کد خبر : 1659151 | 10 دی 1398 ساعت 11:35 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

دوست داشتیم با برد نیم فصل را تمام کنیم؛

کیانی: مثل سرخابی‌ها از سپاهان هم حمایت کنید

کاپیتان تیم فوتبال سپاهان می گوید امیرقلعه نویی از شکست مقابل صنعت نفت ناراضی بود، چون پیش از بازی هشدارهای لازم را داده بود.

کیانی: مثل سرخابی‌ها از سپاهان هم حمایت کنید

مهدی کیانی کاپیتان و بازیکن با تجربه تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با "ورزش سه" در رابطه با دیدار برابر صنعت نفت و شکست غیرمنتظره ای که طلایی پوشان تجربه کردند، اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: « ما می دانستیم بازی با صنعت نفت بازی سختی است، چون بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد. ضمن اینکه هواداران هم فشار می آورند و بازی کردن در آبادان را سخت تر می کنند. با این حال کادر فنی ما روی نقاط قوت و ضعفشان آنالیز کرده بود و در بازی هم یک بار از حریف عقب افتادیم ولی به بازی برگشتیم. در نیمه دوم متاسفانه فکر کردیم بازی تمام شده است. به نظرم بازیکنان تیم یک ذره احساس غرور کردند ولی تیم ها با تمام قدرت مقابل ما بازی می کنند و بازیکنان ما باید بدانند که از دقیقه 1 تا 90 باید تمرکز کامل داشته باشند. دوست داشتیم نیم فصل اول را با برد به تعطیلات برویم ولی نشد. با این حال بعضی از شکست ها درسی می شود که دیگر این اشتباهاتمان را تکرار نکنیم و شرمنده هواداران و کادر فنی نشویم.»

 
از کیانی در مورد واکنش امیرقلعه نویی به این شکست که اولین باخت سپاهان بود، پرسیدیم که او بیان کرد: « آقای قلعه نویی از این موضوع ناراحت بود که از جاهایی گل خوردیم که گوشزد شده بود، ولی بچه ها تمرکز کافی را نداشتند و گل خوردیم. دوست داشتیم نیم فصل با رکورد شکنی تمام شود ولی برای ما همین شکست درسی شد تا دیگر مقابل هر تیمی بازی می کنیم، از پیش خودمان را برنده ندانیم.»


از کاپیتان سپاهان در رابطه با نتایج خوب سپاهان طی نیم فصل اول پرسیدیم که با کسب 31 امتیاز برای این تیم همراه شد و آنها در پایان در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفتند. شماره 6 طلایی پوشان در پاسخ به این سوال گفت: « بله تبریک می گویم به بازیکنان و کادر فنی. ما 5 ، 6 بازیکن مصدوم داشتیم و همیشه غایبانی در طول نیم فصل داشتیم. از سوی دیگر به نظرم اصلا برنامه ریزی سازمان لیگ دقیق نیست؛ با این حال ما احترام گذاشته ایم، ولی اگر این مسابقه در همان زمان برگزار می شد، نتیجه چیز دیگری بود و تیم ما با این همه وقفه بازی نمی کرد. این شکست هم درسی باشد برای نیم فصل دوم بازیکنان تیم. در مجموع ولی چه بازیکنانی که بازی می کردند  و چه آنهایی که کنار تیم بودند، همه با تمام وجود بازی کردند. امیدوارم در نیم فصل دوم با تلاش و کار سخت به چیزی که می خواهیم برسیم.»

 


کیانی در رابطه با شروع نیم فصل دوم رقابت ها و اینکه سپاهان باید در بازی های آسیایی هم شرکت داشته باشد، بیان کرد: « در نیم فصل دوم بازی کردن و امتیاز گرفتن سخت تر می شود و بچه ها این را می دانند. ما آماده سه جام می شویم؛ کادر فنی بسیار خوبی داریم و امیدوارم این فصل با خوشی برای ما تمام شود.»


کاپیتان 32 ساله تیم فوتبال سپاهان در واکنش به سوالی در رابطه با کیفیت مسابقات نیم فصل اول، اینگونه توضیح داد: « به نظرم لیگ ایران باید سال به سال باید بهتر شود ولی آمار گلزنی ها، پاس هایی که رد و بدل می شود، میزان مالکیت توپ و... زیاد خوب نیستند و مهم ترین دلیل آن هم کیفیت بد زمین ها است. در زمین آبادان وقتی می خواستیم پاس بدهیم، توپ می پرید. زمین ها باید کیفیت استاندارد داشته باشند.  وقتی بچه‌های ما در آزادی، نقش جهان، تبریز یا مشهد بازی می کنند، شرایط زمین ها خیلی خوب است و می توانند روی زمین کار کنند ولی در زمین ها و استادیوم های دیگر کیفیت زمین ها اصلا خوب نیست و این باعث می شود که در نهایت کیفیت تیم ها و لیگ ایران پایین بیاید.»

 

هافبک دفاعی سپاهان در رابطه با عملکرد داوری طی نیم فصل بیان کرد: « ببینید من فکر می کنم در نیم فصل اول داوری هم به ضرر همه تیم ها بوده و هم به سود آنها. نباید بگوییم داوری به ضرر ما بوده یا به سود ما.  همه داوران قابل احترامند. اگر به داوران از نظر روحی و روانی رسیدگی شود، تمرکز بیشتری خواهند داشت و بیشتر و بهتر می توانند بازی ها را مدیریت کنند، ولی به داورها رسیدگی نمی شود. در فوتبال این همه هزینه می شود، اما داورها واقعا شرایط سختی دارند؛ یکی آتش نشان می شود، یکی به سراغ شغل دیگری می رود و این باعث می شود که آنها تمرکز کامل نداشته باشند. به نظرم باید بیشتر برای آنها ارزش قائل شویم. اگر این مسائل رعایت شود به نظرم عملکرد داوران هم بهتر می شود.»


از کیانی در رابطه با شرایط این روزهای فوتبال ایران  پرسیدیم و جوی که میان هواداران در مورد حمایت از تیم های مختلف وجود دارد. کاپیتان سپاهان در پاسخ به این سوال توضیح داد:  « خودم با حمایت از تیم ها موافقم، ولی این حمایت ها باید برای همه باشد. مثلا ما تیم سپاهان هستیم و در آسیا می خواهیم شرکت کنیم؛ امیدواریم همانطور که به استقلال و پرسپولیس پرداختند به سپاهان هم بپردازند. این فوتبال خیلی ها را زده کرده است. تیم های شهرستانی هوادار دارند و باید برای آنها ارزش قائل شد. باید از همه تیم‌ها حمایت شود و این نیاز به برنامه ریزی دارد.»

 

1439639


کیانی در رابطه با برنامه ریزی سازمان لیگ طی نیم فصل افزود: « طوری برنامه ریزی شده بود که یک دفعه ما یک ماه بازی نمی کردیم و پس از آن، باید هر سه چهار روز یک بار بازی می کردیم. این شرایط خوب نیست؛ نه یک ماه بازی نکردن و نه بازی های فشرده. ببینید بازی ما با صنعت نفت چقدر وقفه داشت. ما چطور با صنعت نفت بازی کردیم و لطمه اش را خوردیم. با این حال من باز هم می گویم که ما همیشه احترام گذاشته ایم و امیدوارم در نیم فصل دوم دقت بیشتری شود.»


کیانی به حرف هایش اینگونه خاتمه داد: « واقعا دلم می سوزد. امیدوارم مسئولین فکری بکنند. الان سرمربی تیم ملی نداریم و تیم های ما قرار است در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند ولی رئیس فدراسیون هم نداریم و چطور انتظار داریم که نتایج خوبی بگیریم. امیدوارم برنامه ریزی ها بهتر شود و برای آقای استیلی هم آرزوی موفقیت می کنم.»


او در ادامه داد: « آقای محبی و نورافکن دو بازیکن خوب ما در تیم امید هستند و به نظرم می توانند به تیم ملی امید کمک کنند. امیدوارم تیم ملی امید ما بتواند سهمیه المپیک را بگیرد.»

 

احمد خلیلی 

 

دیدگاه‌ها