کد خبر : 1657636 | 02 دی 1398 ساعت 14:42 | 55.1K بازدید | 0 دیدگاه

سرنوشت مشترک و نگران کننده مدال‌آوران ریو

قهرمان المپیک باشید، بدشانسی می‌آورید!

تقریبا همه ۸ مدال‌آور المپیک ریو در فاصله ۷ ماه مانده تا المپیک توکیو روزهای خوشایندی را سپری نمی‌کنند.

قهرمان المپیک باشید، بدشانسی می‌آورید!

به گزارش "ورزش‌سه"، با اینکه حدود ۷ ماه تا المپیک باقی مانده و این روزها ورزش ایران تقریبا رنگ و بوی المپیکی به خودش گرفته، اخبار خوبی از ستاره‌هایی که در دوره قبلی المپیک هم روی سکو رفته‌اند، به گوش نمی‌رسد. هر روز خبر جدید و تلخی از وضعیت نه چندان مساعد ورزشکارانی که به آن‌ها برای درخشش در توکیو دل بسته بودیم، به گوش می‌رسد. 


این قصه تلخ از مصدومیت شدید سهراب مرادی شروع شد و سپس با خداحافظی قهرمان هایی همچون حسن رحیمی و کمیل قاسمی ادامه پیدا کرد. در این میان کیانوش رستمی هم که به خاطر برخی اتفاقات از سهمیه المپیک دور شد و سپس خبر مصدومیت حسن یزدانی به گوشمان خورد که تلخ و ناامید کننده بود. حالا هم که خبر می‌رسد کیمیا علیزاده تنها دختر مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در المپیک احتمالا نمی‌تواند خودش را به المپیک ۲۰۲۰ برساند.


اتفاقات تلخ یکی پس از دیگری مخابره می‌شود و مسئولان ورزش هم به جز رسیدگی به وضعیت مصدومان و حمایت از آن‌ها در شرایط فعلی کار دیگر از دستشان برنمی‌آید چون برای اینکه یک ورزشکار در سطح قهرمان المپیک بسازند، خیلی دیر شده است. 


بد نیست در فاصله ۷ مانده تا شروع المپیک ۲۰۲۰ توکیو نگاهی به وضعیت ۸ مدال آور ورزش ایران در المپیک ۲۰۱۶ بیاندازیم.

 


کیانوش رستمی؛ ناامید از کسب سهمیه


یکی از طلایی های ایران در المپیک ریو کیانوش رستمی بود که در سال های اخیر خودش را به خاطر اصرار به تمرین انفرادی وارد حاشیه کرد. کیانوش بعد از غیبت در مسابقات جهانی ۲۰۱۸، در جهانی ۲۰۱۹ هم اوت کرد تا امتیاز المپیکی او آنقدر کاهش یابد که کارشناسان شانس سهمیه گرفتنش را ناچیز بدانند. 

 

1463203

 


سهراب مرادی؛ درگیر مصدومیت کتف


دیگر طلایی وزنه برداری ایران در المپیک ریو سهراب مرادی بود که از اواخر سال گذشته درگیر مصدومیت های عجیبی شده است. او ابتدا با دیسک کمر مواجه شد و در نهایت بدون جراحی و با درمان در آلمان توانست این آسیب دیدگی را پشت سر بگذارد، اما سهراب بعد از مدتی از ناحیه کتف به شدت آسیب دید. این وزنه بردار زیر تیغ جراحی رفت و هنوز با دوران اوج خود فاصله زیادی دارد. باید دید اول از همه او موفق به کسب سهمیه می شود و آیا برای المپیک به اوج آمادگی می رسد یا خیر.

 

1463202

 


حسن یزدانی؛ شوک به کشتی


اصلی ترین شانس طلای ورزش ایران در المپیک حسن یزدانی بود و همچنان هم هست. این کشتی‌گیر آماده ایران در سال های اخیر که بعد از طلایی شدن در المپیک ریو تازه درخشش خود را آغاز کرد و ۲ طلای جهانی در ۳ سال گرفت، قبل از حضور در جام باشگاههای جهان از ناحیه زانو مصدوم شد و امروز زیر تیغ جراحی رفت. با اینکه به گفته پزشکان یزدانی از ۲ ماه دیگر به تشک کشتی بازمی گردد، اما بازگشت او به روزهای اوج کمی سخت و دشوار خواهد بود.

 

1328721

 


کمیل، قاسم و حسن؛ خداحافظی با ورزش


۳ تن از مدال آوران ایران در المپیک ۲۰۱۶ با وجود اینکه از نظر سنی همچنان شرایط ادامه ورزش حرفه ای را داشتند، تصمیم به خداحافظی گرفتند. قاسم رضایی که بعد از المپیک ریو دیگر به تشک کشتی بازنگشت تا با ۲ مدال طلا و برنز المپیک در رشته کشتی فرنگی به کار خود پایان دهد. کمیل قاسمی هم بعد از مدتی تلاش و با وجود انگیزه ای که برای کسب سومین مدال المپیکی داشت، امسال تصمیم به خداحافظی گرفت. تعجب انگیزترین خداحافظی اما مربوط به حسن رحیمی بود که حتی سن و سالش به ۳۰ هم نرسیده بود، اما اعلام خداحافظی کرد تا دارنده مدال برنز المپیک ریو در توکیو جایش خالی باشد. 

 

 

1463201


کیمیا علیزاده؛ مصدومیت پشت مصدومیت


کیمیا علیزاده که با کسب مدال برنز المپیک ریو نام خود را در تاریخ ورزش ایران به عنوان اولین مدال آور زن در المپیک جاودانه کرد، در ۲ سال اخیر دائما درگیر مصدومیت بوده است. کیمیا که هنوز فاصله زیادی با سن بازنشستگی دارد، چند عمل جراحی را پشت سر گذاشته، اما هنوز نتوانسته به دوران اوج خود بازگردد. آخرین خبر هم از وضعیت او چندان خوشایند نیست و این مصدومیت‌ها گویا این دختر تکواندوکار را از المپیک دور کرده و بعید است کیمیا بتواند در ماههای آینده به تیم ملی برگردد. 

 

1463199

 

 

سعید عبدولی؛ تنها بازمانده صحیح و سالم به دنبال سهمیه

 

سعید عبدولی که در رشته کشتی فرنگی در المپیک ریو به مدال برنز رسید، حالا تنها بازمانده صحیح و سالم از المپیک قبلی در راه المپیک ۲۰۲۰ است. او که حالا کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی به حساب می آید، برای المپیک باید تغییر وزن دهد. در صورتی که عبدولی بتواند در ماههای آینده هم به مسیر خود با قدرت قبلی ادامه دهد، قطعا اصلی‌ترین شانس از بین شاگردان بنا برای رفتن روی سکوی المپیک در توکیو خواهد بود. البته نباید فراموش کنیم که عبدولی می خواهد تغییر وزن دهد و در 77 کیلوگرم هم در ایران و هم خارج از ایران کار سختی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی و کسب سهمیه المپیک دارد.

 

1463200

دیدگاه‌ها