کد خبر : 1658559 | 07 دی 1398 ساعت 13:45 | 26.9K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون دنبال چالش مالی جدید نیست

تحریم ها، برانکو را از تیم ملی دور کرد؟

مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به مسائل مالی ناشی از تحریم های موجود برای انتخاب برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی دچار تردید شده‌اند.

تحریم ها، برانکو را از تیم ملی دور کرد؟

به گزارش "ورزش‌سه"، بعد از قطعی شدن جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران مسئولان فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید تلاش هایی انجام دادند. در این خصوص گفته می شد که برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس اصلی ترین گزینه جایگزینی ویلموتس است. حتی برانکو چند نشست نیز با سفیر ایران در کشور کرواسی داشت تا خیلی ها تصور کنند این مربی به زودی به ایران برمی گردد و هدایت یوزهای ایرانی را برعهده می‌گیرد.


منتهی با گذشت بیش از یکماه از اعلام خبر توافق فدراسیون با برانکو ایوانکوویچ هنوز هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و فدراسیون حرفی درباره انعقاد قرارداد با این مربی کروات نیز به میان نیاورده است.


مساله ای که فدراسیون را برای عقد قرارداد با برانکو ایوانکوویچ دچار تردید کرده، مشکلات مالی ناشی از تحریم هایی است که کشور آمریکا برای ایران در نظر گرفته است. مساله ای که درباره آندره آ استراماچونی پیش آمد و باشگاه استقلال نتوانست پول این مربی ایتالیایی را از طریق انتقال ارزی به حسابش بریزد و دردسرهای عجیبی برای مدیران این باشگاه درست کرد، دلیلی بر این است که فدراسیون هم با انتخاب برانکو ایوانکوویچ ممکن است به مشکل مشابه بربخورد.


حالا که گابریل کالدرون هم ناراحتی شدیدش از پرداخت نشدن مطالباتش از پرسپولیس را علنی کرده، مسئولان فدراسیون فوتبال این دغدغه را دارند که در آینده برای پرداخت یورویی و دلاری به برانکو ایوانکوویچ هم دچار مشکل شوند و این مساله می تواند در آینده یک بحران جدید و جدی برای تیم ملی ایجاد کند.


از این رو فدراسیون نمی داند که می تواند برای برانکو یورو و دلار جور کند یا خیر و همین موضوع ممکن است حضور او در راس کادرفنی تیم ملی را به طور کامل منتفی کند. از سوی دیگر اگر حضور برانکو ایوانکوویچ برای مربیگری در تیم ملی ایران لغو شود، با توجه به مشکلات موجود قطعا مدیران فدراسیون به سراغ گزینه های ایرانی خواهند رفت.


مهدی تاج چندی قبل به طور رسمی هم اعلام کرده بود که یک گزینه خارجی و چند گزینه داخلی برای سرمربیگری تیم ملی دارد که خیلی ها حدس زدند جدی ترین گزینه ایرانی مد نظر او یحیی گل محمدی سرمربی کنونی شهرخودروی مشهد است.


باید منتظر ماند ودید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی درباره نیمکت تیم ملی فوتبال رخ می دهد و در نهایت کدام مربی هدایت این تیم را برعهده می گیرد.

دیدگاه‌ها