کد خبر : 1655983 | 24 آذر 1398 ساعت 18:57 | 59.2K بازدید | 0 دیدگاه

استرا- فتح الله، دوای درد آبی می شود؟

استقلال؛ صدرنشینی که دلش قرص نیست

درحالی‌که 8 روز از خروج استراماچونی از ایران می‌گذرد استقلالی‌ها همچنان به‌عنوان صدرنشین لیگ برتر منتظر بازگشت او از ایتالیا هستند.

استقلال؛ صدرنشینی که دلش قرص نیست

به گزارش "ورزش سه"، استراماچونی با ترک تیم صدرنشین لیگ، باب تازه‌ای را در فوتبال باشگاهی ایران باز کرد که شاید از این به بعد رفتار او الگوی جدیدی برای مربیانی باشد که بعضا مفاد قراردادشان اجرا نمی‌شود یا با تأخیر طولانی همراه می‌شود. استراماچونی با ترک ایران باعث شد تا قاب غریب ودرعین حال تلخی در مقابل چشمان طرفداران اواخر دهه نود استقلال به نمایش گذاشته شود، طرفدارانی که به فتح جام نوزدهم امیدوار شده بودند، اما خروج  ناگهانی سرمربی، این امیدواری ها را تبدیل به بدبینی کرد. شاید بسیاری از این هواداران که در دو بازی گذشته خودشان را به آزادی رسانده بودند در سال‌های آینده برای نسل‌های بعد از خودشان این روزهای عجیب را تعریف کنند که استقلال بدون داشتن حتی یک مربی در دو دیدار رسمی به مصاف رقبای خودش ‌رفت.

 

یکشنبه از آن روزهای باب طبع فوتبالی‌ها بود، ازاین‌جهت که اول باید پرسپولیس در شهر قدس به میهمانی سایپا می‌رفت و بعدازآن استقلال با شاهین بوشهر روبرو می شد. درحالی‌که هر دو می توانستند با پیروزی مقابل رقبایشان جایگاهشان در میان تیم های بالانشین جدول را تضمین کنند.

 

پرسپولیس با پیروزی مقابل سایپا به جایگاهی رسید که در این چند فصل نشان داده که راهش را خوب بلد است و آخرین دیدار از هفته نوزدهم در حالی قراربود برگزار شود که در فاصله 30 دقیقه به شروع بازی، یک استوری در صفحه شخصی همسر آندره آ استراماچونی همه‌چیز را تحت الشعاع خودش قرار داد. خبر ناخوشایندی که حاکی از وداع این سرمربی با قلبی شکسته داشت.البته هیچ بعید نیست که زمان انتشار این پیام هم از پیش تعیین‌شده باشد تا عطش ناشی از این خداحافظی به‌نوعی خودش را در حین دیدار استقلال و شاهین نشان دهد. اما درواقع باید گفت در فاصله دیدار دو تیم پیکان و شاهین تا حدی جو علیه استراماچونی برگشته بود تا جاییکه با هرکدام از طرفداران استقلال که صحبت می‌کردیم بیشتر خواهان‌ ترمیم کادر مدیریتی استقلال بودند تا بازگرداندن استراماچونی. به نوعی جامعه طرفداری دیگر از این‌همه حجم اخبار ضد ونقیض درخصوص بازگشت یا عدم بازگشت این سرمربی کلافه و خسته شده. به همین خاطر در حین بازی هم کمتر شاهد تشویق استراماچونی بودیم و سیبل شعارها و اعتراضات بیشتر متوجه بخش مدیریتی استقلال بود.

 

با این  اوصاف بازی با حملات استقلال روی دروازه شاهین آغاز شد، البته شاهین هم دریکی دو صحنه خطرساز ظاهر شد اما این بار نوبت آرش رضاوند بود که گلزنی برای استقلال را در هفته پانزدهم تجربه کند. بازیکنی که در غیاب فرشید اسماعیلی از ابتدا در ترکیب استقلال قرارگرفته بود و انصافاً صرف‌نظر ازگلی که به ثمر رساند نمایش جذابی هم در میانه میدان به اجرا گذاشت. تعظیم‌های طولانی او به طرفداران جایگاه هشت آزادی پس از اولین گلش برای استقلال شاید یکی از دیدنی‌ترین صحنه‌های هفته پانزدهم لیگ به شمار می‌رفت.

 

نیمه اول دیدار استقلال و شاهین بوشهر در حالی به پایان رسید که استقلال در نیمه اول کمتر نشانی از آشفتگی دیدار مقابل پیکان را داشت و این می‌توانست دو دلیل عمده داشته باشد اول اینکه بازیکنان تا حدی از شوک اولیه رفتن استراماچونی درآمدند و دلیل دوم شاید به ضعف تیم شاهین بوشهر برمی‌گشت اما  به‌هرحال از آن آشفتگی دیدار قبلی خبری نبود و تیم با انسجام بیشتری به میدان رفته بود.

 

نیمه دوم روند حملات استقلال شکل بهتری به خودش گرفت و نتیجه پایانی یک‌بار دیگر نشان دهد که  استقلال در غیاب سرمربی، هنوز از ریل موفقیت منحرف نشده است و این در حالی است که بعد از  پایان این دیدار بازیکنان و کادر فنی ادعا کردند که استراماچونی بازی را با دو دقیقه تأخیر می‌بیند و ارنج تیم را خودش اعلام کرده بود تا نشان دهد هنوز ارتباطش را با تیم به‌طور کامل قطع نکرده است.

 

آن چیزی که شاید بیشتر از هر چیزی در ورزشگاه توی ذوق می‌زد، غیبت  تمام کادر فنی استقلال بود که این  امر باعث شد لب خط استقلال هیچ‌کسی را در طی 180 دقیقه بازی مقابل پیکان و شاهین  به خود نبیند . تنها این صالح مصطفوی آنالیزور محجوب استقلال بود که  گاهی از جایش بلند می‌شد و نکاتی را به بازیکنان گوشزد می‌کرد و این شاید در تاریخ باشگاه استقلال نه‌تنها کم‌سابقه بلکه بی‌سابقه باشد.

 

بازی شب گذشته  در سرمای اواخر آذرماه شهر تهران با ارائه نمایش خوب استقلال و صدرنشینی این تیم به پایان رسید اما آنچه مسلم است دل هرکدام از علاقه‌مندان به این تیم نسبت به ادامه این روند بسیار خوب  قرص نیست و همچنان نگران و به دنبال رسیدن در ساحل آرامش هستند. آرامشی که تنها دو ساعت پس از یک انتظار 4ساله ناگهان تبدیل به بحران شد.

 

در حال حاضر فتح‌الله زاده و استراماچونی ترکیب ایده آل این طرفدارانی است که به دنبال تحقق آن هستند چراکه راه نجات این تیم را در بازگشت آن‌ها به استقلال می‌دانند. در میان این‌همه اخبار ریزودرشت و مصاحبه‌های بی‌شمار، گذشت زمان می‌تواند بهترین راهکار برای پی بردن به حل معمایی باشد که دیگر حوصله همه را سر برده است.

 

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها