کد خبر : 1659163 | 10 دی 1398 ساعت 12:32 | 145.7K بازدید | 0 دیدگاه

بختیاری زاده: ستاره می فروشند که خارجی بی کیفیت بخرند

بگذارید استقلال در لیگ ترکیه بازی کند!

مدافع اسبق استقلال ضمن تبریک به فوتبال خوزستان بابت نتایج خوب تیم های این استان در نیم فصل رقابت های لیگ برتر صحبت های تندی علیه مدیریت باشگاه مطرح کرد.

بگذارید استقلال در لیگ ترکیه بازی کند!

به گزارش "ورزش سه"، سهراب بختیاری زاده ملی پوش سابق باشگاه استقلال که یکی از بازیکنان شاخص خوزستانی فوتبال ایران به شمار می رود در گفتگو با خبرنگار ورزش سه ضمن تبریک و همچنین تمجید از نتایج به دست آمده تیم های خوزستانی در نیم فصل اول لیگ برتر نظراتش را نیر درباره وضعیت و شرایط این روزهای استقلال بیان کرد. وی که در حال حاضر هدایت استقلال خوزستان را در لیگ یک برعهده دارد، هنوز دغدغه های زیادی مبنی بر بی عدالتی در خصوص توجه یکسان به تمام تیم های حاضر در لیگ برتر دارد و علاوه بر این مشخص است که از شرایطی که تیم محبوبش در آن قرار دارد نیز بسیار نارحت است.

 

از برد آبادانی ها مقابل سپاهان لذت بردم


قبل از هر چیزی اجازه بدهید از طرف خودم به فوتبال خوزستان تبریک بگویم. تیم های فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان که این آخری در بازی مقابل سپاهان دست به کار بزرگی زد و توانست سپاهان قدرتمند را شکست دهد. من با تمام احترامی که برای سپاهان قائلم باید بگویم از این برد سزاوارانه آبادانی ها لذت بردم و این نشان از واقعیتی  دارد که فوتبال آبادان با تمام کمی و کاستی ها که با آن دسته پنجه نرم می کند هنوز زنده است و من معتقدم اگر قرار است فوتبال ملی پیشرفتی داشته باشد و بخواهیم در سطح آسیا پیشرفتی نشان دهیم، باید نگاه جدی تری به فوتبال این خطه داشته باشیم و فوتبال خوزستان می تواند پشتوانه محکمی برای فوتبال ملی محسوب شود.

 

به نکونام، تارتار و اسکوچیچ تبریک می گویم


به جواد نکونام، مهدی تارتار و دراگان اسکوچیچ خدا قوت می گویم. این سه مربی تا به اینجای فصل بسیار عالی کار کردند. همچنین به عنوان یک خوزستانی به همه طرفداران این سه تیم هم تبریک می گویم و امیداورم این روند در نیم فصل دوم نیز ادامه داشته باشد تا در انتهای فصل نیز صاحب جایگاهی حتی از این بهتر باشند.

 

آقایان پول را فقط به باشگاه های خاص ندهید


تقریبا مشکلات مالی و مشکلات اقتصادی در بخش های مختلف مملکت وجود دارد و این یک واقعیت است و این موضوع گریبانگیر اکثر تیم های این فصل هم شده است، ولی تیم هایی هم هستند که از این بابت مشکلی را خوشبختانه حس نمی کنند اما من امیدوارم این تبدیل به یک رفتار همیشگی نشود. به هر حال هر شکلی که بخواهیم به فوتبال مان نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که به صورت دولتی اداره می شود و درصد زیادی از تیم ها را دولت حمایت می کند. در عین حال بخش خصوصی قدرتمندی نداریم. بدون تعارف باید بگویم این یک بی عدالتی محض است که یک سری تیم ها خیلی راحت به حیات شان ادامه می دهند، البته خیلی خوب است در صورتی که این سرمایه برای فوتبال در نظر گرفته می شود و به همه تیم ها اختصاص داده شود و همه تیم ها در این بودجه سهیم باشند.

 

در حق نفت آبادان بی انصافی نکنید


 بی انصافی است تیمی مثل نفت آبادان بیش از 60 سال سابقه و با این همه حجم طرفدار، همین طور فولاد خوزستان و نفت مسجد سلیمان که نه تنها خوزستان بلکه کل کشور به نوعی مدیون این شهر هستند، 100 سال قدمت تاریخی دارد  وضعشان این باشد و من فقط امیداورم این سوء مدیریت ها یک زمانی به پایان برسد تا این تیم ها هم بتواند از این شرایط بغرنج که در حال حاضر به آن دچار هستند، خارج شوند. شما کافی است ویدیو هایی که بعد از پیروزی اخیر نفت آبادان مقابل سپاهان هست را نگاه کنید تا متوجه شوید فوتبال چه رابطه تنگاتنگی با مردم این شهر دارد و این به واقع یک نعمت است که باید قدرش را بدانیم.

 

هم تیم شفر را نابود کردند، هم تیم استراماچونی را!


مدیریت کردن برای باشگاهی مثل استقلال به این شکل نیست که ما در این تیم محبوب در این چند ساله شاهد هستیم بلکه بیشتر به برنامه ریزی و سازماندهی کردن برای تخریب این باشگاه شباهت دارد و این اتفاقات تقریبا تکرار ماجرای دو فصل پیش است. شما نگاه کنید در زمان شفر در حالی که تیم بعد از پشت سر گذاشتن دوران گذار، فرم بسیار ایده آلی پیدا کرده بود، کاری کردند که تیم به سمت نابودی رفت. همه این اتفاقات منجر به ورود استراماچونی به استقلال شد و ایشان هم تلاش کرد تا سرانجام تیم فرم خوبی را به دست آورد اما باز هم متاسفانه و در کمال ناباوری باعث شدند تا تمام دست آوردهای گذشته تباه شود.


استراماچونی برگردد هم مدیران باید پاسخگو باشد


به اعتقاد من باید مدیران باشگاه پاسخگو باشد. به هر حال مدیر عامل و کادر مدیریتی این اتفاقات را رقم زدند و حالا هم باید جوابگوی این همه بی تدبیری باشند. حتی اگر آقای استراماچونی هم برگردد که نمی گویم فایده ای ندارد اما در واقع نمی تواند جوابگوی طرفدارانش باشد و به همین خاطر دلیلی برای خوشحالی این عده از طرفداران مظلوم باشگاه اسقلال نمی بینم، حتی در صورت بازگشت استراماچونی. این نوع اداره یک تیم، واقعا بیشتر به فاجعه شبیه تر است و جای تاسف است که از این دست اتفاقات فقط در فوتبال ما وجود دارد.

 

مربی اروپایی که برای آموختن بی نظمی نمی آید


عده ای هستند که اعتقاد دارند استرماچونی حرفه ای رفتار نکرد، در پاسخ به این عده باید بگویم ما باید یاد بگیریم یا مربی خارجی را استخدام نکنیم و یا باید بدانیم وقتی که مربی ای را از فوتبال اروپا می آوریم او می آید که به فوتبال ما تفکرات حرفه ای حاکم بر فوتبال روز دنیا را به ما آموزش بدهد. او به فوتبال ورود می کند تا ما فضا و امکانات لازم برای هدایت یک تیم را در خدمتش بگذاریم نه اینکه یک مربی اروپایی را بیاوریم و از او بخواهیم که در خدمت بی نظمی فوتبال ایران باشد. او بیاید بستر بی نظم و پر از فساد فوتبال ما را ببیند و در عین حال از او انتظار داشته باشیم که تن به این اشتباهات بدهد. من اعتقاد دارم یا نباید او را جذب کنیم یا وقتی او را استخدام می کنیم تمام وکمال در خدمت وی باشیم تا او بتواند تفکرات خودش را پیاده کند.

 

مدیریت التماسی به درد فوتبال ما نمی خورد


مدیر واقعی کسی است که اجازه ندهد که این ماجرا اتفاق بیفتد. این مدیریت نیست که بخواهیم با خواهش و تمنا و التماس سعی در برگرداندن وی داشته باشیم و هر کسی ممکن است بتواند این کار را انجام دهد اما کسی که به عنوان مدیر باشگاهی مثل استقلال با عناوین بسیار زیاد در سطح ایران و آسیا انتخاب می شود، باید بلد باشد جلوی این اتفاقات را بگیرد و نه اینکه به راحتی اجازه دهد سرمربی تیمش از کشور خارج شود تا تیم به مدت لااقل دوهفته بدون مربی سرنکند.

 

دلیل استعفا ندادن هیات مدیره را نمی دانم


 در خصوص عدم استعفای بعضی از اعضای هیئت مدیره با توجه به اصرار بیش از حد طرفداران حتی در روز برد تیم اعتقاد دارم که بخشی از این برمی گردد به انگیزه های شخصی که آقایان این گونه زندگی کردن و مدیریت را بیشتر می پسندند و با تمام وجود به پستی که به آنها محول شده است چسبیده اند و اعتقادی به این موضوع ندارند که انسان نباید به هر قیمتی در یک مجموعه بماند.

 

بگذارید استقلال در لیگ ترکیه بازی کند!


 اگر قرار است یک تیم را از قبل قهرمان کنند و یا قرار است یک تیم مثل استقلال را اجازه بدهند بیاید بالا و بعدا بکوبند حالا به هر دلیلی یا با این تیم خصومتی دارند یا باید حذف شود و حتی قانونی هست که استقلال بالای جدول نباشد، بهتر است که اصلا استقلال شرکت نکند و بروند در کشور همسایه و در لیگ ترکیه شرکت کنند! اگر فکر می کنند نیازی به حضور استقلال نیست و نام استقلال برای آنها سنگین است می توانند با حضور استقلال در کشور دیگر موافقت کنند. شما ببیند الان چهار سال است که استقلال تا به حد مطلوبی می رسد بعد می گذارند بازیکنان به دلیل کمبود منابع مالی بروند اما سه برابر آن پول را می دهند تا بازیکنان جدید و در کنار آن چند بازیکن خارجی بی کیفیت بیایند تا یک سری از دلالان آن وسط پورسانت بگیرند و همانطور که گفتم فاجعه رخ بدهد. اگر مدیریت به این شکل است پس ابرام چرخی هم می تواند مدیریت کند.

 

 

دیدگاه‌ها