کد خبر : 1656638 | 28 آذر 1398 ساعت 02:00 | 468.8K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی هایی که سوختند

خشم بی سابقه رئال از VAR؛ افتضاح داوری در ال کلاسیکو (عکس)

رئال مادرید پس از تساوی بدون گل برابر بارسا به شدت از عملکرد تیم داوری و نیز VAR ناراضی است. آنها خشمگینند و معتقدند داور و وی ای آر سه امتیاز را از دست شان ربود.

خشم بی سابقه رئال از VAR؛ افتضاح داوری در ال کلاسیکو (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و بارسلونا امشب در دیداری جذاب به تساوی بدون گل رسیدند. آمارها نشان می دهند که رئال مادرید تیم برتر میدان بود و بدشانس بود که نتوانست دشمن قدیمی را در خاکش شکست دهد.

این دیدار صحنه های داوری پر حرف و حدیثی نیز داشت و بازیکنان رئال معتقد بودند که داور باید دو پنالتی در نیمه اول برای شان اعلام می کرد. هر دو صحنه مشکوک روی رافا واران رخ داد.

 

 

1461494

 

1461569

 

 

دقیقه 18 بازی در یک صحنه، کلمنت لنگله مدافع بارسا در برخورد با واران به وضوح ران پای او را لگد کرد اما هرناندس هرناندس داور بازی به سادگی از آن عبور کرد. وی ای آر نیز ترجیح داد روی این صحنه دخالت نکند.

 

دو دقیقه بعد ایوان راکیتیچ با گرفتن پیراهن واران او را درون محوطه جریمه سرنگون کرد اما این بار هم داور اعتقادی به پنالتی نداشت و عجیب اینکه باز هم وی ای آر ترجیح داد در تصمیم داور دخالت نکند. طبیعی این بود که داور برای بازبینی صحنه به کنار زمین فراخوانده شود ولی این اتفاق رخ نداد.

 

 

1461572

 

 

ایتورالده گونزالس کارشناس داوری آاس هر دو صحنه را پنالتی می داند و آندوخار اولیو کارشناس داوری مارکا نیز صحنه خطای راکیتیچ را پنالتی دانست.

همچنین کارشناس داوری نشریه موندودپورتویوو نزدیک به باشگاه بارسلونا نیز صحنه راکیتیچ را پنالتی عنوان کرد.

 

در نیمه دوم بازی و دقیقه 73 رئال مادرید توسط گرت بیل به گل رسید اما از سوی کمک داور آفساید اعلام شد. او اعتقاد داشت که فرلاند مندی در منطقه آفساید صاحب توپ شده و به بیل پاس داده است. پس از بررسی وی ای آر، تصمیم او به درستی تایید شد.

 

 

1461502

 

1461507

 

 

با اتمام بازی بازیکنان رئال همچون راموس و کاسیمیرو و نیز امیلیو بوتراگنیو مدیر ارتباطات باشگاه به انتقاد از داوری پرداختند و عنوان داشتند که حداقل انتظارشان مداخله وی ای آر بود و به ناحق دو پنالتی برای شان اعلام نشد.

 

سایت رسمی باشگاه رئال مادرید نیز با انتشار عکس زیر به صحنه های مشکوک داوری و عدم دخالت وی ای آر واکنش نشان داد:

 

نه داور و نه وی ای آر دو پنالتی روی واران را ندیدند

 

1461575

 

 

سرخیو راموس کاپیتان رئال بلافاصله پس از اتمام بازی گفت:« صحنه ها را بین دو نیمه در رختکن دیدیم و هر دو پنالتی کاملا واضح بود. با این حال نمی توان چیزی را عوض کرد. وی ای آر کمکی برای داوری است و از این حیث ما امشب بدشانس بودیم. ممکن است یک روز دیگر ما یک پنالتی مرتکب می شویم و وی ای آر صحنه را بررسی نکند.»

 

مدیر ارتباطات رئال که به شدت از وی ای آر شکایت داشت نیز عنوان کرد:« می دانید که ما حامی وی ای آر هستیم. این تکنولوژی برای کمک به داوران آمده است. امکان ندارد داور بتواند تمام صحنه ها را ببیند. برای همین وی ای آر وجود دارد. وقتی پنالتی واضح است، وی ای آر باید مداخله کند ولی امشب چنین نکرد. هر دو صحنه پنالتی را داور ندید ولی می توانست توسط وی ای آر مطلع شود. مشکل بتوان درک کرد که چرا امشب این تکنولوژی مفید و موثر کار نکرد.»

 

 

 

 

کاسیمیرو هافبک برزیلی رئال هم معتقد است که اگر داور صحنه ها را می دید یا از وضعیت پای واران پس از لگد لنگله آگاه می شد، حتما اعلام پنالتی می کرد و اینکه رئال سزاوار پیروزی در بازی بود.

 

در هر صورت ال کلاسیکوی رفت لالیگای 20-2019 با تساوی بدون گل پایان یافت اما برای هواداران رئال، نامش در تاریخ به عنوان دیداری که در آن مورد ظلم داور و وی ای آر قرار گرفتند، به ثبت خواهد رسید.

 

دیدگاه‌ها