کد خبر : 1658094 | 04 دی 1398 ساعت 16:48 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

کشوری هستیم که اگر بخواهیم، می توانیم؛ 

مظفری: الزام VAR؟ فوتبالی برگزار نمی‌شود!

نوید مظفری معتقد است که لیگ برتر فوتبال ایران و ورزشگاه های کشور زیرساخت های لازم برای پیاده سازی VAR را ندارند ولی از فشاری که بهاروند روی باشگاه ها ایجاد کرده، استقبال می کند.

مظفری: الزام VAR؟ فوتبالی برگزار نمی‌شود! 

به گزارش "ورزش سه"، حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران امروز در حاشیه انتخاب هیئت فوتبال استان بوشهر تاکید داشت که از سال آینده باید تمامی باشگاه های کشور، زیرساخت های مورد نیاز برای پیاده سازی VAR را داشته باشند و در غیر این صورت مجوز حضور در بازی های به آنها داده نمی شود.

 

به همین دلیل با نوید مظفری یکی از کارشناسان و پیشکسوتان داوری کشور هم صحبت شدیم، که حرف های جالبی را در این رابطه مطرح کرده است.

 

پس از اینکه حرف های بهاروند را در تماس تلفنی برای مظفری خواندیم و گفتیم که او تاکید بر برگزار نشدن مسابقات در صورت فراهم نبودن امکانات داشته است. پیشکسوت داوری کشور با شوخی به این سوال پاسخ داد و گفت:« خب اینطور که نمی توانیم فوتبال برگزار کنیم (باخنده). 


مظفری سپس ادامه داد: الان خیلی از شهرستان ها دوربین خط آفساد ندارند و شما نمی توانید ببینید بازیکن در آفساید بوده یا خیر. البته ای کاش بشود و ایشان (حیدر بهاروند) شاید می خواهند فشاری بیاورند، ولی من می گویم زیرساخت های اساسی را نداریم.

 

از مظفری در مورد زیرساخت های مورد نیاز پرسیدیم که او اینگونه پاسخ داد:« ببینید موارد زیادی هستند که من الان نمی توانم به صورت دقیق به همه آنها اشاره کنم ولی این زیرساخت شامل تعداد دوربین ها و فضایی برای کنترل دوربین ها می شود و همچنین تصاویر مختلف باید به این اتاق منتقل شود تا امکان تصمیم گیری درست فراهم شود. این اصلا چیز ساده ای نیست. من به شخصه دوست دارم حرفشان درست دربیاید و شاید می خواهند فشار بیاورند، ولی با چیزی که من می دانم زیرساخت های لازم را در استادیوم ها نداریم. 


مظفری سپس با ابراز امیدواری حرف هایش را ادامه داد و افزود:« البته کشوری هستیم که اگر بخواهیم می توانیم، ولی آیا حاضرند هزینه هایی که برای این کار لازم است را انجام دهند. من که بعید می دانم.»


او حرف هایش را اینگونه خاتمه داد:« به نظرم باید این فشار را به فال نیک گرفت؛ اینکه به عنوان رئیس سازمان لیگ این فشار را وارد کرده اند، خوب است و ما نشان داده ایم که هر وقت فشار رویمان بوده کارها را انجام داده ایم؛ پس من هم علیرغم میل باطنی ام که علاقه ای به استفاده از تکنولوژی VAR ندارم، امیدوارم هر چه زودتر امکانات مورد نیاز فراهم شود.»

دیدگاه‌ها