کد خبر : 1659149 | 10 دی 1398 ساعت 11:27 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

جام جهانی 2021؛ نوجوانان و جوانان فراموش نشوند

تیم های ملی نوجوانان و جوانان در سال آینده حضور در جام ملت های آسیا را پیش رو دارند و در صورت موفقیت در این رقابت ها به جام جهانی زیر 17 سال و زیر 20 سال در سال 2021 صعود خواهند کرد.

به گزارش "ورزش سه"، صعود به جام جهانی نوجوانان و جوانان بسیار سخت است. حتی سخت تر از صعود تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی. به این خاطر که جام جهانی نوجوانان و جوانان با حضور 24 تیم برگزار می شود در حالی که جام جهانی اصلی با حضور 32 تیم برگزار می شود و زمزمه هایی وجود دارد که در سال 2026 تعداد تیم های حاضر در جام جهانی به 48 تیم افزایش پیدا کند.

 

از سویی اختلاف فنی که در تیم های ملی بزرگسالان وجود دارد در رده های سنی پایین تر به خصوص در رده سنی نوجوانان و جوانان بسیار کمرنگ است و از آنجایی که در این رده سنی تکنیک بیشتر از تاکتیک در موفقیت ها نقش دارد، فاصله ها به هم نزدیک است. تیم ملی نوجوانان و جوانان ایران که از تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2017 بودند اما در جام جهانی 2019 حضور نداشتند، طبیعتا برای صعود به جام جهانی پیش رو که در سال 2021 برگزار می شود، باید سخت کار کنند.

 

در حال حاضر فدراسیون فوتبال رییس خود را به دلیل استعفاء از دست داده و انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اردیبهشت ماه آینده یعنی 5 ماه بعد برگزار می شود، در حالی که این 5 ماه، ماه های حساسی برای هر دو تیم است و باید تمرینات آماده سازی خود را آغاز کرده و بازی های دوستانه متعددی برگزار کنند تا برای حضور در جام ملت ها آماده شوند. جام ملت های نوجوانان آسیا در بحرین و جوانان در ازبکستان برگزار می شود. در این بازی ها 16 تیم حضور دارند که تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی در هر دو رده سنی به جام جهانی صعود می کنند.

 

1465478

 

تیم ملی نوجوانان ایران با مربیگری حسین عبدی یکی از 16 تیم حاضر در جام ملتهای نوجوانان در بحرین خواهد بود

 

فدراسیون فوتبال در روزهای بدون رییس نباید این دو تیم را فراموش کند. اکنون یکی از دلایل حضور بازیکنان کارآمد و قوی در ترکیب تیم امید به دلیل صعود تیم های نوجوانان و جوانان به جام جهانی در سال 2017 بوده؛ از همه مهمتر این دو تیم در شرایطی در جام ملت های پیش رو موفق عمل خواهند کرد که بازی های دوستانه متعددی را پشت سر بگذارند. چرا که تجربه بازی دوستانه به مراتب بالاتر از تجربه تمرین است و از همه مهمتر اینکه با برگزاری بازی های دوستانه بازیکن تجربه را حس خواهد کرد در حالی که توضیحات سرمربی در پای تخته در خصوص تجربه خیلی قابل درک نیست.

 

1465479

 

تیم ملی جوانان با مربیگری سیروس پورموسوی عملکرد خوبی در مقدماتی جام ملت ها داشته و به دور نهایی این بازی ها صعود کرده است

 

در روزهای آتی تیم امید مهم است. هم چنین انتخاب سرمربی برای تیم ملی به خصوص که تیم ملی فروردین ماه بازی های انتخابی جام جهانی 2022 را پیش رو دارد اما هیچ یک از این ها نباید منجر به غفلت از تیم ملی نوجوانان و جوانان شود چون این دو تیم هم ملی هستند و با صعود به جام جهانی می توانند برای فوتبال ایران افتخار آفرین باشند و از همه مهم تر اینکه آینده فوتبال ایران را بسازند.

 

 

دیدگاه‌ها