کد خبر : 1659822 | 14 دی 1398 ساعت 11:26 | 33.8K بازدید | 0 دیدگاه

مهاجم خارجی سرانجام خریداری می‌شود؟

سرنوشت مبهم پنجاه و دومین خارجی تاریخ پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس تلاش می‌کند تا با خرید یک مهاجم خارجی، شرایط حضور قدرتمندتر در لیگ قهرمانان آسیا را فراهم کند اما این در حالی است که گابریل کالدرون موافق این تصمیم نیست.

سرنوشت مبهم پنجاه و دومین خارجی تاریخ پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، پس از این که براندائو جونیور توسط ایرج عرب خریداری شد، گابریل کالدرون در همان روزهای نخست او را به فهرست 18 نفره و سپس ترکیب اصلی رساند تا نشان دهد علاقه ویژه ای به مهاجم خارجی خود دارد و تاکیدهایش برای خرید بازیکن خارجی در خط حمله نیز بیراه نبوده است. اما هرچه گذشت براندائو نتوانست خود را نشان دهد و در نهایت با انجام پنج بازی و در اواسط نیم فصل از تیم کنار گذاشته شد تا کالدرون بحث یک خرید جدید را مطرح کند.

 

او براندائو را «گزینه نهم» خود خواند تا به این شکل، نارضایتی خود از عملکرد مدیریت پیشین را نشان دهد. وی همچنین مصرانه از انصاری فرد خواست تا هرچه زودتر مهاجم خارجی را به خدمت بگیرد. در این بین باشگاه پرسپولیس و گابریل کالدرون روی اسم «ویلفرد بونی» به توافق رسیدند اما پیشنهاد سنگین مدیربرنامه این بازیکن، ماجرا را کنسل کرد. پس از آن هرچه که به نیم فصل رفت، کالدرون با اطلاع از مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس، از خواسته خود کوتاه آمد و در نهایت پس از بازی با نساجی گفت که مهاجم خارجی نمی‌خواهد و با خرید دو بازیکن داخلی تیمش را تکمیل می‌کند.

 

این صحبت های کالدرون که با لحنی خشن به گوش خبرنگاران می‌رسد، به طور واضح ناامیدی و عصبانیت سرمربی آرژانتینی نسبت به مدیریت باشگاه را مخابره می‌کرد. این که او از مهم ترین خواسته اش (خرید مهاجم خارجی) که از اواسط نیم فصل مطرح کرده بود، کوتاه بیاید و بیخیال آن شود، حیرت پرسپولیسی ها را نیز به دنبال داشت اما مدیران این باشگاه با خونسردی خاصی، نسبت به آن واکنش غیررسمی نشان دادند.

 

آن ها که حالا در موقعیت سرمربی پرسپولیس ظاهر شده اند و بر خرید مهاجم خارجی اصرار می‌کنند، اعتقاد دارند که این صحبت های کالدرون از روی عصبانیت و به خاطر مشکلات مالی باشگاه بوده. بنابراین در شرایطی که انصاری فرد می‌تواند مشکلات مالی را حل کند، چرا نباید مهاجم خارجی جذب شود؟

 

اگرچه این استدلال بر یک پیش فرض مبهم (حل مشکلات مالی) استوار است اما می‌تواند سرنوشت را به سمت دیگری سوق دهد. مدیران پرسپولیس از یک سو نباید فراموش کنند که زمان زیادی تا پایان نقل و انتقالات نمانده و باید هرچه زودتر باشگاه های ایرانی را برای آزادکردن دو ستاره خود راضی کنند و از سوی دیگر باید آگاه باشند که یک خرید خودسرانه، چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت. عواقبی که ابتدا به خشم هواداران منجر می‌شود و سپس بهانه ای برای کادرفنی در صورت عدم نتیجه گیری خواهد بود. کالدرون همین حالا از برخی دخالت ها در کار خود، به شدت عصبانی است و حال تصور کنید که یک اتفاق دیگر، چه سرانجامی را در پی خواهد داشت؟ حتی ممکن است باعث شود تا او قید بازگشت را هم بزند!

 

بنابراین در شرایطی که کالدرون قصد دارد از حق قانونی خود در تصمیم برای فهرست نفرات خود استفاده کند، وضعیت مبهمی درباره پنجاه و دومین خارجی تاریخ پرسپولیس وجود دارد. از اولین باری که ویلیام مک لوری به این تیم آمد، بیش از 40 سال می‌گذرد اما حالا بعید است دوباره یک اسکاتلندی نظیر او یا یک مهاجم انگلیسی مثل آلن ویتل به تهران بیایند و احتمالا پرسپولیسی ها باید در بازارهای دیگر به سراغ گزینه مدنظر خود بروند.

دیدگاه‌ها