کد خبر : 1656048 | 25 آذر 1398 ساعت 08:54 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

جباری: از رسیدن به المپیک ناامید شدم

امیر جباری گفت: به دلیل مشکلات مالی حضور در مسابقات برایش سخت‌تر شد و دیگر هم از رفتن به المپیک ناامید شده است.

جباری: از رسیدن به المپیک ناامید شدم

به گزارش ورزش سه، ملی‌پوش بدمینتون ایران در گفت و گو با ایسنا درباره دلیل اینکه دیگر برای گرفتن سهمیه المپیک بدمینتون تلاش نمی‌کند، بیان کرد: من برای المپیک برنامه داشتم. چند مسابقه هم شرکت کردم و در رنکینگ  جهانی هم نسبت به سال گذشته حدود ۶۵۰ پله صعود کردم و توانستم در رده ۲۷۰ جهان قرار بگیرم اما به دلیل مشکلات مالی  رفتن به مسابقه  برایم سخت‌تر شد. چون با هزینه شخصی به مسابقات می‌رفتم و قیمت ارز هم روز به روز بالاتر می‌رود از این رو حضور من در مسابقات کمتر و کمتر شد. از جایی هم کمک خاصی نرسید.

 

او در پاسخ به این پرسش که صحبتی با فدراسیون نداشته است که کمکی کند، تصریح کرد:  من امسال نفر اول رنکینگ بزرگسالان ایران شدم و در رنکینگ فدراسیون جهانی هم با اختلاف نفر اول ایران هستم  اما فدراسیون ما را به یک مسابقه ( باکو آذربایجان) اعزام کرد. دو مسابقه چین و ویتنام هم از طرف کنفدراسیون آسیا اعزام شدیم. اما بقیه مسابقات  را با هزینه شخصی خودم رفتم.

 

ملی‌پوش بدمینتون ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با این شرایط قید المپیک را زده است، تاکید کرد: تقریبا گرفتن سهمیه المپیک دیگر غیر ممکن شده است. شرایط به گونه‌ای شده که حتی اگر تلاش هم کنم اما نمی‌شود. البته در همان مسابقاتی که شرکت کردم توانستم بازیکنان خیلی خوبی را شکست دهم اما اولویت بر این است که باید در مسابقات زیادی شرکت کرد و در کورس مسابقات بود تا در رنکینگ جهانی عقب نمانی اما مشکلات مالی و چون آنطور که باید حمایت نشدم دیگر از  المپیک ناامید شده‌ام.

 

او افزود: قبل از اینکه وارد کار شویم فکر می‌کردیم کمک هایی از جاهای مختلف می شود اما بعد که وارد کار شدیم فقط خودمان ماندیم و خودمان. با توجه به شرایط ارزی هم تامین هزینه ها واقعا برای ورزشکاران سخت است.

 

جباری در مورد وضعیت قراردادهای لیگ نیز گفت: لیگ از لحاظ برگزاری بهتر شده است اما مبلغ قراردادها خیلی تفاوتی با سالهای قبل ندارد و من با مبلغ قرارداد لیگ شاید بتوانم فقط دو مسابقه را بروم.

 

او در مورد حضور در اردوی منتخبین آسیا نیز گفت: قرار است در اردوی منتخبین آسیا شرکت کنم که انتخابی سال ۲۰۲۰ نیز هست و امشب راهی مالزی می‌شوم.

 

دیدگاه‌ها