کد خبر : 1655931 | 24 آذر 1398 ساعت 15:35 | 70.1K بازدید | 0 دیدگاه

بازی معوقه در روز پایان ضرب الاجل سرمربی آرژانتینی؛

پرسپولیس - نساجی؛ با طعم تهدید کالدرون!

دیدار تیم های پرسپولیس و نساجی در روز پایان ضرب الاجل 17 روزه گابریل کالدرون برای پرداخت حقوقش برگزار خواهد شد.

پرسپولیس - نساجی؛ با طعم تهدید کالدرون!

به گزارش "ورزش سه"، این فصل موضوع پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران، تبدیل به بحرانی گسترده شده است. در گذشته، مشکل اصلی تامین هزینه ها بود اما حالا مشکل انتقال نیز اضافه شده و بانک های خارجی حاضر به همکاری با ایران نیستند. این مشکلی بود که رابطه ویلموتس - فدراسیون را شکرآب کرد و حالا گریبان باشگاه استقلال را گرفته و هیچ بعید نیست در آینده منجر به جدایی گابریل کالدرون نیز بشود.

 

کالدرون این فصل باوجود شروع ضعیف، توانست فرم خوب پرسپولیس را حفظ کند و سرخپوشان را در بین تیم های بالانشین قرار دهد. تیم کالدرون اکنون با 28امتیاز، به میانگین قهرمانی رسیده و در صورت پیروزی در بازی معوقه به صدر جدول نیز خواهد رسید. آن هم در شرایطی که سرمربی آرژانتینی تیم قهرمان برانکو را تحویل گرفت و برای قرار گرفتن در جمع مدعیان، چالش های مختلفی را پشت سر گذاشت.

 

در قرارداد کالدرون، پرسپولیسی ها موظف به پرداخت 30 درصد پیش پرداخت بودند اما این اتفاق رخ نداد. کالدرون در ابتدا صحبتی در این باره انجام نداد ولی عدم پرداخت حقوق او در ماه های بعدی، سبب شد تا در نشست های خبری و مصاحبه های مختلف، به مشکلات مالی اشاره کند. او در نشست خبری پیش از بازی قبلی سرخ ها ضرب الاجلی 17 روزه را تعیین کرد که روز ششم دی ماه به پایان می‌رسد.

 

حالا نکته جالب این است که سازمان لیگ، برای همین روز 6 دی بازی معوقه پرسپولیس مقابل نساجی را برنامه ریزی کرده است. اگرچه کالدرون تا حالا تحمل کرده و باشگاه نیز در تدارک پرداخت حقوق اوست، اما نباید با این موضوع ساده انگارانه برخورد شود. طبیعتا در صورتی که حقوق کالدرون تا این تاریخ پرداخت نشود، امکان دارد که او نیز همچون استراما و ویلموتس، عطای کار در ایران را به لقایش ببخشد.

 

البته پرسپولیسی ها هنوز 10 روز تا پایان ضرب الاجل گابریل کالدرون فرصت دارند. نکته مهم این است که پرسپولیس باید سازوکاری را برای پرداخت پیدا کند که ابتدا مورد قبول کالدرون باشد و سپس مشکلی برای حساب های او در خارج از کشور به وجود نیاورد. پرداخت نقدی شاید آسان ترین راه باشد اما حالا تحریم های بانکی شدیدتر از هر زمان دیگری، به کنترل و رهگیری می‌پردازند و شاید همین راه نیز با مشکلاتی همراه شود.

 

کالدرون که با نظم خاصی از ساعت ۸ صبح به ورزشگاه شهید کاظمی می‌رود، هرگز آنطور که شایسته اوست، مورد تشویق قرار نگرفته. تیمش اگرچه در جمع مدعیان است اما هر هفته هواداران به تغییرات در ترکیبش اشاره می‌کنند و مدیران نیز در موضوع پرداخت حقوقش موفق نبوده اند. بنابراین احتمال دارد با ادامه این روند، بازی با نساجی آخرین حضور او روی نیمکت سرخپوشان باشد.

دیدگاه‌ها