اولین پیروزی برای گل‌گهری‌ها در بازیِ امروز، چیزی شبیه معجزه باشد. گل‌گهر تا به‌امروز با زدن تنها ۵ گل به‌تنهایی بدترین خط‌حمله‌ی لیگ را به‌خود اختصاص داده است و حالا باید در شرایطی با ذوب‌آهن روبرو شود که مهم‌ترین عناصر تهاجمی‌اش یعنی بهنام‌برزای، مهردادعبدی و سجادآشوری را به‌دلیلِ محروم بودن و مصدومیت در اختیار ندارد.

 

حالا آخرین‌ راه برای مجیدجلالی که دست‌وبالش برای اتخاذِ تاکتیک‌هجومی و گل‌زنی، بیش از پیش بسته است، استفاده از حربه‌ای است که حدود دو دهه‌ی پیش زنده‌یاد منصورپورحیدری در دربیِ سال ۷۹ به‌کار برد و با استفاده از یک مدافع تخصصی یعنی مهدی‌هاشمی‌نسب در خط‌حمله و استفاده از قدرتِ سرزنیِ بالای او، دروازه‌ی پرسپولیس را باز کرد. تاکتیکی که بعدها نیز توسط مربیان دیگر در لیگ‌ایران به‌کار گرفته شد و بارها مدافعانی هم‌چون حنیف‌عمرا‌ن‌زاده، علی‌انصاریان و... برای باز کردنِ گره‌ گلزنیِ تیم‌های‌ خود به‌صورت موقت در خط‌حمله قرار گرفتند.

 

علیرضاابراهیمی مدافع‌میانی و بلندقامت گل‌گهر که تا اینجای فصل بهترین گلزن و بازیکنِ این تیم بوده و در بازی با‌ پرسپولیس نیز با یک ضربه‌ی سر زیبا، تنها گل‌ نماینده‌ی سیرجان را به‌ثمر رساند، امروز می‌تواند در صورتِ صلاح‌دیدِ جلالی، همان هاشمی‌نسبِ گل‌گهر باشد که با فیزیک خوب و پروازهای بلندش، شانس گلزنیِ گل‌‌گهر را بر روی ارسال‌های وینگرهای راست و چپ افزایش دهد.

 

 برای گل‌گهرِ که مهاجمِ گل‌زن ندارد و در میانه‌ی میدان نیز، هافبکِ خلاقی ندارد، بردن توپ به کناره‌ها، بازی هوایی و استفاده از قدرت سر زنیِ ابراهیمی آخرین راه برای پیروزی برابر ذوب‌آهن و پیدا کردنِ کورسویی از امید برای ماندن در لیگ‌برتر است.

 

ابوذر خواجویی‌نسب

دیدگاه‌ها