کد خبر : 1656355 | 26 آذر 1398 ساعت 17:25 | 33.1K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار رونمایی از مدیرعامل، سرمربی و خریدهای جذاب

رازهای تراکتور در پایان یک نیم فصل سخت

با توجه به شرایطی که تراکتور دارد، احتمالا این تیم در تعطیلات لیگ تغییراتی را تجربه می کند؛ چراکه زنوزی قطعا برای سرو سامان دادن به وضعیت فعلی تلاش خواهد کرد.

رازهای تراکتور در پایان یک نیم فصل سخت

به گزارش "ورزش‌سه"، تراکتور را می توان یکی از عجیب ترین تیم های لیگ برتر دانست؛ بعد از آنکه مصطفی دنیزلی سرمربی پرآوازه ترک تبار نتوانست در تبریز روزهای خوشی را پشت سر بگذارد و تی تی ها را به آرزوی دیرین خود که همانا قهرمانی در لیگ برتر است نزدیک کند مسئولان باشگاه در تصمیمی شبیه به سال گذشته به دنبال راهی برای خروج از بحران و رسیدن به آرامش بودند.


**چرا تراکتور سراغ مربی خارجی نرفت؟


بعد از جدایی دنیزلی یک راه این بود که مسئولان باشگاه سراغ یک مربی خارجی بزرگ دیگر بروند و با حضور او روی نیمکت امیدوار به سر و سامان گرفتن تیم شان باشند که این راه البته مصائب مخصوص به خود را داشت. عدم شناخت مربی خارجی جدید از فوتبال ایران و تراکتور می توانست در این صورت به یک بحران جدید برای این تیم تبدیل شود. راه دوم هم این بود که با استفاده از مربیان بومی کار را جلو ببرند. همین هم شد و احد شیخ لاری سرمربیگری موقت تیم را برعهده گرفت و بعد از چندروز ساکت الهامی از ماشین سازی به تراکتور رفت تا کمک حال باشد. الهامی اما با حضورش تقریبا کادرفنی را از شیخ لاری گرفت و حالا می توان اینطور تصور کرد که او فعلا نفر اول کادرفنی سرخپوشان است.


مساله مهم اما اینجا است که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه و هیچ اظهارنظری رسمی درباره وضعیت کادرفنی انجام نداده است. به عبارت بهتر او فعلا امور فنی تیمش را به الهامی سپرده اما هیچ معارفه ای برایش برگزار نکرده است. در چنین شرایطی مشخص نیست تصمیم مالک باشگاه برای آینده تراکتور چیست و چگونه می خواهد تیمش را بعد از تعطیلات لیگ به زمین بفرستد.


**مربی موقت دو بازی فرصت دارد


بی تردید برد مقابل فولاد مرهمی روی زخم های تراکتور بود و حالا هواداران هم امیدوار شده اند در دو بازی آینده تا قبل از تعطیلات لیگ مقابل نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو که هردو در تبریز برگزار می شود، نتایج لازم کسب شود. چیزی که مشخص است تراکتور در این دو بازی با هدایت الهامی و شیخ لاری به زمین می رود و احتمالا مسئولیت امور فنی نیز بر عهده ساکت الهامی است. این مربی باتجربه حالا تیم را آماده حضور در دو بازی حساس آینده می کند. او دو رقیب سرسخت را هم پیش رو دارد. حریف اول تیمی است که نیم فصل اول را بدون شکست پشت سر گذاشتند و به هیچ تیمی باج نمی دهد. حریف دوم هم شهرخودرو است که علاوه بر حضور در جمع مدعیان قهرمانی فوتبال زیبایی را به نمایش می گذارد.


به عبارت بهتر می توان اینطور برداشت کرد که زنوزی قصد دارد در دو بازی آینده تا تعطیلات لیگ به الهامی فرصت بدهد تا اگر او توانست نتایج لازم را کسب کند، همچون سال گذشته که با محمد تقوی بازی به بازی جلو رفت، همین رویه تکرار شود و تا زمانی که تیم نتیجه می گیرد الهامی امور فنی را برعهده داشته باشد.


**سرمربی جدید نیم فصل می‌آید؟


در عین حال اما بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که تراکتور با توجه به داشتن مهره‌های سرشناس نیاز به یک سرمربی بزرگ دارد که بتواند تیم را به درستی هدایت کند. در این خصوص حتی میرمعصوم سهرابی سرپرست باشگاه هم طی اظهارنظری گفته بود که در تعطیلات لیگ سرمربی جدید انتخاب خواهد شد. اما سرمربی جدید تراکتور چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟


زنوزی در 1.5 سال گذشته علاقه اش به مربیان خارجی را علنی کرده اما او از کار کردن با نفراتی مثل جان توشاک، جورج لیکنز و مصطفی دنیزلی خوش ندیده و همین موضوع این مالک متمول را برای انتخاب چند باره سرمربی خارجی دچار تردید کرده است. از این رو گفته می شود زنوزی قصد دارد در نیم فصل یک مربی ایرانی که تجربه زیادی دارد و از فوتبال آذربایجان و تبریز هم شناخت داشته باشدرا به عنوان سرمربی جدید انتخاب کند.


**در انتظار معرفی مدیرعامل جدید


علاوه بر بحث کادرفنی، تراکتور در نقاط مختلفی نیز نیاز به تقویت دارد. مهم ترین موضوع در بحث انتخاب مدیرعامل است. بعد از استعفای غلامرضا صادقیان از سمت مدیرعاملی و جدایی برخی دیگر از مدیران باشگاه به دنبال صادقیان، زنوزی فعلا امور مدیریتی را به میرمعصوم سهرابی معاون باشگاه سپرده اما باید هرچه سریع تر مدیرعامل جدید باشگاه انتخاب شود تا بتواند امور اداری و مالی تیم را رتق و فتق کند.


**تغییر در ترکیب بازیکنان


علاوه بر این، تقویت تیم در بخش بازیکنان هم یکی دیگر از موضوعات اساسی است. اگرچه با توجه به شرایط ناپایدار مدیریتی و کادرفنی هنوز به طور دقیق تصمیم باشگاه درباره نقل و انتقالات مشخص نیست اما مشخص است که باید در ترکیب بازیکنان یک بازنگری صورت بگیرد. همین حالا فورچونه مهاجم فرانسوی که نتوانسته انتظارات را برآورده کند قصد جدایی کرده و باشگاه هم از او ناراحت است. از سویی نیاز به جذب بازیکن در پست دفاع و خط حمله یکی از کلیدی ترین ها است. حتی شنیده می شود مسئولان تراکتور مذاکراتی نیز با برخی بازیکنان انجام دادند اما هنوز چیزی در این خصوص قطعی نیست.


**هواداران منتظر هستند


با همه مسائلی که گفته شد می‌توان نتیجه گرفت تراکتور شرایط ویژه ای را سپری می کند. این تیم در بسیاری از بخش ها بلاتکلیف است و هواداران پرشور آذربایجان هم امید دارند در تعطیلات طولانی نیم فصل زنوزی مالک باشگاه برای رفع نقاط ضعف اقدام کند. البته که زنوزی با توجه به هزینه شخصی ای که انجام می دهد دلش بیش از هرکسی به حال تراکتور می سوزد و بی تردید خودش هم نگران آینده تیمش است. در این شرایط هم مشخص است که او طی روزهای آینده فکری اساسی به حال تیمی کند که همچون هواداران آرزوی قهرمانی اش را در سر می پروراند.

دیدگاه‌ها