کد خبر : 1657669 | 02 دی 1398 ساعت 17:04 | 32.9K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش ادامه دار یک عراقی بی حاشیه:

عید میلادک سعید یا بشار رسن!

روز گذشته تولد این بازیکن خوش استیل فوتبال عراق و باشگاه پرسپولیس بود که تازه وارد بیست و چهارمین سال زندگی خود شده.

عید میلادک سعید یا بشار رسن!

به گزارش "ورزش سه"، کمتر بازیکن خارجی وجود دارد که در سرخابی های پایتخت بازی کند و زمان حضورش به بیش از یک فصل برسد؛چراکه اغلب بعد از مشخص شدن عیارش یا به باشگاهی بهتر می رود و یا به دلیل عملکرد ضعیف قراردادش فسخ می شود. اما در چند سال گذشته فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس با یک استثناء روبه روشد؛بشار رسن.


تیر ماه 96 و بعد از اولین قهرمانی پرسپولیس برانکو، خبر از جذب بازیکن جوان عراقی به گوش رسید. خبری که واکنش های منفی زیادی در برداشت. هواداران سرخ ها از ترس آمدن بازیکن خارجی بی مصرف دیگر و خاطرات فوتبالی با دیگر عراقی نظیر هوار ملامحمد و همچنین حاشیه های کرار جاسم به مخالفت پرداختند. اما مربی کروات به مرور و با برنامه به این بازیکن میدان داد و در حضور محسن مسلمان آماده ی آن روزهای پرسپولیس به تناوب به بشار خجالتی میدان داد.

 

اولین حضور او بازی برگشت مقابل الاهلی عربستان لیگ قهرمانان سال 2017 بود که بعد از دو ماه حضور در باشگاه در دقیقه 61 وارد زمین شد و درحالی که پرسپولیس 10 نفره بود و نیاز مبرم به پیروزی داشت با درخشش خود و تاثیرگذاری روی هر دو گل بعدی که اولی روی ارسال او و دومی گرفتن پنالتی زمینه ساز صعود پرسپولیس به مرحله بعد بود.

 

 

1463256

 

از صغر سن تا قرارداد صوری


*یکسال بعد و درحالی که بشار در اردوی تیم ملی عراق خود را برای دوبازی تدارکاتی مقابل برزیل و آرژانتین آماده می کرد، مادرش که در بستر بیماری بود؛دارفانی را وداع گفت که برای بشار ضربه روحی دردناکی بود. در اولین بازی رسمی بعد از این اتفاق بازیکنان پرسپولیس با پیراهن هایی که تصویر بشار و مادرش روی آن چاپ شده بود به میدان آمدند و با وی همدردی کردند.


*بعد از پایان لیگ هجدهم در گفتگویی با تلویزیون عراق بشار از امضای قرارداد صوری با مدیریت وقت باشگاه پرسپولیس خبرداد و گفت که در حال حاضر هیچ قراردادی با باشگاه ندارم و امضای قرارداد و عکس فقط برای راضی کردن هواداران بوده و از مدیریت باشگاه برای این کار ناراحت هستم.


*بعد از پایان جام ملت های آسیا 2019 رسانه های عراقی از اعلام لیست بلندی از نام های بازیکنان شاغل در رده های مختلف ملی که با دست بردن در مدارک شناسایی خود اقدام به تغییر سال تولد خود نموده اند که در این بین نام هایی چون بشار رسن و همام طارق دیده می شد که البته چند روز بعد این لیست به طور کامل تکذیب شد. او پاسخ این حاشیه ها را با درخشش در ترکیب تیم ملی عراق به خصوص در بازی دیدار مقابل ایران داد.

 

 


آینده ی مبهم و زنگ خطر


روند رو به رشد بشار و عملکرد همیشه خوب او چه در زمان برانکو و چه در زمان حضور کالدرون وی را همیشه کانون توجهات باشگاه های خلیج فارس و باشگاه های سرشناس ترکیه قرار داده است که هم اکنون نیز با توجه به پایان نیم فصل و اخطار به مدیریت باشگاه در مورد عدم دریافت مطالبات خویش زنگ خطر را برای سرخ ها به صدا درآورده و مدیریت باشگاه هر چه زودتر باید برای حفظ او قدم بردارد.

 

 

1456935


 

عید میلادک سعید، بشار


روز گذشته تولد این بازیکن خوش استیل فوتبال عراق و باشگاه پرسپولیس بود که تازه وارد بیست و چهارمین سال زندگی خود شده. با توجه به شرایط فنی مناسب و نداشتن حاشیه هایی همچون هموطنان خویش به نظر او بیش از این پیش خواهد رفت و چه بسا در آینده شاهد حضور وی در باشگاه های اروپایی باشیم .


شاید تبریک تولد به زبان مادری برای وی در این روز دلچسب تر باشد؛ عید میلادک سعید، بشار. کل عام وانته بالف خیر حبیبی بشه الحبیب.

 

 

1463257

 

1463096

 

عباس بهارمست

دیدگاه‌ها