کد خبر : 1657794 | 03 دی 1398 ساعت 10:51 | 20.9K بازدید | 0 دیدگاه

به دلیل حرکت نژادپرستانه در هنگ کنگ

جریمه سنگین فیفا برای ستاره رقیب ایران

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال بازیکن رقیب ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 را با محرومیتی سنگین روبرو کرد.

به گزارش "ورزش سه"،  تحقیق فیفا در مورد حرکت نژادپرستانه بازیکن تیم ملی بحرین در مقابل هواداران هنگ کنگی به جایی رسید که کمیته انضباطی فدراسیون جهانی محرومیتی سنگین برای سیدباقر به خاطر حرکتی رایج در اعمال نژادپرستانه در شرق آسیا در نظر گرفت و این بازیکن را 10 جلسه از همراهی تیم ملی بحرین محروم کرد.

 

1463425


در پایان مسابقه تاریخ 14 نوامبر بین تیم های بحرین و هنگ کنگ، سید باقر بازیکن بحرینی ها در هنگام ترک زمین حرکتی را انجام داد که با مجازاتی سنگین از طرف کمیته انضباطی فیفا روبرو شد. حرکت انجام شده توسط این بازیکن "slant-eyed" یکی از رایج ترین اعمال نژادپرستانه در مقابل افراد در شرق قاره آسیا تلقی می‌شود.  طبق کد جدید انضباطی فیفا، در صورت تشخیص عمل نژادپرستانه، بازیکن می تواند با مجازات حداقل 10 بازی محرومیت روبرو شود که این حکم برای سید باقر عملی شد.


به این ترتیب بحرین یکی از کلیدی ترین بازیکنان خود را در هفته های باقی مانده از مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، از جمله بازی برگشت با ایران در تهران، در اختیار نخواهد داشت، بازیکنی که به خاطر این حرکت نژادپرستانه، به ۱۰ مسابقه محرومیت و پرداخت ۳۰ هزار فرانک محکوم شد.

 

 

دیدگاه‌ها