کد خبر : 1656066 | 25 آذر 1398 ساعت 10:27 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

توپ های قلابی در لیگ برتر؛ ایراد از باشگاه ها بود

در هفته های ابتدایی لیگ برتر برخی از تیم ها به کیفیت توپ بازی ها معترض بودند. صادق درودگر، رییس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در برنامه سلام صبح بخیر توضیحات کافی در این باره ارایه داد.

توپ های قلابی در لیگ برتر؛ ایراد از باشگاه ها بود

به گزارش "ورزش سه"، درودگر درباره خبر ورود توپ های قلابی به لیگ برتر و خرید آنها توسط بعضی از باشگاه ها گفت: متاسفانه قانون کپی رایت در کشور ما رعایت نمی شود. هم چنین دقت عمل لازم در مرزها برای ورود محصولات کم است. برای ترخیص کالاها از نمایندگی اصلی یا کمپانی تولیدکننده باید مدارک بارنامه، فاکتور و گواهی مبدا ارائه شود و ما باید قدری در مرزهای شرقی مان از سمت پاکستان دقت عمل لازم را در ورود محصولات داشته باشیم. سالها است ما این مشکل را از سمت پاکستان داریم و در یک کارگروه برای شکایت وارد عمل شدیم. این از وظایف شرکتی است که توپ ها را به ما فروخته اما اهمال کرده و ما برایشان نامه زده ایم که در این زمینه فعال باشند. خوشبختانه بازی هایی که در لیگ کشورمان برگزار شد کیفیت این توپ را اثبات کرد و گلایه ها از بین رفته است. از برخی دوستان رسانه ای کم تجربه تقاضا می کنیم اگر مطلبی درباره فوتبال می خواهید، بنویسید از مسئولان مربوطه سوال کنید. اگر مسئولان پاسخگو نیستند از مسئولیت یک فرد رسانه ای کم نمی کند.

 

رییس کمیته اقتصادی فوتبال درباره قیمت توپ های قلابی گفت: باشگاه ها 300، 400 هزار تومان برای این توپ ها هزینه کرده اند. از مردم خواهش می کنم به سایت شرکت دربی استارت بروید و این توپ برلیانت را بزنید قیمت آن 160 یورو است. کیفیت این توپ کاملا متفاوت است. آقای عبدالله روا هم در برنامه «ویدئو چک» این موضوع را تحلیل کردند و برای من شعر یه توپ دارم قلقلیه را خواندند! از او دعوت کردم به سازمان لیگ بیاید و اسناد را ارائه دادم. در برنامه دیگری هم درباره تبلیغات محیطی آقای مجتبی پوربخش اعتراضاتی داشتند و من اسناد را خدمت ایشان هم ارائه کردم.

 

درودگر اما از آوردن نام باشگاه هایی که توپ قلابی خریده اند صرف نظر کرد و گفت: ما به باشگاه ها گفته ایم فقط از توپ هایی که ما به آنها داده ایم در بازی ها استفاده کنند. لاستیک توپ ما 4 لایه و سازگار با محیط زیست است و دو قفل دارد و حین شوت زدن وزن آن کم نمی شود. اما توپ های تقلبی مواد مصنوعی دارد و از نظر جهش و پرش غیراستاندارد هستند و کیفیت نازلی دارند.هدف ما ارائه ارزان ترین و کیفی ترین توپ است. هجمه ای که به ما وارد به این خاطر بود که ما یک هفته مانده به مسابقات از این توپ رونمایی کردیم و حدود 50 هزار توپ مدل قبلی را وارد کشور کرده بودند که بفروشند و بعد دیدند ما توپ های جدید آورده ایم و شوکه شده اند. نمی خواهم اشاره کنم که این کار توسط چه کسانی انجام شد. اکنون مسابقات لیگ در حال برگزاری است و یک توپ هم خراب نشده است. شما بررسی کنید آیا توپها کیفیتشان عوض شده یا شده بادشان کم شود؟ این یک واقعیت ملموس است و شما در بازی ها می بینید که توپ ها چه کیفیتی دارند. مشابه این توپ ها در لیگ بلژیک استفاده می شود. یک بار تشریف بیاورید اسناد ترخیص این توپ را ببینید و فیلمبرداری کنید تا به مردم نشان دهید.

 

رییس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در مورد کیفیت پیراهن تیم ملی هم گفت: لباس هایی که الان تیم ملی استفاده می کند از لباس های قبلی است. به زودی مراسم رونمایی از لباس های جدید تیم ملی را خواهیم داشت.ویلموتس تشریف بردند درآلمان و لباس های جدید را انتخاب کردند تا تولید شود. این لباسهای جدید بعد از تولید انبوه و مراسم رونمایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما در شرایط فعلی مشکل دارو هم داریم. آدیداس به ما گفته به شما لباس نمی فروشیم، ما در این شرایط در مسابقات شرکت کنیم؟ این ها برای شرکت آلشپورت است و ما بهترین قرارداد تاریخ را بستیم و لباس رایگان می گیریم.

دیدگاه‌ها